וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשב שזו מתיחה משעשעת: ראש ה-FBI שמע על פיטוריו בטלוויזיה

10.5.2017 / 8:10

ג'יימס קומי שהה בלוס אנג'לס כשעל מסך הטלוויזיה החלו להופיע הדיווחים על פיטוריו. בתחילה הוא עוד חשב שמותחים אותו. כעת, מעוררים הפיטורים הפתאומיים תגובות מופתעות משתי המפלגות, ואילו טראמפ תוקף את הדמוקרטים: "צ'אק שומר בכיין"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הפיטורים הפתאומיים (הלילה) של ג'יימס קומי, ראש הבולשת הפדרלית (FBI), הותירו רבים בממשל מופתעים ממהלך הבזק. אחד מהם היה קומי עצמו, שלמד על כך לפי דיווחים מהטלוויזיה. קומי, שעושה בשעות אלה את דרכו חזרה לוושינגטון, שהה בלוס אנג'לס ושוחח עם קבוצה של עובדי הבולשת הפדרלית, כשעל המסך החלו לרצד הדיווחים על פיטוריו.

הוא פרץ בצחוק וסבר כי מדובר במתיחה די משעשעת. רק שאז, הצוות שליווה אותו החל להתלחשש מאחוריו והמליץ לו לפרוש למשרד סמוך. לפי ה"ניו יורק טיימס", רק באותו השלב קטע קומי את דבריו, לחץ את ידי העובדים שעמם דיבר ויצא אל משרד צדדי. שם, אישרו בפניו כי הוא אכן פוטר. עד נקודת זמן ההיא הוא עדיין לא שמע מילה מהבית הלבן. זמן קצר לאחר מכן מכתב מהנשיא דונלד טראמפ נשלח למטה ה-FBI, הסמוך לבית הלבן.

לקריאה נוספת:
"ה-FBI קיבל לפני כשנה אישור לעקוב אחר יועץ לשעבר במטה טראמפ"
ראש ה-FBI: "המחשבה שאני השפעתי על הבחירות מעוררת בחילה"
היועץ הבכיר לשעבר דורש חסינות כדי להעיד על קשרי טראמפ ורוסיה

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
פרץ בצחוק. קומי בשימוע בסנאט/רויטרס

לפי שעה, מוסיפים הפיטורים לעורר גלי הדף בגבעת הקפיטול. מנהיג הדמוקרטים בסנאט, סנאטור צ'אק שומר, הפציר ברוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי, למנות תובע מיוחד לבדיקת קשרי טראמפ ורוסיה, וכי אם לא יעשה כן, לציבור האמריקני תהיה "הזכות לחשוד" במניעים לפיטוריו של קומי. לדבריו, "הדרך היחידה שבה לעם האמריקני תהיה אמונה בחקירה, היא אם יוביל אותה תובע עצמאי וחסר מורא".

הנשיא טראמפ, בתגובה ראשונה לנושא, תקף בחשבון הטוויטר שלו את שומר. "צ'אק שומר הבכיין הצהיר לאחרונה שאין לו אמון יותר בג'יימס קומי, וכעת הוא מתרעם", והוסיף את התגית "לייבש את הביצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הציוץ של טראמפ:

הפיטורים גם מעוררים ויכוח בתוך המפלגה הרפובליקנית. הסנאטור ג'ף פלייק מאריזונה כתב: "ביליתי את השעות האחרונות בניסיון למצוא הסבר הגיוני לעיתוי הפיטורים של קומי, ואני פשוט לא יכול". לעומתו, אמר הסנאטור מרקו רוביו: "הייתי מופתע, אבל זו ההחלטה שהנשיא קיבל ונראה איך מתקדמים מכאן". הוא הוסיף כי הוא משוכנע שטראמפ "ימנה מישהו בקליבר הגדול ביותר".

קליאן קונוויי, מיועצותיו של הנשיא, התראיינה הלילה לכתב אנדרסון קופר מ-CNN על הפיטורים, בשיחה שהפכה במהרה למביכה. "זה לא טיוח", אמרה בשלב מסוים. "אתה רוצה שזה יהיה על רוסיה אך למעשה זה על החזרת האמינות ל-FBI".

קונוויי בריאיון ל-CNN:

בהצהרה מטעם דובר הבית הלבן שון ספייסר על פיטוריו של קומי נכתב הלילה כי הנשיא "הודיע לקומי כי כהונתו הסתיימה. הוא נהג לפי המלצותיו של התובע הכללי ג'ף סשנז". עוד נמסר בהודעה: "ה-FBI הוא אחד המוסדות המכובדים בארצות הברית, והיום יתחיל פרק חדש בגולת הכותרת של אכיפת החוק במדינתנו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא עם מטוס אייר פורס 1 במרילנד, ארצות הברית, 7 במאי 2017. AP
תקף את שומר. טראמפ/AP

בהמשך מכתבו הוסיף טראמפ: "אני מעריך את זה שהודעת לי בשלוש הזדמנויות שאני לא נתון לחקירה, אבל אני מסכים עם שיקול הדעת של משרד המשפטים כי לא תוכל להמשיך ולהוביל את הבולשת הפדרלית. זה חיוני שנמצא הנהגה חדשה ל-FBI, אשר תשקם את האמון והביטחון של הציבור", סיכם טראמפ את מכתבו.

במכתב רשמי של סגן התובע הכללי רוזנשטיין הוא נימק את הצורך לפטר את קומי בשל התנהלותו בפרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. "אני לא יכול להגן על האופן שבו הוא התנהל, ואני לא מבין את הסירוב שלו לקבל את הדעה הרווחת שהוא טעה. כמעט כולם מסכימים שהוא עשה טעויות רציניות, זה אחד הדברים שעליהם מסכימים אנשים עם השקפות שונות", כתב.

הסנטור האמריקני צ'אק שומר. AP
שומר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully