וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסרת האבטחה: חשוד עם סכין נתפס ליד הגן שפעוט ברח ממנו בת"א

5.9.2017 / 11:54

הורים שהבחינו בחשוד הזעיקו את המשטרה לאשכול הגנים. החשוד, תושב חיפה בשנות ה-20 לחייו, נעצר ונחקר. "נמשיך להיאבק עד להחזרת המאבטחים", אמרו ההורים והבטיחו: "נשבית את הלימודים בחלק מהגנים גם ביום שישי הקרוב"

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
החשוד נתפס עם סכין סמוך לגן הילדים/ראובן קסטרו

חשוד נתפס עם סכין סמוך לגן ילדים בתל אביב:

- המשטרה עצרה צעיר שנשא סכין סמוך לאשכול גני ילדים בתל אביב
- החשוד, תושב חיפה המעורער בנפשו, נעצר ויובא לדיון בעניינו בבית המשפט
- המעצר התרחש בצל מאבק ההורים נגד החלטת העירייה להסיר את האבטחה מגני הילדים בשל היעדר תקציב
- הורים לילדים הבטיחו: נשבית את הלימודים בחלק מהגנים גם ביום שישי הקרוב

ארבעה ימים בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים, המשטרה עצרה היום (שלישי) צעיר שנשא סכין סמוך לאשכולות גני ילדים בתל אביב. מעצרו של האיש התרחש בצל מאבקים של ההורים לילדים בעיר, נגד החלטת העירייה להסיר את האבטחה הצמודה מגני הילדים עקב היעדר תקציב. ביום שישי האחרון ברח מאותו הגן פעוט בן שלוש והגיע לאתר בנייה סמוך, לאחר שאחד ההורים לא הקפיד לסגור את שער המתחם.

הבוקר דיווחו הורים למשטרה על אותו חשוד שנע סמוך למתחם הגנים ברחוב פייבל בעיר. למקום הגיעו שוטרים ממרחב ירקון שאיתרו את החשוד, תושב חיפה בשנות ה-20 לחייו, ואת הסכין שברשותו. הצעיר, שככל הנראה מעורער בנפשו, יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
"קללת" ראשי הסגל: כך הסתבכו אנשי האמון של נתניהו
פוטין מזהיר: ענישה חמורה של צפון קוריאה תוביל "לקטסטרופה עולמית"
הפיקדונות האבודים: האתר שיעזור לחיילים לקבל את כספי השחרור מצה"ל

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב/ראובן קסטרו

"הסיפור הזה מחריד אותנו", סיפרה אם לילד באחד מגני הילדים באשכול לוואלה! NEWS. "מדובר באשכול עם שישה גנים, עם למעלה מ-200 ילדים. האבטחה הוסרה חרף מחאות ההורים והשביתה שהנהגנו ביום הראשון ללימודים. יש הורים ששמעו על הסיפור, נכנסו ללחץ, ורצו להוציא את הילדים מהגן".

"אנחנו ממשיכים במאבק שלנו להחזיר את האבטחה", הוסיפה האם. "אתמול נמצאו שני מחוסרי דיור שחדרו לאשכול אחר בתל אביב - זה מחדל מטורף. לא נוותר על זה, אלו החיים של הילדים שלנו". האם אף מתחה ביקורת נוספת על העירייה וטענה כי המענה שהיא מספקת כיום במקום המאבטחים, לא עונה על הצרכים. "העירייה אמרה שסיירים יגיעו גם בשעת הכניסה וגם בשעת היציאה וזה לא קרה, לא עמד אף סייר".

ההורים מאיימים: "נשבית את הלימודים גם בשישי הקרוב"

בשעות הבוקר התקיימה פגישה ביו וועד הגנים בעיר ומובילי המחאה יחד עם סגן ראש העיר אסף זמיר שם נמסר לאנשי הוועד כי למרות אירועי היום לא יהיה שינוי בהחלטת העירייה מלפני חודש להסרת האבטחה. ביום בחמישי צפויה להתקיים פגישה של נציגי מחלקת הביטחון בעירייה והמשטרה, בהם יבקשו הנציגים תקנים נוספים למאבטחים באשכולות הגנים. למרות, העירייה עדיין לא מוכנה להשיב את המאבטחים על חשבונה.

עורך דין שחר סקברר, אב ילד באשכול הגנים "צוקי אביב" שבאזורי חן, הבטיח כי ההורים יוסיפו להשבית את הלימודים בגנים ביום שישי הקרוב. "מתוכנות גם הפגנות ומהלכים נוספים להשבת המאבטחים לגנים", אמר.

הוא סיפר כי בגן הילדים בו נמצא בנו התרחש מקרה בו חשדו כי אדם שאינו מורשה התפרץ למתחם. "עובד זר נכנס אלינו לגן", טען. "הדלת פשוט פרוצה לכל אדם. מנהלת האשכול רדפה אחריו כדי למנוע ממנו להיכנס לאשכול. אחרי תחקיר התברר שהוא היה צריך לתקן שם משהו אבל הדבר הזה גרם לבהלה גדולה בקרב ההורים, משום שהם הבינו שכל אדם באשר הוא יכול להיכנס ללא קושי. ללא התושייה של מנהלת האשכול אז הוא היה נכנס באופן חופשי. ההרגשה היא קשה מאוד ולכן בשישי שעבר כאלף חמש מאות ילדים בעיר השביתו את הגנים. גם ביום שישי הקרוב נשבית חלק מהגנים".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "מדובר בהומלסים שהשומר נוהג לתת להם אוכל מדי יום בידיעת ההורים ובאישור הגננות, לאחר שהילדים אכלו. באשר לגן צפון, מדובר בעובד קבלן של עיריית תל אביב-יפו שהגיע עם עובד נוסף לתקן בעית אינסטלציה בגן. באשר לאשכול ליסין, מדובר על אירוע בקרבת מקום וללא כל קשר לאשכול. הנושא מטופל על ידי משטרת ישראל במסגרת הטיפול במרחב הציבורי".

בעירייה הוסיפו כי "בשום ישוב בארץ אין מאבטח שעומד בכל גן בודד וגם בתל-אביב מעולם לא היה. השערים בגני הילדים בעיר נעולים ומותקנים בהם קודנים ובנוסף התקינה העירייה בכל גני הילדים בעיר אמצעי מיגון, מידור וחירום המאפשרים הזנקת כוחות ביטחון מידיים בתיאום עם משטרת ישראל. בשנת הלימודים הקרובה, מממנת העירייה, באופן קבוע, סיורים רכובים נוספים של אנשי אבטחה בעלי רמת הכשרה גבוהה תוך מענה מהיר לכלל הגנים בעיר. כמו כן ובהתאם לדרישת ועד ההורים המרכזי, סוכם כי בשעת הבוקר ובשעת האיסוף, יחליפו הסיירים ככל שניתן את השומרים בשערי האשכולות גנים".

  • עוד באותו נושא:
  • אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully