וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "הארווי": הוריקן "אירמה" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב

5.9.2017 / 7:34

בעוד טקסס נאבקת בתוצאות ההרסניות של הסופה "הארווי", הוריקן "אירמה" בדרגה 4 מתקרב לעבר היבשת וצפוי להתחזק בתוך 48 שעות. בפלורידה הוכרז מצב חירום ובפורטו ריקו מפקחים על מחירי המים והמזון, אך יש בה רק כ-450 מקלטים ליותר משלושה מיליון בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

הוריקן "אירמה", המתקדם לעבר חופי האיים הקריביים ומזרח ארצות הברית, התחזק אמש (שני) לדרגה 4 מתוך חמש והוא מאיים על פלורידה, שבה הוכרז הלילה מצב חירום. ההוריקן, שלפי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית צפוי להתחזק ב-48 השעות הבאות, מתקרב בעוד שארצות הברית עדיין מתמודדת עם נזקי הסופה "הארווי", שפגעה בטקסס ב-25 באוגוסט והחריבה אלפי בתים. הלילה הודיעה טקסס כי מניין ההרוגים באותה סופה עלה ל-60.

מומחים לנושאי הוריקנים ייעצו לאנשים המתגוררים באזור איי הבתולה של ארצות הברית, פורטו ריקו ואיי ליווארד להתכונן להגעתה של הסופה החזקה, שצפויה להביא עמה רוחות ערות ומבול החל מערב יום שלישי בארצות הברית. במרכז ההוריקנים הלאומי צופים שההוריקן יגיע לדרום פלורידה בסוף השבוע.

עוד הזהירו שבחלק ממסלולו הוא עשוי לגרום להשפעות דומות לאלו שגרמה הסופה "הארווי", שהכתה בטקסס כהוריקן בדרגה 4 ובהמשך נחלשה לסופה טרופית. עם זאת, ציינו שעוד מוקדם מדי לחזות את הנתיב המדויק של ההוריקן ואת מידת השפעתו על היבשת.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל ניסוי הגרעין של הצפון: דרום קוריאה ערכה תרגיל בטילים בליסטיים
תרגיל הענק של צה"ל: עוד שלב בהכנה ללחימה בכמה חזיתות - ומול חיזבאללה
סקר: 17% מבני הנוער סובלים מהשמנת יתר - מעטים פונים לסיוע

רחובות מוצפים ביוסטון, טקסס, ארצות הברית אחרי הסופה "הארווי". רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
רחובות מוצפים ביוסטון, טקסס, בעקבות הסופה "הארווי"/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

לפי מרכז ההוריקנים, בהמשך השבוע ההוריקן צפוי להשפיע ישירות על היספאניולה ועל איי טרקס וקייקוס של בריטניה בקאריביים, ועל איי הבהאמה וקובה. כהכנה לסופה, ממשלת פורטו ריקו הכריזה על מצב חירום והפעילה את המשמר הלאומי. "למרות האתגרים הכלכליים שעמה פורטו ריקו מתמודדת, התקציב מקצה 15 מיליון דולר לקרן החירום", אמר המושל ריקרדו רוסלו.

באי יש כ-3.4 מיליון בני אדם, אך רק 456 מקלטי חירום המסוגלים לקלוט עד 62,100 מהם. כדי לעזור לתושבים, קבע המושל הקפאת העלאת מכירים למוצרים בסיסיים כולל אוכל, מים, תרופות, גנרטורים וסוללות. תחנת הטלוויזיה "טלמונדו" במדינה הציגה תורים ארוכים של תושבים הממתינים לרכישת פריטים שיסייעו להם לצלוח את הסערה. עם זאת, המנהל בפועל של רשות החשמל במדינה אמר בריאיון לרשת הטלוויזיה כי רשת החשמל פגיעה מאוד בעקבות היעדר תקציבים והשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully