וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האיום בהשמדתה: צפון קוריאה שיגרה טיל שחלף בשמי יפן

בפעם השנייה בתוך חודש, ולאחר שאיימה "להטביע" את טוקיו בנשק גרעיני בשל תמיכה בסנקציות נגדה, ערכה המדינה הקומוניסטית ניסוי נוסף במרחב האווירי של יפן. תושבים באי הצפוני של יפן הונחו להיכנס למקלטים. ראש ממשלת יפן: יש לשלוח מסר ברור לצפון קוריאה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הטיל ששיגרה צפון קוריאה ליפן בחודש שעבר)

צפון קוריאה שיגרה טיל שחלף מעל יפן והתרסק באוקיינוס השקט

- קוריאה הצפונית שיגרה טיל שחלף בשמי האי הצפוני הוקאידו שביפן
- התושבים הונחו להיכנס למקלטים
- הטיל התרסק אל האוקיינוס השקט כ-2000 ק"מ מהאי קייפ ארימו
- מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס כדי לדון בשיגור הטיל

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שישי) טיל מאזור הבירה פיונגיאנג אל מזרח המדינה, וזה חלף בשמיה של יפן. זאת אחרי הסנקציות האחרונות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה לפני כשבועיים. הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות הטיל, שנחת לפי טוקיו כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי יש להטיל סנקציות על קוריאה הצפונית. אבה הבהיר בפני עיתונאים כי הקהילה הבינלאומית חייבת לשלוח מסר ברור לקוריאה הצפונית על פעולותיה הפרובוקטיביות. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ תודרך בנושא. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בהמשך היום על מנת לדון בשיגור.

מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. סוג הטיל טרם ידוע והנשיא מון ג'ה-אין כינס דיון חירום. אחרי השיגור, דווח בסיאול כי הצבא ערך ניסוי בטילים בליסטיים, שדימו תקיפת מתקנים חיוניים של הצפון.

שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, התייחס לשיגור הטיל ואמר כי הוא "גרם למיליוני יפנים לתפוס מחסה", על אף שתושבי יפן לא נקטו באמצעי זהירות מיוחדים.

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית מאיימת: "נטביע את יפן בגרעין; ארה"ב תהפוך לאפר"
למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"
בתגובה לניסוי: מועצת הביטחון הטילה סנקציות נוספות על צפון קוריאה

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טיל ששיגרה צפון קוריאה חלף בשמי יפן; תושבו הונחו להיכנס למקלטים. מערכת וואלה! NEWS
הטיל ששיגרה קוריאה הצפונית לעבר שמי יפן בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

גם בחודש שעבר שיגרה פיונגיאנג טיל בליסטי שחלף בשמי צפון יפן, שאמרה כי היא נתונה תחת "איום חסר תקדים". מזכיר הממשלה בטוקיו אמר בעקבות הניסוי האחרון כי ארצו "תנקוט את כל האמצעים" כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי המדינה. לדבריו, מדובר בפרובוקציה וכי ארצו תמחה על כך באו"ם.

אתמול הזהירה קוריאה הצפונית כי היא "תטביע" את יפן ותהפוך את ארצות הברית "לאפר" באמצעות הנשק הגרעיני שברשותה, בשל תמיכתן בסנקציות שהוטלו עליה. הלילה העריך בכיר בצבא ארצות הברית כי הניסוי הגרעיני השישי והעוצמתי ביותר שערכה עד כה קוריאה הצפונית אכן בוצע בפצצת מימן, כפי שהכריזה.

אזהרת יפן לאזרחיה מפני שיגור הטיל הצפון קוריאני. רויטרס, רויטרס
התושבים הונחו להיכנס למקלטים. האזהרה שפרסמה יפן לתושביה/רויטרס, רויטרס

סבב הסנקציות האחרון כלל איסור על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, וכן הגבלות על יצוא דלקים אליה. עם זאת, הנוסח רוכך משמעותית מזה המקורי שהעלתה ארצות הברית, שכלל אמברגו נפט והקפאת נכסיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. ההצעה המרוככת אפשרה את תמיכתן של סין ושל רוסיה, המחזיקות בזכות וטו בדומה לארצות הברית.

אחרי השיגור, אמר הלילה שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון כי על סין ורוסיה להגיב לכך. לדבריו, "עליהן להפגין את חוסר סובלנותן לשיגורי הטילים הפרועים הללו באמצעות נקיטת פעולות בעצמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully