וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "אסור שהליכוד תהפוך למפלגת שוליים; יש לכבד את מוסדות המדינה"

6.9.2017 / 21:10

בהרמת כוסית חגיגית וכשהוא מתהלך בין הטיפות כדי שלא ישתמע שהוא קורא תיגר על נתניהו, אמר השר לשעבר כי "אסור לקעקע את מערכות המדינה" וכי על הליכוד לשוב להיות מפלגה ממלכתית. מדובר היה במפגן כוח – בחצי כוח – כששני ח"כים מכהנים בלבד התייצבו

צילום: יותם רונן

ליכוד חזק לעתיד ישראל" - אם זה נשמע כמו סיסמת בחירות ונראה כמו סיסמת בחירות, כנראה שזו סיסמת בחירות. שלטים שנושאים את הסיסמה הזו פוזרו ברחבי אולם האירועים באור יהודה, שבו השר לשעבר גדעון סער ערך הערב (רביעי) את הרמת הכוסית המסורתית לראש השנה. זאת עונת הרמת הכוסית, וכמו כל השרים והח"כים בליכוד, גם סער - ששב לפני כחצי שנה מפסק הזמן שלקח - ניצל את ההזדמנות לחזק את קשריו עם פעילים. אבל התחושה באירוע הייתה ברורה: סער בקמפיין לבנייה מחדש של כוחו הפוליטי.

אולם האירועים היה מלא מקיר לקיר במאות פעילים אוהדים שבאו לשמוע את נאומו של סער, עם נוכחות יפה ומכובדת של ראשי ערים ומועצות ומזכירי סניפים. זה היה מפגן כוח, אבל בחצי כוח; מחד, סער, שללא ספק מכוון הישר למעלה - נזהר שלא לתקוף את ראש הממשלה, נאמן וצייתן למסורת הליכודית שלא חותרים תחת מנהיג מכהן; מאידך, שובו של סער לזירה מעורר עוינות וחשש אצל נתניהו ואצל בכירים אחרים בליכוד שמקווים לרשת את כסאו ביום שאחרי - והחשש הזה כנראה הרתיע שרים וחכים מלהגיע לאירוע. רק שני חברי כנסת אמיצים התייצבו לעשות לסער כבוד - אמיר אוחנה ושרן השכל; אחרים העדיפו לשלוח יועצים כדי להריח את השטח.

הרמת כוסית של גדעון סער לשנה החדשה. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
סער, הערב/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

סער פרש בנאומו את תפישת עולמו בשלל רחב של נושאים, החל מארץ ישראל השלמה דרך בעיית מבקשי המקלט וכלה בצורך בתוכנית לאומית לפריפריה. הוא נזהר שלא למתוח ביקורת ישירה על ראש הממשלה, אך הטון שהשמיע בנאומו היה שונה לחלוטין מזה שנתניהו השמיע בשבוע שעבר בהרמת הכוסית שלו. ‏"הליכוד תמיד היה תנועה ממלכתית. אנחנו לא מפלגת שוליים ואסור שנרד לשוליים. חשוב לכבד את מערכות המדינה. גם כשיש ביקורת, אסור לקעקע את מוסדות המדינה. יש לנו אחריות", אמר, מבלי לתקוף פעם אחת את התקשורת או את העיתונאים. "עלינו לעשות מאמצים להגביר את האחדות בעם. הבדלי דעות בינינו לא הופכים אחרים לאויבים - גם אם הם טועים".

עם זאת, סער, שהודיע לפני שלוש שנים וחצי על פסק הזמן שסיים לפני מספר חודשים, הקפיד לסיים את דבריו בברכות חיוביות לראש הממשלה. "אין לשפוט אף אדם בכותרות העיתונים, ברשתות החברתיות ולא בכיכר העיר. ראש ממשלת ישראל שתרומתו למדינה גדולה מאוד, זכאי למה שזכאי כל אזרח במדינה. מאחל שהשנה הטובה תביא בשורות לראש הממשלה".

סער עסוק כעת בבנייה מחדש של בסיס התמיכה בליכוד, ואת זה הוא צריך לעשות - מבלי שייראה שהוא מהווה איום. אבל הוא הבהיר שהוא חזר כדי להישאר, והתחייב "לשרת את הציבור עד 2037.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully