וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת משכורות וחופשה באילת: כך ישדרגו בצה"ל את הלוחמים

14.9.2017 / 6:00

בתכנית להעלאת המוטיבציה ללוחמים קרביים, תוצע לחיילים בחזית שורת הטבות ושינויים. לימודים, מסעדות, בגדי ספורט וקורס פסיכומטרי הם רק חלק מהבונוסים. איזנקוט: "אי אפשר לסכן חיים של חיילים ולתת להם 700 שקל"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: איזנקוט בשיחה עם מתגייסים)

התכנית להעלאת המוטיבציה ללחימה בצה"ל - כל הפרטים:

* הרמטכ"ל איזנקוט הציג תכנית רוחבית חדשה להעלאת המוטיבציה לשירות בתפקידי לחימה בצה"ל
* בין ההטבות: כרטיסי "כוכבים" לקניית ציוד אישי, מימון קורס פסיכומטרי, נסיעה לאילת, מסעדות ואטרקציות
* השינויים ימומשו עד ינואר 2018
* התכנית עושה אבחנה בין "לוחם חוד" ללוחמים שאינם מתמרנים לעומק שטח אויב

לאחר שנים שבהן חלה ירידה הדרגתית במוטיבציה של המועמדים לשירות ביטחון לתפקידים קרביים, וכפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בחודש מאי, הציג אתמול (רביעי) הרמטכ"ל גדי איזנקוט את התכנית הרוחבית שעוסקת בהעלאת המוטיבציה לתפקידי הלחימה. בין היתר, ניתן למצוא בה את תכנית כרטיסי ה"כוכבים" לקניית ציוד אישי שכבר יצאה לפועל, מימון קורס פסיכומטרי, מימון נסיעה לאילת במהלך חופשה, מסעדות ואטרקציות נוספות.

הירידה במוטיבציה לשירות ביחידות קרביות, בדגש על חיל השריון, ועלייה במוטיבציה למקצועות המחשב, הביאה את צה"ל להרחיב את העיסוק בקביעה מי הוא לוחם. בתוך כך, מנסים בצה"ל לקבוע הבדלים ברורים בין לוחמים שנוטלים סיכון אישי, לחיילים שמפעילים מערכות לחימה התקפיות ומוגדרים על ידי הצבא כלוחמים וכתומכי לחימה.

החלטת הרמטכ"ל עושה הבחנה ברורה בין מי שמוגדר "לוחם חוד" - חוצה את קו הגבול ומתמרן לעומק שטח האויב - ומי שמוגדר כלוחם אך לפי התכניות האופרטיביות של צה"ל ובשגרה לא מתמרן לשטח אויב. ישנם מגוון חיילים בצה"ל שמוגדרים כלוחמים ומקבלים תעודת לוחם אך לא יתמרנו בבוא העת לשטח האויב. ההחלטה תעניק הטבות ייחודיות ללוחמי חוד בחיל הרגלים, חיל השריון, יחידות מובחרות ויחידות עלית ותמנע הטבות מחיילים שגם אחרי קביעת הרמטכ"ל יוגדרו כלוחמים.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על גיוס החרדים: "אני לא מתכוון להפוך סרבנים לגיבורים"
לאחר שעוכבו: שני מטוסי F-35 נוספים המריאו מארה"ב לישראל
טנק מרכבה התהפך בתרגיל צבאי בגולן; שלושה חיילים נפצעו קל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רב-סרן. ראובן קסטרו
"בקצה החוד של צה"ל נמצאים הלוחמים"/ראובן קסטרו

בשיחה עם כתבים, אמר איזנקוט כי "מעמד הלוחם בצה"ל זו סוגיה שהשולחן הזה עוסק בה שנים ארוכות, מתוך הבנה שיש תהליך רב שנתי של ירידה איטית בנכונות ללחימה". לדבריו, "בבסיס התהליך נמצאת ההבהרה שבקצה החוד של צה"ל נמצאים הלוחמים. מודיעין חשוב, סייבר חשוב, אבל הדבר החשוב ביותר למימוש המשימות והייעוד של צה"ל הוא הלוחמים".

סמלים, כסף וחופשות

בצה"ל החליטו לנקוט שורה של צעדים, שחלקם כבר יצאו אל הפועל, במטרה להעביר מסר של הוקרה – לדברי הרמטכ"ל – ללוחמים.

מעטפת פרט: השינויים ימומשו עד ינואר 2018, והם כוללים נסיעה לאילת בחופשה על אזרחי, שוברי נהיגה על בסיס 500 הקצאות בשנה ושוברי קורס פסיכומטרי.

הטבות: בימים אלה יוצאות לפועל החתמת קבע ותוכניות לימודים ליחידות מיוחדות; בנובמבר תיכנס לתוקף העלאת דמי הקיום בשנת השירות השלישית ב-2,000 שקל; בינואר 2018 ייכנס לתוקף בשתי פעימות כרטיס נטען באלף שקלים, ויכלול מסעדות, וואוצ'רים לסרט, ביגוד ספורט ואטרקציות.

הוקרה וסמלים: השינויים שנכנסו לתוקף הם קיצור הפז"ם בדרגה וקבלת דרגות סגן או סמ"ר בכניסה לקבע. עד ינואר 2018 תצא לפועל הקדמת קבלת תעודת הלוחם מ-20 ל-18 חודשים, ויוגדלו סמלי הלוחם והסיכות.

תשתיות מכבדות: השינויים כבר הוכנסו לתוקף, והם כוללים ציוד לחימה ייעודי וחדיש, כרטיס "כוכבים" לרכש ציוד אישי ומהלך רחב לשדרוג בסיסי האימון.

ערכים ותעדוף: השינויים ימומשו עד ינואר 2018, והם כוללים תכנית לתעדוף לוחם החוד וסדרות חינוך והכנה לטיול שחרור. כמו כן, פרויקט "ממדים ללימודים" כבר יצא לפועל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל ציין כי אף שכבר מאות חיילים קיבלו מימון ללימודים מתרומות ארגון FIDF, יש לממן זאת מכספי המדינה בצורה מסודרת כדי לדאוג שילמדו באוניברסיטה. בנוסף הצהיר הרמטכ"ל שכדי לתת מענה בדרג הלוחם, הוחלט ליצור מסלול חדש ביחידות עלית כמו סיירת מטכ"ל, שייטת 13, שלדג ויחידת 669 למשך שירות של שמונה שנים. המחזור הקודם בסיירת מטכ"ל חתם על שמונה שנות שירות, ובקרוב יחתמו שאר יחידות העלית על שלוש שנות שירות, שלוש שנות קבע ושנתיים לימודים.

"לוקחים את 9,000 האנשים הכי טובים שלנו בכיתות י"א-י"ב, מתישים אותם 12-6 ימים של גיבושים, הכנות והתאמות. בקצה, יוצאים מתוכם 60 למטכ"ל, 60 לשלדג, 60 לשייטת ו-20 או 30 ל-669. הם עוברים את המסלול הכי קשה בצבא. אנחנו רוצים להקטין את זה כך שיהיו פחות אנשים – אבל הם יחתמו יותר", אמר הרמטכ"ל. עוד ציין הרמטכ"ל כי בימים אלו בוחנים אפשרות לסגור את יחידת רימון - או להרחיב אותה.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקורו בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

לסיכום, אמר איזנקוט: "הבסיס הוא אמירה ערכית לגבי החשיבות של הלוחמים והחוד הלוחם של צה"ל. כשאני מדבר עם בני נוער בבתי ספר אני אומר שכל אחד יעשה שירות משמעותי. הדבר הבא אחריו, הוא שהמשמעותי ביותר הוא ללכת ליחידות הלוחמות בצה"ל. כדי שזו לא תהיה רק אמירה מהפה אל החוץ, זה צריך לבוא לידי ביטוי גם במסר הערכי זה מתחיל משם".

לדבריו, "אי אפשר להביא חיילים ליחידות הלוחמות, לסכן את חייהם ולתת 700 שקל. מי שמסתכל על ההיבט החומרי יעדיף לשרת בעורף ולעשות עבודה בשעות הלילה. לכן, זה חוזר לאמירה הערכית וזה צריך לבוא לידי ביטוי. חשבתי יחד עם המטכ"ל, הייתה פה הסכמה רחבה שצריכים לתעדף קודם כל את הבסיסים, הציוד, לא 'לשנורר'. 'המדים ללימודים' זה ביטוי להוקרה של החברה והמדינה, והייתי שמח שזה יהיה לא דרך תרומות אלא עניין מוסדי של המדינה, שמוקירה את משרתיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully