וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים מהגרים - תמורת אבטחת גבול מקסיקו: ה"דיל" החדש של טראמפ

14.9.2017 / 13:17

מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס הודיעו כי סגרו "דיל" עם טראמפ, לפיו הם יתמכו במימון אבטחת הגבול במקסיקו בתמורה להסכמה לעיגון בחקיקה תוכנית עבור ילדי מהגרים. עם זאת, טראמפ הכחיש זאת

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: נשיא ארה"ב קורא לכינון רפורמת הגירה, מרץ 2017)

מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס בארצות הברית, צ'אק שומר וננסי פלוסי, הודיעו הבוקר (חמישי) כי הגיעו להסכמה עם הנשיא על "דיל" במסגרתה הדמוקרטים יתמכו בהגדלת המימון לאבטחת הגבול עם מקסיקו, בתמורה להסכמת הנשיא לעגן בחקיקה את תוכנית DACA – המאפשרת מתן מעמד חוקי לילדי מהגרים שהגיעו לארצות הברית שלא כחוק.

לטענת הדמוקרטים, ההסכמה לא תכלול מימון לבניית חומה בגבול עם מקסיקו. בבית הלבן, לעומת זאת, הוציאו הודעה מסויגת יותר ולפיה הצדדים דנו במכלול של נושאים, ללא אזכור של ה"דיל" המדובר. גם הנשיא דונלד טראמפ הכחיש כי הושגה עסקה כלשהי וכי הדבר יעלה להצבעה.

אמש הזמין אליו הנשיא את השניים לארוחת ערב בבית הלבן, כדי לדון בחבילה של רפורמות שהוא מעוניין לקדם. לפגישה לא הוזמנו מנהיגי הרפובליקנים בקונגרס, מהלך הנחשב לחריג למדי שמטרתו ככל הנראה הבעת אי אמון בוטה מצד הנשיא באנשי מפלגתו – יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, ומנהיג הרוב בסנאט מיטש מקונל.

עוד בוואלה! NEWS:
העלאת משכורות וחופשה באילת: כך ישדרגו בצה"ל את הלוחמים
למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"
אחרי 20 שנה: מובילת מאבק הנכים שבה לזירה - הפעם בכיסא גלגלים

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 13 בספטמבר 2017. רויטרס
איבד אמון בהנהגת הרפובליקנים? טראמפ/רויטרס

מיד בתום הפגישה, הודיעו מנהיגי הדמוקרטים: "השיחה התמקדה ב-DACA. הסכמנו לעגן במהירות את ההגנות הניתנות למהגרים במסגרת התוכנית בחקיקה, ולעבוד על חבילה שתכלול את אבטחת הגבול, לא כולל מימון לחומה. זה מקובל על שני הצדדים".

בכיר בבית הלבן אמר הלילה כי "לנשיא הייתה שיחה מועילה עם השניים לקראת דיון בסדרי עדיפויות לחקיקה. הנושאים שנדונו הם רפורמה במס, אבטחת הגבול, DACA, תשתיות ומסחר. זהו צעד חיובי בדרך לקדם את המחויבות של הנשיא למצוא פתרונות דו מפלגתיים לנושאים החשובים לכל האמריקנים".

עם זאת, בהודעת הבכיר לא צוין מפורשות שהשניים הגיעו להסכמה, וגם לא על פרטיה. לדברי הבכיר, "הממשל מצפה להמשיך את השיחות עם ההנהגה של שתי המפלגות". בניסיון ליישב את הפערים בין שתי ההודעות, צייץ דוברו של שומר בטוויטר כי "הנשיא הבהיר שימשיך לקדם את בניית החומה, פשוט לא כחלק מהדברים שסוכמו".

צ'אק שומר ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 9 בספטמבר 2017. GettyImages
פגישת שומר וטראמפ בבית הלבן בשבוע שעבר/GettyImages

זו הפעם השנייה תוך שבוע שהנשיא חותר להגיע ל"דיל" פוליטי מורכב עם מנהיגי הדמוקרטים, תוך עקיפת הרפובליקנים. בשבוע שעבר מיהר טראמפ לסכם עם השניים על חבילה שכללה את העלאת תקרת החוב של ארצות הברית בשלושה חודשים ואת הפיצויים לנפגעי הוריקן "הארווי", זאת בעוד שהרפובליקנים דרשו להעלות את תקרת החוב לתקופה ארוכה של כשנה וחצי, כדי שהחקיקה הרגישה לא תטריד אותם יותר עד לאחר בחירות אמצע הקדנציה בשנה הבאה.

שעות לפני שהגיע טראמפ להסכם עם הדמוקרטים, הביע יושב ראש בית הנבחרים את סלידתו מן ההצעה וכינה אותה "מגוחכת ומבישה". בעקבות אותן הסכמות, 90 חברי בית הנבחרים ו-17 סנאטורים הצביעו נגד החבילה, כולם מהמפלגה הרפובליקנית.

מהבדלי הגרסאות בהודעות של הבית הלבן ושל שומר ופלוסי לא ברור אם אכן סוכם הלילה על אותה עסקה חקיקתית, אבל עצם המהלך מלמד כי מבחינתו של הנשיא מדובר במדיניות חדשה, במסגרתה הוא יפסיק להסתמך על מנהיגי הרפובליקנים וינסה לחתור להישגים מול הדמוקרטים, מתוך הנחה שמרבית הרפובליקנים יצביעו עם ההצעות אותן הוא יביא בכל מקרה. טראמפ איבד אמון ביכולת של מנהיגי הרפובליקנים להוביל מהלכים משמעותיים בקונגרס לאחר שנכשלו שוב ושוב בניסיון לבטל ולהחליף את רפורמת הבריאות "אובמה-קר".

(עדכון ראשון: 8:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully