וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מזהיר: ענישה חמורה של צפון קוריאה תוביל "לקטסטרופה עולמית"

5.9.2017 / 10:26

נשיא רוסיה דחה את הקריאות של ארה"ב להטיל סנקציות חריפות על המדינה הקומוניסטית, בעקבות הניסוי הגרעיני האחרון שערכה. לדבריו, זה לא יוביל לשינוי המשטר, אלא רק להחרפת המצב

צילום: CNN

משבר קוריאה הצפונית - עדכונים אחרונים

* פוטין מזהיר את ארה"ב מהטלת סנקציות נוספות על קוריאה הצפוניית : "יובילו לקטסטרופה עולמית"
* קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום כי על האיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות
* ממשל טראמפ קרא להחריף את הצעדים וקרא לנתק קשרים מסחריים עם מדיניות המקיימות מסחר עם קוריאה הצפונית
* בצל המתיחות, יפן מגבשת תכנית חירום לפינוי 60 אלף איש מדרום קוריאה
* שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הזהירה אתמול כי מנהיג קוריאה הצפונית "מתחנן למלחמה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (שלישי) כי הטלת סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה לא יובילו לשינוי במשטר בפיונגיאנג, אלא "לקטסטרופה עולמית". פוטין אמר כי הוא שוחח עם מנהיגיהן של יפן ושל קוריאה הדרומית, שכנותיה של קוריאה הצפונית המודאגות מהתקדמותה בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

עוד אמר פוטין כי אספקת הנפט הרוסית לקוריאה הצפונית היא זניחה, ברקע האפשרות להטל אמברגו נפט על המדינה המבודדת. "סיפקנו 40 אלף טונות נפט ומוצרי דלקים ברבעון", אמר. "זה כלום, שום חברת נפט רוסית משמעותית לא מספקת לשם נפט".

נשיא סין שי ג'ינפינג, שאירח את פורום מדינות BRICS - ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה - אמר בסיומו כי "אופציה צבאית לא על הפרק". אתמול הזהירה בייג'ינג כי לא תאפשר ל"מלחמה ולכאוס" בחצי האי הקוריאני, שמבחינה טכנית נותר במצב מלחמה מאחר שמלחמת קוריאה הסתיימה רק בשביתת נשק.

לקריאה נוספת בנושא
בצל המתיחות באזור: יפן מתכוננת לפינוי כ-60 אלף איש מדרום קוריאה
ארה"ב: מנהיג קוריאה הצפונית מתחנן למלחמה, סבלנותנו מוגבלת

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בדיון שנערך בסין עם המדינות המתפתחות 5/9/17. רויטרס
מתנגדים לפעולה צבאית. פוטין ונשיא סין שי, היום/רויטרס

בקוריאה הדרומית מזהירים כי הצפון מתכנן ניסוי נוסף, ככל הנראה בטיל בליסטי בין-יבשתי, והיום דווח כי הוזזו משגרים מסוג זה. בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג, השישי במספר, סיכמו וושינגטון וסיאול על הצבת אמצעים צבאיים נוספים, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נתן הסכמה עקרונית למכירת נשק לקוריאה הדרומית בסך מיליארדי דולרים.

מאז הניסוי הגרעיני, שלטענת קוריאה הצפונית היה בפצצת מימן שאותה הם יכולים להרכיב על טיל בין-יבשתי, הגבירה שכנתה מדרום את תמרוניה הצבאיים. הלילה ערך חיל הים הדרום קוריאני תרגילים באש חיה, בהמשך לתרגיל בטילים בליסטיים שערך אתמול שדימו תקיפת מתקני גרעין בצפון.
לפי דיווח נוסף הלילה, ברקע המשבר יפן עובדת על תכנית לפינוי המוני של כ-60 אלף אזרחיה המתגוררים או מבקרים בקוריאה הדרומית.

קוריאה הדרומית שיגרה טילים בליסטיים במסגרת תרגיל. רויטרס
ניסוי בטילים בליסטיים של קוריאה הדרומית/רויטרס

ממשלו של טראמפ קרא להחריף את הצעדים נגד משטרו של קים ג'ונג און, ובין היתר הזהיר הנשיא כי וושינגטון עלולה לנתק את כל קשרי המסחר עם מדינות שמקיימות עסקים עם קוריאה הצפונית - ברומזה לסין, שותפת הסחר המרכזית של קוריאה הצפונית. בבייג'ינג דחו את האיומים הללו, על אף שגינו בחריפות את הניסוי הגרעיני.

אתמול הזהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי מנהיג קוריאה הצפונית "מתחנן למלחמה". בדיון במועצת הביטחון של האו"ם אמרה היילי כי ארצה אינה מעוניינת במלחמה אך סבלנותה של וושינגטון מוגבלת. "יש לנקוט את צעדי הענישה החמורים ביותר", קראה.

במהלך השבוע תעלה היילי הצעת החלטה חדשה למועצת הביטחון, שתכלול סנקציות נוספות. היא אמרה כי היא רוצה שחברות המועצה תצביע עליהן כבר בשבוע הבא, אולם לא ברור אם אלו אכן יכללו אמברגו נפט כפי שהציעו בוושינגטון ובסיאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully