וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: בית המשפט העליון הכריז על פסילת תוצאות הבחירות לנשיאות

1.9.2017 / 13:29

בעקבות אי סדרים בפעילות מועצת הבחירות בוטל נצחונו של הנשיא קניאטה, והוחלט על קיום בחירות חדשות בתוך 60 יום - החלטה תקדימית באפריקה. מנהיג האופוזיציה שתומכיו פתחו בחודש שעבר במחאות: "מקומם של אנשי המועצה בכלא". קניאטה: "אכבד את ההחלטה"

עימותים בבני ברק, 6 נעצרו/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בית המשפט העליון בקניה הכריז היום (שישי) שהבחירות לנשיאות שבהן נבחר אוהורו קניאטה לא תקפות עקב אי סדרים שבוצעו על ידי מועצת הבחירות, והורה על בחירות חדשות בתוך 60 יום. אלה הבחירות הראשונות בהיסטוריה שבוטלו באפריקה. "הניצחון לא תקף, בטל ומבוטל", אמר השופט דוד מרנגה, כשהכריז על הפסיקה שהתקבלה בהכרעת ארבעה מתוך שישה שופטים.

מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה מסר כי "אנשי מועצת הבחירות ביצעו עבירות פליליות, מקומם בכלא". קניאטה מסר כי הוא לא מסכים עם הפסיקה המבטלת את ניצחונו, אך הודיע שיכבד את ההחלטה תוך קריאה לאזרחים לעשות כמותו. "בית המשפט קיבל את החלטתו, אנו מכבדים אותה", אמר בנאום טלוויזיוני. "אני שוב חוזר - שלום, שלום, שלום. זהו טבעה של הדמוקרטיה".

לקריאה נוספת:
קניה: חמישה הרוגים במהלך עימותים בצל המחאה על זיופים בבחירות
קניה: האופוזיציה מאשימה את המשטרה בהרג מאה אזרחים, בהם ילדים
קניה: הנשיא קניאטה זכה בכהונה נוספת; יריבו סירב להכיר בהפסדו

מנהיג האופוזיציה בקניה ראילה אודינגה טען לזיופים בבחירות, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
מנהיג האופוזיציה/AP, אי-פי

בעקבות ההכרזה על תוצאות הבחירות בתחילת החודש שעבר, שלפיהן הנשיא קניאטה זכה ל-54.27% מהקולות בעוד יריבו אודינגה זכה ל-44.74%, פרצו מהומות בין תומכיו של אודינגה למשטרה.

האופוזיציה האשימה את הממשלה בטרור נגד אזרחים ואמרה כי מאה בני אדם, ובהם ילדים, נהרגו בעימותים מולה. לפי ארגוני זכויות אדם במדינה המזרח-אפריקנית, 24 בני אדם נהרגו בעימותים. אודינגה טען מיד לאחר הבחירות לזיופים ואמר כי האקרים פרצו למערכת הנתונים של ועדת הבחירות המרכזית. עם זאת, ועדת הבחירות ומשקיפים בינלאומיים דחו את הטענות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא קניה אוהורו קניאטה לאחר ההכרזה על ניצחונו בבחירות, 11 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
לאחר הכרזת קניאטה לנשיא/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully