וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: טיוטת מכתב פיטורי ראש ה-FBI תיבחן

1.9.2017 / 21:05

לפי ה"ניו יורק טיימס", החוקר המיוחד רוברט מולר קיבל לידיו את הטיוטה שנועדה להדחתו של ג'יימס קומי. לפי הדיווח, המכתב נדחה על ידי היועץ המשפטי בבית הלבן בשל "נימוקים בעייתיים" - ובעקבות זאת נקב טראמפ בחקירת המיילים של קלינטון כסיבת הפיטורים

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(בווידאו - הבית הלבן: טראמפ תומך בהטלת סנקציות על רוסיה)

רוברט מולר, החוקר המיוחד הבוחן את קשרי בכירים בקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם גורמים ברוסיה, קיבל לידיו ממשרד המשפטים בוושינגטון עותק של טיוטת מכתב הפיטורין של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי שהודח בחודש מאי - כך דווח היום (שישי) ב"ניו יורק טיימס". הטיוטה, לפי הדיווח, נדחתה על ידי היועץ המשפטי בבית הלבן, מה שהוביל את הנשיא לנסח מכתב פיטורים אחר - שבו נקב הנשיא בהתמודדות של קומי עם פרשת המיילים של הילרי קלינטון בתור הסיבה שבגינה החליט על סיום תפקידו.

לפי ההערכות הרווחות בארצות הברית, הסיבה האמיתית לפיטוריו של קומי היו התנהלותו בנוגע לחקירת קשרי טראמפ ורוסיה, והסירוב שלו להפסיק את חקירתו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין. לא ברור מה תוכן הטיוטה שנמצאת בידיו של מולר, והשאלה שנותרה פתוחה היא אם טראמפ נקב שם בסירובו של קומי להפסיק את החקירה כסיבת הפיטורים.

עוד בוואלה! NEWS
ראש ה-FBI המודח: "טראמפ ביקש ממני להסיר את עננת החקירה"
קומי בסנאט: "טראמפ שיקר; לא אשיב אם הוא שיתף פעולה עם רוסיה"
חשב שזו מתיחה משעשעת: ראש ה-FBI שמע על פיטוריו בטלוויזיה

טראמפ  חושף את תוכניתו לאפגניסטן. רויטרס, רויטרס
היועץ המשפטי טען כי נימוקי הנשיא במכתב "בעייתיים". טראמפ/רויטרס, רויטרס

עוד דווח כי המכתב נחסם על ידי היועץ המשפטי בטענה שנימוקי הנשיא "בעייתיים". עמדה זו מצד היועץ עשויה ללמד את מולר על כוונותיו של טראמפ בהדחת ראש ה-FBI.

טראמפ פיטר את קומי בחודש מאי האחרון במהלך מפתיע, לטענתו לפי המלצותיו של התובע הכללי ג'ף סשנז. בהודעה שנמסרה אז מטעם הבית הלבן נכתב כי "ה-FBI הוא אחד המוסדות המכובדים בארצות הברית, והיום יתחיל פרק חדש בגולת הכותרת של אכיפת החוק במדינתנו". במכתב ששלח הנשיא לקומי, כתב כי החליט "לקבל את המלצותיהם של התובע הכללי ושל סגנו, ולשחרר אותך מתפקידך באופן מידי". סשנז פסל את עצמו מחקירת קשרי טראמפ ורוסיה, ולמרות זאת המליץ לפטר את מי שמנהל את אותה החקירה ממש.

עוד באותו נושא

במהלך חקירות קשריו לרוסיה: טראמפ פיטר את ראש ה-FBI

לכתבה המלאה
עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
סירב להכחיש שטראמפ ורוסיה תיאמו מהלכים. קומי/רויטרס

חודש לאחר מכן, כשהעיד בוועדת המודיעין בסנאט, אמר קומי כי אנשי טראמפ שיקרו והשמיצו אותו כשהסבירו מדוע הוחלט להדיחו. בעדות ארוכה שנמשכה כשעתיים וחצי, סירב קומי להכחיש שטראמפ ומוסקבה תיאמו מהלכים לפני הבחירות, והודה כי הדליף את המזכר שחיבר לאחר שיחותיו עם הנשיא כדי שימונה תובע מיוחד - כפי שאכן קרה.

לדברי קומי, ההסבר של טראמפ לפיטוריו "היה מבלבל". ראש ה-FBI לשעבר הבהיר כי הנשיא אמנם לא ביקש ממנו לחדול מחקירת קשרי ממשלו עם רוסיה, אך כן דחק בו להפסיק את חקירת פלין. עם זאת, הוא אמר כי הוא אינו יכול להשיב אם טראמפ שיבש את החקירה, עבירה המהווה עילה למשפט הדחה נגד הנשיא בסנאט. קומי אמר כי אין לו ספק שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully