וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקני: אין כל ראיות כי אובמה צותת לטראמפ

3.9.2017 / 12:00

בהודעת המשרד נמסר כי טענתו של הנשיא כי הממשל הקודם הטמין מכשירי האזנה במטה הבחירות שלו ב"מגדל טראמפ" בניו יורק אינה נתמכת בדבר. טראמפ האשים את אובמה כי הורה לצותת לו, וביקש מהקונגרס לחקור זאת

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

(טראמפ מאשים את אובמה בארגון המחאה נגדו בראיון לרשת FOX, במרץ)

משרד המשפטים של ארצות הברית הודיע הלילה (ראשון) כי אין כל ראיות התומכות בטענתו של הנשיא דונלד טראמפ שהוטמנו מכשירי האזנה במטה הקמפיין שלו בניו יורק בידי ממשל אובמה במהלך הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. בחודש מרץ טען טראמפ בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אובמה ציתת לקווי הטלפון במגדל טראמפ לפני שניצחתי בבחירות". זאת, בהמשך לטענות של פרשנים ואתרי חדשות שמרניים - על אף שלא היו כל ראיות לכך. "מגדל טראמפ" הוא מטה תאגיד העסקים של משפחת טראמפ ושימש גם את אנשי הקמפיין של הנשיא במהלך הבחירות.

הודעת משרד המשפטים הגיעה לאחר שביום שישי האחרון הוגשה פנייה לבית משפט שבה נמסר כי המשרד מכחיש את הטענות שהעלה הנשיא המכהן. על פי הפנייה, שנעשתה בתגובה לעתירה במסגרת חוק חופש המידע בנושא, הבולשת הפדרלית (FBI) והמחלקה לביטחון לאומי במשרד המשפטים "מאשרים כי אין כל תיעוד הנוגע להאזנות שתיאר טראמפ". באופן נדיר התייחס ברק אובמה בעצמו לטענות הציתות בתגובה לציוץ של טראמפ ואמר כי הן "פשוט שקריות".

הארגון שהגיש את העתירה שאליה הגיב משרד המשפטים "American Oversight" מסר בתגובה כי פניית המשרד "מאשרת בכתב כי הנשיא טראמפ שיקר כשהאשים בציוץ את הנשיא אובמה בהאזנה למגדל טראמפ". מהבית הלבן נמסר בתגובה להודעת משרד המשפטים כי "אין פה דבר חדש. התייחסנו לנושא כבר לפני שבועות". חרף העדר ראיות התומכות בטענתו של טראמפ הוסיף הבית הלבן לפרסם במשך שבועות הודעות שחזרו על הדברים. טראמפ עצמו אף פנה לקונגרס בבקשה שיפתח בבדיקה בעקבות האשמתו את אובמה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: בכיר לשעבר בלשכת נתניהו וקצינים עוכבו לחקירה
מחריפים את המתיחות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני נוסף
הרב יוסף על כוונת נתניהו להתיר כדורגל בשבת: "ספרדים יחללו שבת"

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
הנשיא פנה לקונגרס כדי שיחקרו את האשמותיו כלפי קודמו. אובמה וטראמפ/AP
מגדל טראמפ, ניו יורק. AP
שימש כמטה הקמפיין במהלך הבחירות. מגדל טראמפ בניו יורק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully