וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: מטרתנו הסופית היא השגת שוויון בכוח מול ארה"ב

המנהיג קים ג'ונג און טען כי היעד הסופי של פיונגיאנג הוא השגת "שוויון כוחות אמיתי" מול ושינגטון, כדי שזו "לא תעז אפילו לדבר על אופציה צבאית מולנו". טראמפ: "יש אפשרויות צבאיות יעילות ומדהימות, ארה"ב לא תהיה מאוימת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר הלילה (שבת) היא יצירת "שיווי משקל" בכוח הצבאי מול ארצות הברית. "מטרתנו הסופית היא להשיג שוויון כוחות אמיתי מול ארצות ברית, ולגרום לשליטיה לא להעז אפילו לדבר על אופציה צבאית מול קוריאה הצפונית", אמר קים.

אתמול בלילה שיגרה קוריאה הצפונית טיל מאזור הבירה פיונגיאנג, וזה חלף בשמיה של יפן. הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות השיגור. הטיל נחת, לפי טוקיו, כ-2,000 קילומטרים ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו.

עוד בנושא:
"עורפי הראשים": דרום קוריאה תקים כוח מיוחד לחיסול מנהיג הצפון
חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי
למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און השתתף בקונגרס מפלגת השלטון. AP
הדגיש את הרצון להיות בעל כוח זהה לשל ארצות הברית. קים/AP

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועציו הביטחוניים הבכירים אמרו אתמול כי ישנן אופציות צבאיות פתוחות להתמודדות עם המשבר בחצי האי הקוריאני. זאת, למרות דעתם של מומחים צבאיים, שאמרו לא מכבר לטראמפ וליועציו כי אין אפשרויות טובות כאלה.

בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבסיס חיל האוויר האמריקני באזור וושינגטון, הצהיר טראמפ כי האופציות של צבא ארצות הברית חזקות, זאת במידה שיצטרך להגיב לאיומים מצד פיונגיאנג. "לאחר שראו את היכולות שלנו ואת המחויבות שלנו למשימה היום, אני יותר בטוח מאי פעם שהאופציות שלנו להתמודדות עם האיום הזה הן גם יעילות וגם מדהימות", אמר טראמפ.

"ארצות הברית ובעלות בריתה לעולם לא יהיו מאוימות, אנחנו נגן על העם שלנו, על האומות שלנו ועל התרבות שלנו, מכל אלו שמעזים לאיים על דרך החיים שלנו. זה כולל את המשטר בקוריאה הצפונית, ששוב הראה את הבוז שלו כלפי שכניו וכלפי כל הקהילה הבינלאומית", הוסיף הנשיא.

עוד באותו נושא

אחרי האיום בהשמדתה: צפון קוריאה שיגרה טיל שחלף בשמי יפן

לכתבה המלאה
קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
תיעוד הטיל ששיגרה פיונגיאנג וחלף בשמי יפן בחודש שעבר/רויטרס

לאחר איומיו של טראמפ, קרא שגריר סין בארצות הברית לרגיעה, ואמר כי על וושינגטון להימנע מאיומים על קוריאה הצפוינית. השגריר קוי טיאנקיי אמר לעיתונאים באירוע של השגרירות כי "בכנות, אני מאמין שארצות הברית צריכה לעשות יותר מעכשיו, כדי שיהיה שיתוף פעולה בינלאומי בנושא הזה. עליהם להפסיק לאיים, הם צריכים לעשות יותר ובדרכים יעילות של משא ומתן ושיחות".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר אתמול בתגובה לשיגור הטיל כי יש להטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית. אבה הבהיר בפני עיתונאים כי הקהילה הבינלאומית חייבת לשלוח מסר ברור לקוריאה הצפונית על פעולותיה הפרובוקטיביות. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ תודרך בנושא. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בהמשך היום על מנת לדון בשיגור.

מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. סוג הטיל טרם ידוע והנשיא מון ג'ה-אין כינס דיון חירום. אחרי השיגור, דווח בסיאול כי הצבא ערך ניסוי בטילים בליסטיים, שדימו תקיפת מתקנים חיוניים של הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully