וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ ג'וניור נפגש עם מקורבת לקרמלין בזמן הקמפיין

לפי "הניו יורק טיימס", הפגישה שהתקיימה ביוני 2016 היא הראשונה בין אזרח רוסיה ליועצי הקמפיין של טראמפ שפרטיה אושרו, וזו הפעם הראשונה שנודע כי בנו מעורב. בפגישה השתתפו גם חתנו של הנשיא ומנהל הקמפיין שלו. טראמפ ג'וניור וקושנר אישרו את דבר הפגישה

צילום: רויטרס

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, ארגן פגישה שקיומה טרם נחשף במגדל טראמפ במהלך הקמפיין לנשיאות בין אנשי צוותו של אביו לעורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין – כך דיווח הלילה (ראשון) עיתון "הניו יורק טיימס". לפי הדיווח, הפגישה שנערכה ב-9 ביוני 2016, שבועיים לאחר שטראמפ זכה במועמדות הרפובליקנית, היא הפגישה הראשונה - שהתקיימה בין אזרח רוסיה ליועצי הקמפיין של טראמפ - שפרטיה אושרו, וזו הפעם הראשונה שנודע כי בנו מעורב.

בפגישה השתתף גם יו"ר הקמפיין של טראמפ באותה תקופה, פול מנפורט, וחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר. הדיווח התבסס על ראיונות ורישומי ממשלה חשאיים שפרטיהם תוארו בפני עיתונאי ניו יורק טיימס. טראמפ ג'וניור וקושנר אישרו את דבר הפגישה.

לקריאה נוספת:
פוטין על פגישתו עם טראמפ: "אדם שונה ממה שרואים בטלוויזיה"
שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות
טראמפ ופוטין נועדו לראשונה: "רוסיה הכחישה התערבות בבחירות"

הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ בנו דונאלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר. AP
"לא נאמרה לי זהותו של האדם שעמו אפגש". טראמפ ג'וניור לצד אביו ואחותו איוונקה/AP

בהודעה שמסר טראמפ ג'וניור אמר כי מדובר בפגישת היכרות קצרה בנושא תוכנית האימוץ שממשלת רוסיה הודיעה על סגירתה, ושהוא ביקש מקושנר וממנפורט "לקפוץ אליה". הוא לא ציין בהודעה אם בשיחה עלה עניין הקמפיין הנשיאותי. "התבקשתי להשתתף בפגישה על ידי מכר שלי, שלא אמר לי מבעוד מועד את שמו של האדם שעמו אני נפגש", מסר לעיתון.

טראמפ ג'וניור, יועץ בכיר לאביו במהלך הקמפיין, אמר לניו יורק טיימס בחודש מרץ כי הוא מעולם לא שוחח על סוגיות מדיניות הקשורות ברוסיה עם אזרחי רוסיה. לשאלה על כך ענה "100% לא". בימים אלה טראמפ ג'וניור מסייע לאביו לנהל את עסקי הנדל"ן שלו.

עורכת הדין מרוסיה, נטליה וסלניצקיה, ידועה במאבקה נגד החוק האמריקני שהכניס לרשימה שחורה מפרי זכויות אדם ושבגינו החליט הנשיא ולדימיר פוטין לעצור את תוכנית האימוץ האמריקנית של ילדים רוסים. היא נשואה לסגן שר התחבורה לשעבר ובין לקוחותיה עסקים בבעלות ממשלתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
סיפר על הפגישה לגורמי ממשל. קושנר ורעייתו איוונקה/רויטרס

קושנר, כיום יועץ בכיר בבית הלבן, סיפר על אודות הפגישה לגורמי ממשל לאחרונה בטופס שנדרש למלא כדי לקבל סיווג ביטחוני. עורכת דינו, ג'יימי גורליק, אמרה לניו יורק טיימס כי הוא כלל את קיום הפגישה בטופס במסגרת "משנה זהירות". מנפורט חשף את קיום הפגישה רק לאחרונה.

הדיווח בניו יורק טיימס מגיע ברקע כמה חקירות בגין קשירת הקשר האפשרית בין קמפיין טראמפ לגורמים רשמיים ברוסיה במהלך קמפיין 2016. ביום חמישי האחרון, בטרם פגישתו עם פוטין, הטיל טראמפ ספק בהערכות קהילת המודיעין שרוסיה התערבה בבחירות כשאמר: "אף אחד לא יודע בוודאות מה קרה". ביום שבת אמר פוטין כי בפגישתם טראמפ היה נראה מרוצה כשנאמר לו שרוסיה לא התערבה בבחירות. עם זאת, שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר כי טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully