וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף על כוונת נתניהו להתיר כדורגל בשבת: "ספרדים יחללו שבת"

3.9.2017 / 6:30

בשיעורו השבועי התייחס הרב הראשי לחשיפת וואלה! NEWS שלפיה ראש הממשלה כינס בחשאי את ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת כדי להוציא לפועל את ההיתר. הוא טען כי הדבר "גרוע יותר מעבודות הרכבת". ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו עם נתניהו

צילום: מתוך ה-youtube של "הלוויין של מרן", עריכה: יאיר דניאל

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף תקף אמש (שבת) את כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק היתר כללי לפעילות ענף הכדורגל בשבת – כפי שנחשף בשבוע שעבר בוואלה! NEWS. בשיעור השבועי בבית הכנסת "היזדים" בירושלים אמר הרב כי "צריך להתפלל על המנהיגים שלנו, שיחזרו בתשובה" וטען כי היתר כזה "יותר גרוע מהרכבת (עבודות התשתית של רכבת ישראל שנערכו בסופי שבוע, י"א), שם זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו שייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

הרב הוסיף כי "עכשיו יושבים ועדת שרים ורוצים להחליט שהכדורגל יהיה לזה היתר 'ראסמי' בשבת, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור. אוי ואבוי. מה אם יהיה כדורגל בשבת? כל המקומות יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות". הרב טען כי הדבר יגרום לחילול שבת המוני, בעיקר בקרב הציבור הספרדי המסורתי: "הספרדים שלנו, אנחנו דואגים להם. הם אנשים מסורתיים, באים לבית הכנסת. שדבר כזה יהיה בהיתר? הרבה יותר חמור שדבר כזה נעשה בהיתר מאשר עושים את זה שלא בהיתר".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי ביקר את התנהלות נתניהו: "ממשלה שמייצרת תמונות ולא מעשים"
הממשלה תאשר את המשך עבודות הקמת היישוב למפוני עמונה
שגריר רוסיה לוואלה! NEWS: נתניהו לא היה היסטרי מול פוטין – זה שקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו באירוע "שבע ברכות" לאחר חתונתו של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. 3 ביוני 2016. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"הספרדים ייכשלו בחילול שבת". הרב יוסף עם נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

ראשי המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה ייפגשו היום עם נתניהו, ובפגישתם, שצפויה להתקיים בצהריים, ידונו בכוונתו להעניק היתר כללי לפעילות ענף הכדורגל בשבת. גורם חרדי בכיר טען לקראת הפגישה כי "לא יהיה שינוי במצב הקיים".

ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת התכנסה בשבוע שעבר בחשאיות לישיבה נדירה. זאת, לאחר שבמשך 40 שנה לא הנפיקה כל היתר. בישיבה השתתפו שר העבודה והרווחה חיים כץ, נתניהו וגורמים נוספים בלשכתו, במשרד המשפטים ובמשרד התרבות והספורט. שר הדתות דוד אזולאי מש"ס שהינו נציג רשמי בוועדה, לא הוזמן אליה. לפי פרוטוקול הישיבה שנחשף בוואלה! NEWS דרש נתניהו בישיבה מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי לגבש המלצות שלפיהן יינתן היתר כללי לעבודת הענף בשבת. החרדים היו אמורים להיפגש עם נתניהו ביום חמישי כדי לדון עמו בריבוי עבודות התשתית של רכבת ישראל בסופי שבוע, אך פגישה זו בוטלה, לאחר שאלה זעמו על כוונת נתניהו. בפגישה היום הצדדים יעסקו גם בעבודות הרכבת.

ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני סירבו אמש להתייחס לנושא, ככל הנראה מתוך רצון לפתור את המחלוקת ישירות מול נתניהו. לעומתם, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור תקף בסוף השבוע את ראש הממשלה וטען כי הוא "ממשיך להוכיח לציבור הישראלי שהוא בעיקר יודע לדבר על צביון יהודי בעולם, אך בבית הוא מפקיר אותו ואת רווחת העובדים הנאלצים להקריב את יום מנוחתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יעקב ליצמן ואריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
סירבו להתייחס. השרים דרעי וליצמן/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

לדבריו של בן צור הצטרף ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שפנה ביום חמישי במכתב לנתניהו וטען כי החלטתו המסתמנת "פוגעת באופן קשה במגזרים שלמים בעם ישראל". סמוטריץ' קרא לנתניהו לחזור בו מכוונתו וטען כי "לא מתקבל על הדעת שבנושא כל כך קריטי ומשמעותי לשמירת השבת, דעתו של השר לשירותי דת לא תשמע ותילקח בחשבון".

סוגיית הכדורגל בשבת הכניסה את הממשלה הנוכחית למורכבות רגישה בעקבות עתירה שהגישה "התנועה למדינה יהודית", בשמם של שחקני כדורגל דתיים ומסורתיים שביקשו לאסור את המשחקים בשבת, משום שלפעילות הענף אין היתר עבודה חוקי מטעם המדינה. הדיון הקרוב בעתירה צפוי להתקיים ב-18 בספטמבר, וכדי להימנע ממצב שבו בג"ץ יאסור משחקים בשבת, נתניהו מעוניין להעניק את ההיתר החריג לענף הכדורגל.

בימים הקרובים צפוי כינוס היסטורי משותף לשלוש מועצות גדולי וחכמי התורה - של "אגודת ישראל" החסידית, "דגל התורה" הליטאית וש"ס הספרדית - כדי להכריע כיצד לנהוג בעקבות מה שכינו במפלגות החרדיות "ריבוי של חילול שבת בחסות הממשלה" בתקופה האחרונה. הרבנים צפויים להכריע כיצד לנהוג, והכרעתם תלויה גם בפגישה שיקיימו הפוליטיקאים עם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully