וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בנציבות שירות המדינה: "מינוי עפרה ברכה - החלטה מופרכת"

5.9.2017 / 13:24

הגורמים מתחו ביקורת חריפה על מינויה לנציבת שירות המדינה, אף שטרם אושר סופית. "מדובר באישה בלי שום ניסיון רלוונטי בתחום המקצועי", טענו. היא צפויה להחליף את הנציב הקודם משה דיין, שסיים את כהונתו בסכסוך מתוקשר

עפרה ברכה נציבת שירות המדינה 5.9.17. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"מינוי קיקיוני והזוי". עפרה ברכה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

מינוי נציב שירות המדינה - כל העדכונים:

- גורמים בנציבות מותחים ביקורת על הכוונה למנות את עפרה ברכה לעמוד בראשה
- הגורמים ציינו כי לברכה אין ניסיון בתחום המקצועי ומינויה נועד להחליש את הנציבות
- אם המינוי יאושר, ברכה תחליף את הנציב הקודם, משה דיין, שסיים את תפקידו בסכסוך מתוקשר

גורמים בנציבות שירות המדינה מתחו ביקורת חריפה על הכוונה למנות את עפרה ברכה לעמוד בראשה, כפי שנחשף הבוקר (שלישי) ב"ידיעות אחרונות". מינויה של ברכה, מנהלת אגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות במשרד הפנים, צריך לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שכבר פסל מועמדים קודמים. אם המינוי יאושר, ברכה תחליף את הנציב הקודם, משה דיין. בתה של ברכה מועסקת כמזכירה במשרד ראש הממשלה.

"זו החלטה הזויה ומופרכת", אמרו גורמים בנציבות שירות המדינה. "מדובר באישה בלי שום ניסיון רלוונטי בתחום המקצועי. זהו אחד התפקידים הכי בכירים בשירות הציבורי, והמינוי קיקיוני והזוי".

עוד בוואלה! NEWS:
"קללת" ראשי הסגל: כך הסתבכו אנשי האמון של נתניהו
אחרי הסרת האבטחה: חשוד עם סכין נתפס ליד הגן שפעוט ברח ממנו בת"א
פוטין מזהיר: ענישה חמורה של צפון קוריאה תוביל "לקטסטרופה עולמית"

נציבות שירות המדינה ספגה ביקורת בדוח מבקר המדינה, שקבע כי רפורמות רבות נתקעו, וכי יש לשפר באופן ניכר את יעילותו של הגוף האמון על שיפור איכות השירות הציבורי בישראל. הנציב הקודם, משה דיין, סיים את כהונתו לאחר סכסוך עם בכירים בנציבות, שהפך למאבק מתוקשר שאף פגע בתדמיתה ובפעילותה השוטפת. הנציב הבא אמור לרפא את הגוף החשוב, אולם גורמים בנציבות מביעים חשש כי מינויה של ברכה נועד להחליש אותו. "זו חזרה מדויקת על המינוי של הנציב הקודם", טענו.

ברכה, בת 56, למדה בבית חינוך בירושלים ולאחר מכן באוניברסיטה העברית. כיום היא מתגוררת בתל אביב. הביקורת שנמתחה נגד מינויה לא נוגעת ליכולותיה אלא להיותה דמות עלומה יחסית בדרג נמוך, בהשוואה למועמדים מוערכים אחרים לתפקיד שלא מונו, כמו החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו.

"מיכל זה סיפור אחר, ברור שמדובר בדמות ראויה, אוטוריטה שיכולה להיכנס לתפקיד הזה", אמר גורם אחר בנציבות. הוא התייחס לכוונה למנות את ברכה לתפקיד ואמר כי "מדובר על משרה שמקבילה בדרגתה למנכ"ל משרד ממשלתי. בחו"ל מי שממלא אותה זה שר או סגן שר. מי שעומד מאחורי המינוי הזה מודע לזה ורוצה בבירור להחליש את הנציבות. אנחנו מדברים על אחד התפקידים הכי חשובים בשירות הציבורי, צריך שם אדם שיכול להתמודד עם אנשים רמי דרג, עם הבכירים ביותר, לא להיכנע ללחצים, לקבל החלטות נכונות. ההחלטה הזו היא זלזול מכוון בנציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully