וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הקשרים עם רוסיה: ה-FBI פשט על בית מנהל הקמפיין של טראמפ

9.8.2017 / 18:57

במסגרת בדיקת המעורבות של מוסקבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הגיעו בחודש שעבר חוקרי הבולשת הפדרלית לביתו של פול מנפורט, שעזב את הקמפיין שלושה חודשים לפני הבחירות. הסוכנים החרימו "שורה של ממצאים" הקשורים לחקירה

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חוקרי ה-FBI פשוט בחודש שעבר על ביתו של פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בחיפוש אחר מסמכים הקשורים לחקירת החשד למעורבות רוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. הפשיטה נערכה ב-26 ביולי, יום לאחר שמנפורט תושאל בוועדת המודיעין של הסנאט, בעקבות צו שחייב אותו להופיע בפני הוועדה.

בוושינגטון פוסט דווח כי לסוכני הבולשת היה צו חיפוש שאפשר להם להחרים מסמכים הקשורים לבחירות מביתו של מנפורט, באחד מפרברי וושינגטון הבירה. החוקרים, שפשטו על הבית בתיאום עם החוקר המיוחד רוברט מולר, תפסו בבית "שורה של ממצאים", לפי הדיווח. בבולשת לא הגיבו לפרסום.

פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
החוקרים תפסו "שורה של ממצאים". פול מנפורט/רויטרס

דוברו של מנפורט אישר את דבר הפשיטה ומסר: "סוכנים חיפשו באחד מבתיו של מנפורט, הוא משתף פעולה עם החקירה באופן עקבי ועשה זאת גם הפעם". מנפורט היה אחת הדמויות המרכזיות בקמפיין של טראמפ, עד לעזיבתו באוגוסט שעבר, וקשריו עם הקרמלין עוררו עניין רב ברשויות החקירה. העובדה שהבולשת הפדרלית פשטה על ביתו ללא התראה מוקדמת יכולה ללמד כי לרשויות אין אמון בכך שהוא ימסור מרצונו את כל המידע שנמצא ברשותו.

בחודש שעבר נחשף כי מנפורט השתתף בשנה שעברה בפגישה שארגן דונלד טראמפ ג'וניור עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין, ושגם חתנו של טראמפ האב ג'ארד קושנר נכח בה.

מוקדם יותר השנה, דווח בניו יורק טיימס כי מרגלים אמריקנים אספו מידע בקיץ שעבר שלפיו גורמים רוסים בכירים דנו בדרכים להשפיע על דונלד טראמפ באמצעות יועציו – ובראשם מנפורט, שהיה אז יו"ר קמפיין הבחירות של טראמפ.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופול מנפורט בוועידת המפלגה הרפובליקנית, 20 ביולי 2016. ברוקס קרפט, GettyImages
מנפורט בשנה שעברה עם המועמד דאז טראמפ ובתו איוונקה/GettyImages, ברוקס קרפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully