וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוקר בפרשת קשרי רוסיה בוחן עסקים והעברות כספים שביצע חתנו של טראמפ"

"וושינגטון פוסט" דיווח כי החוקר המיוחד רוברט מולר בוחן את עסקיו של ג'ארד קושנר, המשמש גם כיועץ לנשיא. על פי הדיווח בעת פגישותיו עם בכירים רוסים בדצמבר חברה בבעלותו של קושנר הייתה בקשיים כלכליים. סגן הנשיא פנס שכר עו"ד פרטי במסגרת החקירה

עריכה: ניר חן

(עמרי נחמיאס בדיווח לאולפן וואלה! NEWS על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה)

רוברט מולר, החוקר המיוחד לפרשת מעורבות רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, בוחן עסקאות והעברות כספים שביצע חתנו של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר, המשמש כיועצו למזרח התיכון - כך דיווח הלילה (שישי) העיתון "וושינגטון פוסט".

על פי הדיווח, המיוחס לגורמי ממשל המעורים בפרטים, תובעים פדרליים וחוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) בוחנים עסקאות שביצעו מקורבים נוספים לטראמפ, בהם היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ובכירי הקמפיין שלו - קרטר פייג' ופול מנפורט. בדיווח צוין כי החקירה נמצאת בשלבים מוקדמים וטרם התברר האם יוגש בסופה אישום פלילי.

לקריאה נוספת:
טראמפ מגיב לדיווח על החשד ששיבש חקירה: "סיפור מזויף ללא הוכחות"
הבית הלבן: טראמפ לא מתכנן לפטר את החוקר המיוחד לקשריו עם רוסיה
"חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר נמצא במוקד חקירת הקשרים עם רוסיה"

דונלד טראמפ וג'ארד קושנר במהלך פגישה עם מנהיגי מדינות המפרץ הפרסי, ריאד, 21 במאי 2017. AP
פעל להקמת ערוץ חשאי עם רוסיה. קושנר וטראמפ/AP

עורכת דינו של קושנר ג'יימי גורליק מסרה כי אינה מכירה את המידע המפורט בדיווח העיתון. "בדיקת הרקורד הפיננסי היא נוהל סטנדרטי בחקירה", מסרה בתגובה. גורליק הוסיפה כי קושנר מסר בעבר מרצונו החופשי לוועדת המודיעין של הסנאט מידע על אודות עניינים הקשורים לרוסיה וכי הוא יפעל באופן דומה גם במקרה זה. דוברו של מולר פיטר קאר סירב להגיב לדיווח ואמר כי "משרד החוקר המיוחד נוקט במדיניות קשיחה לגבי שיתוף מידע באופן בלתי מורשה ויפעל בחומרה נגד מי שיפעל באופן זה".

בחודש שעבר דווח ב"וושינגטון פוסט" כי קושנר פעל להקמת ערוץ חשאי עם בכירים ברוסיה בטרם כניסתו של טרמאפ לבית הלבן ודן על כך עם שגריר רוסיה בוושינגטון סרגיי קיסליאק. על פי אותו דיווח, סוכנויות ביון אמריקניות יירטו תשדורות של גורמים ברוסיה מהן עלה כי קיסליאק דיווח לממונים עליו על יוזמתו של קושנר לאחר פגישה ביניהם ב"מגדלי טראמפ" בניו יורק בחודש דצמבר האחרון.

בדיווח הלילה צוין כי בעת אותה פגישה הייתה מצויה חברה בבעלותו של קושנר בקשיים כלכליים בשל רכישת משרדים בשדרה החמישית בשווי 1.8 מיליארד דולר. הדיווח מציין כי הדבר מעלה שאלות לגבי אפשרות של ניגוד עניינים שבו היה מצוי קושנר במהלך פגישותיו עם הבכירים הזרים לקראת כניסתו לתפקיד רשמי בבית הלבן.

עוד באותו נושא

דיווח בארה"ב: חתנו של טראמפ ניסה להקים ערוץ תקשורת מוצפן עם רוסיה

לכתבה המלאה

"סגן הנשיא שכר עורך דין פרטי במסגרת החקירה"

הלילה דיווח ה"פוסט" כי סגן הנשיא מייק פנס שכר פרקליט פרטי שיסייע לו במסגרת החקירה. לשכתו של פנס אישרה את הדיווח, לפיו עורך הדין ריצ'רד קולן יסייע לו בהתנהלות מול מולר וצוות החקירה. "סגן הנשיא ממוקד לחלוטין בחובותיו ובקידום סדר היום של הנשיא ומצפה לסיום מהיר של החקירה", נמסר מדוברו של פנס, ג'רוד אייגן.

קולן היה בעבר התובע הכללי של מדינת וירג'יניה וסייע לסנאטור פול טריבל מהמדינה בחקירת פרשת "איראן-קונטרס" בשנות ה-80. בנוסף לכך היה קולן חבר בצוות המשפטי של הנשיא ג'ורג' בוש הבן בפרשת ספירת הקולות מחדש במדינת פלורידה במערכת הבחירות בשנת 2000.

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
בוחן את עסקיו של קושנר. מולר/GettyImages
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בכנס אייפאק בוושינגטון, 27 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
שכר פרקליט פרטי. פנס, בוועידת "איפאק" במרץ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully