וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: זיהינו נסיונות התערבות רוסית - אך לא בבחירות לנשיאות

החברה איתרה הוצאה של כמאה אלף דולר על מודעות שמקורן ברוסיה ונועדו להעצים מחלוקות בחברה האמריקנית מאז 2015 - אך לא תמכו במועמד מסוים. המידע הועבר לחוקר הבוחן את קשרי מטה טראמפ עם מוסקבה

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חקירת נסיונות ההתערבות בבחירות בארצות הברית - עדכונים אחרונים:

- פייסבוק הודיעה כי מצאה עדויות לנסיונות רוסיים להשפיע על מחלוקות בחברה האמריקנית
- לא אותר נסיון ישיר להתערב לטובת מועמד מסוים בבחירות
- כ-470 חשבונות ועמודים פרסמו מודעות שהעצימו נושאים במחלוקת, כמו זכויות להט"ב והגירה
- הנהלת פייסבוק שיתפה את הרשויות בארה"ב בממצאים

חברת פייסבוק הודיעה הערב (רביעי) כי מצאה עדויות לנסיונות שמקורם ברוסיה להשפיע על נושאים במחלוקת בחברה האמריקנית לאורך שנתיים, כולל במהלך הבחירות לנשיאות בשנה שעברה, באמצעות קניית מודעות. עם זאת, הבהירו אנשי הרשת החברתית שלא היה נסיון התערבות ישיר בבחירות שבהן ניצח דונלד טראמפ את הילרי קלינטון.

אף שלטענת פייסבוק ייתכן כי אין מדובר בעבירות על החוק האמריקני, המשתמשים והעמודים הפרו את תנאי השימוש של האתר. הממצאים פורסמו על ידי סמנכ"ל האבטחה בפייסבוק, ונמסר כי החברה משתפת פעולה עם חקירת הרשויות בארצות הברית על הנסיונות להשפיע על הבחירות.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי גורם המעורה בפרטים החברה מסרה מידע על אודות מודעות בחירות שלהערכתה נרכשו בידי גורמים מרוסיה לידי החוקר המיוחד רוברט מולר הבוחן את קשרי מטה הבחירות של הנשיא טראמפ עם מוסקבה. על פי הדיווח, המידע שמסרה החברה למולר כולל עותקים של המודעות ומידע על אודות מי שרכשו אותן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מארק צוקרברג. AP
משתפים פעולה עם הרשויות. מארק צוקרברג/AP

הסכום הכולל שאותר בבדיקת החברה נאמד בכמאה אלף דולר, ששולמו על כ-3,000 מודעות ברשת החברתית. הסכום המוערך שהוצא על מודעות פוליטיות במהלך קמפיין הבחירות נאמד בכמיליארד דולר - פי 10,000 מהסכום שאיתרה החברה.

לפי הודעת פייסבוק, רוב המודעות קודמו על ידי כ-470 חשבונות ועמודים "לא אותנטיים", שעסקו בהעצמת מחלוקות כמו זכויות להט"ב, הגירה, גזע ונשיאת נשק, ולא בתמיכה במועמד מסוים. החשבונות היו קשורים זה לזה, ועל פי ההודעה "סביר שהופעלו מרוסיה".

"חיפשנו מודעות שמקורן ברוסיה, גם אם נשלחו מכתובת IP אמריקנית. מצאנו כ-50 אלף דולר ששולמו על כ-2,200 מודעות בעלות הקשר פוליטי", נמסר מפייסבוק, שציינה כי כל החשבונות הושעו עקב הפרה של תנאי השימוש באתר.

(עדכון ראשון: 23:49)

טראמפ ופוטין נועדו במהלך פסגת הG-20 בגרמניה. רויטרס
אין עדות למעורבות ישירה בבחירות. טראמפ ופוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully