וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לבטל השתתפות מנהל אל-ג'זירה בכנס שעוסק בערוץ

6.9.2017 / 23:37

ראש הממשלה דרש לבטל את השתתפותו של המנהל בישראל, וליד אל-עומרי, ביום עיון שמקיימת לשכת העיתונות הממשלתית תחת הכותרת "גבולות חופש הביטוי: ערוץ אל-ג'זירה כמקרה בוחן". כמו כן, הורה להמשיך בהליכים לשלילת תעודות העיתונאי מכל כתבי הערוץ

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (חמישי) לבטל את השתתפותו של מנהל אל-ג'זירה בישראל, וליד אל-עומרי, ביום עיון שמקיימת מחר לשכת העיתונות הממשלתית תחת הכותרת "גבולות חופש הביטוי: בדילמה שבין ביטחון המדינה לחופש העיתונות. ערוץ אל-ג'זירה כמקרה בוחן". כמו כן, ראש הממשלה הורה להמשיך בצעדים משפטיים כדי לשלול את תעודות העיתונאי מכל כתבי אל-ג'זירה הפועלים בארץ וכן לסגור את משרדיה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
נתניהו/רויטרס

בחודש שעבר הורה מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן, לשלול את תעודת העיתונאי מטעם לע"מ של כתב בכיר מרשת אל-ג'זירה בירושלים, אליאס כראם. בלע"מ נימקו את ההחלטה לשלול את התעודה מכתב אל-ג'זירה, בטענה כי דברים שאמר בריאיון לערוץ טלוויזיה של האחים המוסלמים, "דאר אל-אימאן", לפני כחודשיים, "מעמידים בסימן שאלה את יכולתו של כראם לסקר כעיתונאי מקצועי, נציג רשת זרה, את הסכסוך הישראלי-פלסטיני בו לדבריו הוא נוטל חלק פעיל".

בריאיון אמר כראם, כי "כעיתונאי פלסטיני שנמצא באזור כבוש או באזור עימות, העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות ומהעשייה הפוליטית והחינוכית. העיתונאי ממלא את תפקידו התקשורתי בהתנגדות על ידי הקולמוס, הקול או המצלמה, משום שהוא חלק מהעם הזה והוא מנהל התנגדות בדרכו הייחודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully