וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מאיימת: "נטביע את יפן בגרעין; ארה"ב תהפוך לאפר"

המדינה המבודדת משגרת איום להשמיד את יפן ואת ארצות הברית באמצעות הנשק הגרעיני שברשותה. "יפן לא צריכה להתקיים לצדנו", מסרה סוכנות התעמולה וקשרי החוץ של קוריאה הצפונית. "נהפוך את אדמת ארצות הברית לחושך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מתיחות בקוריאה הצפונית - כל העדכונים:

- קוריאה הצפונית שיגרה איום לעבר יפן: "ארבעת האיים יטבעו בגרעין, לא צריך אותם לצדנו"
- המדינה המבודדת קראה לפירוק מועצת הביטחון ואף הגדירה אותה כ"גורם רשע"
- פיונגיאנג העבירה מסר לארצות הברית: "נהפוך את אדמתה לאפר"
- במהלך השבוע אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את החמרת הסנקציות נגד המדינה המבודדת בעקבות הניסוי האחרון שערכה

קוריאה הצפונית איימה היום (חמישי) לעשות שימוש בנשק הגרעיני שיש ברשותה, לטענתה, כדי "להטביע את יפן ולהותיר מארצות הברית אפר". בהודעה שהפיצה הסוכנות לקשרי חוץ ותעמולה במדינה, היא קראה לפרק את מועצת הביטחון, אותה הגדירה כ"גורם רשע" שנוצר בידי מדינות המונעות על ידי ארצות הברית, זאת בעקבות הסנקציות הנוספות שאישרה המועצה ביום שלישי נגד משטרו של קים ג'ונג און.

"ארבעת איי יפן יוטבעו באמצעות הגרעין", אמרו בקוריאה הצפונית והדגישו כי "יפן כבר לא צריכה להתקיים לצדנו". בנוסף שיגרו איום גם לעבר ארצות הברית: "בואו נהפוך את אדמתה לחושך ואפר. בואו נשחרר את זעמנו ונגייס את כל אמצעי התגמול שהכנו עד כה".

לקריאה נוספת:
למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"
"עורפי הראשים": דרום קוריאה תקים כוח מיוחד לחיסול מנהיג הצפון
בתגובה לניסוי: מועצת הביטחון הטילה סנקציות נוספות על צפון קוריאה

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
הטיל הבליסטי שקוריאה הצפונית שיגרה לעבר יפן לפני כשבועיים/רויטרס

יושידי סוגה, מזכיר ההגנה היפני גינה את הודעתה התקיפה של קוריאה הצפונית ואמר כי "מדובר בהכרזה פרובוקטיבית ומעוררת זעם, שמעלה את רף המתח באזור באופן שאינו מתקבל על הדעת".

האיומים מקוריאה הצפונית באו לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם אישרה פה אחד את הסנקציות החדשות שיזמה ארצות הברית בעקבות הניסוי הגרעיני השישי שערכה בשבוע שעבר. הסנקציות אוסרות על ייבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית ומגבילות את יבוא מוצרי הנפט אליה.

מדובר בסנקציות הקשות אי פעם שהוטלו על המדינה המבודדת, שבהן תמכו גם רוסיה וסין, המחזיקות בזכות וטו. כדי לזכות בתמיכתן של מוסקבה ובייג'ינג רוככה ההצעה, והסנקציות לא כוללות איסור על ייבוא נפט או הקפאת נכסים של הממשל או של המנהיג קים ג'ונג און, כפי שביקש הממשל האמריקני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 25 באוגוסט 2017. רויטרס
שיגר איום לעבר ארה"ב ויפן. קים ג'ונג און/רויטרס

למרות הטלת הסנקציות, קוריאה הצפונית לא חדלה מהמשך פיתוח תוכנית הגרעין שלה. הבוקר דווח בניו יורק טיימס קי המדינה חידשה פעילותה באתר הגרעיני התת-קרקעי שלה למורת רוחה של הקהילה הבינלאומית.

לפי האתר "צפון 38", שעוקב אחרי פעילותה של קוריאה הצפונית מוושינגטון, ייתכן שהניסוי, שלפי קוריאה הצפונית היה בפצצת מימן, היה עוצמתי יותר מההערכות הקודמות. קבוצת מומחי ביטחון אמרו לאץר כי בתמונות לוויין מאתר הניסוי בפונגי-רי שבצפון-מזרח קוריאה הצפונית נראים כלי רכב חדשים, עגלות כרייה וסימנים נוספים המעידים על פעילות באתר. עם זאת, הם לא הצביעו על כך שניסוי נוסף אמור להתבצע בקרוב.

חברי מועצת הביטחון של האו"ם אישרו פה אחד את הפסקת האש השלישית בסוריה. רויטרס
הטליה סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully