וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהיג קוריאה הצפונית מתחנן למלחמה, סבלנותנו מוגבלת

שגרירת ארה"ב באו"ם הזהירה במהלך דיון במועצת הביטחון כי פיונגיאנג דוחקת לקצה את וושינגטון לאחר הניסוי הגרעיני שערכה. טראמפ סיכם עם נשיא קוריאה הדרומית להסיר המגבלה על יכולת הטילים. שגריר סין אמר כי ארצו לא תאפשר מלחמה באזור

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הזהירה אתמול (שני) כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "מתחנן למלחמה", אחרי הניסוי הגרעיני שערכה אתמול המדינה המבודדת. בדיון במועצת הביטחון של האו"ם אמרה היילי כי ארצה אינה מעוניינת במלחמה אך סבלנותה של וושינגטון מוגבלת. "יש לנקוט את צעדי הענישה החמורים ביותר", קראה.

לדברי היילי טפטוף הסנקציות שמטילה מועצת הביטחון מאז שנת 2006, לאחר ניסוי הגרעין הראשון שערכה המדינה המבודדת, אינו מועיל. "חרף מאמצינו תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית היא עתה מתקדמת יותר מסוכנת יותר ממה שהיית בעבר", הוסיפה. היילי אמרה עוד כי תפיץ נוסח להחלטה נגד פיונגיאנג בין חברות מועצת הביטחון במטרה להעלותה להצבעה ביום שני בשבוע הבא.

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שוחח עם עמיתו מקוריאה הדרומית מון ג'ה-אין והסכים עימו על הסרת המגבלה על יכולות הטילים של ארצו. על פי הסכם בין שתי המדינות הטילים שבהם משתמש הצבא הדרום קוריאני מוגבלים לראשי קרב במשקל של עד חצי טון. זאת, בהמשך לסיכום העקרוני בין וושינגטון לסיאול בנושא שהושג בשיחה בין שני המנהיגים ביום שבת, בעקבות שיגור הטיל שערכה פיונגיאנג בשבוע שעבר. בהודעת לשכתו של מון נמסר כי בשיחתו היום עם טראמפ הסכימו השניים כי הגיעה העת להטיל סנקציות חריפות ככל שניתן ולהגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית. עוד נמסר כי על האו"ם לשקול עצירת משלוחי הנפט לפיונגיאנג.

לקריאה נוספת:
בצל ניסוי הגרעין של הצפון: דרום קוריאה ערכה תרגיל בטילים בליסטיים
טראמפ: שוקלים לנתק קשרי סחר עם מדינות שעושות עסקים עם צפון קוריאה
חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים ג'ונג און בוחן פצצת מימן במפעל צבאי, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגריר סין באו"ם ליו ז'ייהי אמר כי בייג'ינג "לעולם לא תרשה כאוס ומלחמה בחצי האי הקוריאני". ליו הזהיר את פיונגיאנג מפני "צעדים שגויים שיביאו להסלמת המצב". לדבריו, פעולות מעין אלה מנוגדות לאינטרסים של קוריאה הצפונית ועליה לחזור לשולחן המשא ומתן.

שגריר רוסיה וסילי נבנזיה אמר כי פעולות צבאיות אינן הפתרון למצב בחצי האי הקוריאני וכי יש "צורך דחוף לשמור על שקט ולהימנע מצעדים שיביאו להסלמה". לדבריו, יש לפתור את המצב באמצעים דיפלומטיים לרבות בעזרת תיווכו של מזכ"ל האו"ם.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הוא "סומך על מועצת הביטחון שתהיה מאוחדת ותנקוט בפעולה הדרושה נגד קוריאה הצפונית". ג'פרי פלטמן יועצו של גוטרש מסר בשמו כי "ככל שגוברת המתיחות גובר הסיכוי לאי הבנה, לשיקולים מוטעים ולהסלמה". הוא הוסיף כי תגובתה של מועצת הביטחון "צריכה להתמקד במישור הדיפלומטי ולהיות שקולה ואמיצה, על מנת להיות אפקטיבית".

עוד באותו נושא

דיווח בקוריאה הדרומית: הצפון נערך לשיגור טיל בין-יבשתי נוסף

לכתבה המלאה

קוריאה הדרומית: הצפון נערך לשיגור נוסף של טיל בליסטי

קוריאה הדרומית הודיעה היום כי איתרה הכנות ככל הנראה לשיגור נוסף של טיל בין יבשתי של הצפון. הלילה ערך הצבא הדרום קוריאני תרגיל בטילים בליסטיים שדימה תקיפה באזור שבו נערך אתמול ניסוי הגרעין של הצפון. בתרגיל השתתפו מטוסי קרב ששיגרו טילי אוויר-קרקע אל מטרות בלב ים. סיאול הודיעה כי תערוך תרגילים נוספים בתקופה הקרובה, חלקם בשיתוף צבא ארצות הברית. משרד ההגנה במדינה מסר כי הנשיא מון ג'ה-אין סיכם עם גורמים נוספים בממשלו כי בשלה העת לחזק את התגובה הצבאית נגד פיונגיאנג.

שלשום הודיעה קוריאה הצפונית כי ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן - זמן קצר לאחר שבסיאול דווח על רעידת אדמה בעוצמה 6.3 שהורגשה בשטחה של המדינה המבודדת. בהודעה שמסרה פיונגיאנג שעות ספורות אחר כך נמסר כי היא מחזיקה עתה ביכולת להרכיב פצצת מימן על ראש קרב של טיל בליסטי בין-יבשתי.

בתגובה לניסוי כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי ישקול לנתק את הקשרים עם מדינות המנהלות קשרי מסחר עם קוריאה הצפונית. צעד שסין, העלולה להיות אחת הנפגעות מכך, הגדירה כ"לא הוגן ולא מקובל". שר ההגנה בממשלו של טראמפ ג'יימס מאטיס אמר כי וושינגטון אינה מעוניינת להשמיד את קוריאה הצפונית אך הדגיש כי עומדות בפניה אופציות לפעולה צבאית. במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש המטות המשולבים הגנרל ג'וזף דנפורד אמר מאטיס כי "כל איום כלפי ארצות הברית, הטריטוריות שבשליטתה, או בעלות בריתה, ייתקל בתגובה צבאית מסיבית".

(עדכון ראשון: 17:30)

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי במועצת הביטחון, 3 ביוני 2017. רויטרס
הזהירה מפקיעת סבלנותה של וושינגטון. שגרירת ארה"ב באו"ם היילי/רויטרס
קוריאה הדרומית שיגרה טילים בליסטיים במסגרת תרגיל. רויטרס
שיגור טיל בליסטי של צבא קוריאה הדרומית בתרגיל אתמול/רויטרס
שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס נותן הצהרה בבית הלבן בנוגע לקוריאה הצפונית, לידו ג'וזף דאנפורד ראש המטות המשולבים. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
הדגישו כי לרשות ארצם אופציות צבאיות. מאטיס והגנרל דנפורד/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully