וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: האופוזיציה מאשימה את המשטרה בהרג מאה אזרחים, בהם ילדים

העימותים עקב תוצאות הבחירות נמשכים: מתנגדי הנשיא אוהורו קניאטה מחו נגד השימוש בכוח נגד אזרחים והאשימו את השלטון בטרור. גדול מתנגדיו של הנשיא טוען כי האקרים פרצו למערכת של ועדת הבחירות, אך משקיפים בינלאומיים דחו את הטענות

עימותים בבני ברק, 6 נעצרו/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

האופוזיציה בקניה האשימה היום (שבת) את הממשלה בטרור נגד אזרחים ואמרה כי מאה בני אדם, ובהם ילדים, נהרגו בעימותים עם המשטרה בימים האחרונים. זאת בעקבות סירובה להכיר בניצחונו של הנשיא המכהן אוהורו קניאטה וטענותיה לזיופים. לפי ארגוני זכויות אדם במדינה המזרח-אפריקנית, 24 נהרגו בעימותים.

האופוזיציה אף הבטיחה להפוך את תוצאות הבחירות ה"מזויפות", לדבריה, שפורסמו במדינה אתמול. ג'יימס אורנגו, בכיר באופוזיציה, אמר כי אין כוונה לפנות לבית המשפט וקרא לציבור להישאר רגועים ולהתרחק מסכנה. לפי התוצאות הרשמיות, קניאטה זכה ב-54.3% מהקולות, בעוד יריבו ומנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה זכה ל-44.74%.

עימותים בקניה בעקבות פרסום תוצאות הבחירות, אוגוסט 2017. רויטרס
אישה לצד כוחות משטרה בבירה ניירובי, היום/רויטרס
מנהיג האופוזיציה בקניה ראילה אודינגה טען לזיופים בבחירות, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
מנהיג האופוזיציה אודינגה מציג את טענותיו לזיופים בבחירות, השבוע/AP, אי-פי

אודינגה טען מוקדם יותר השבוע לזיופים בבחירות ואמר כי האקרים פרצו למערכת הנתונים של ועדת הבחירות המרכזית. הוועדה ומשקיפים בינלאומיים דחו את הטענות לזיופים. זמן קצר לאחר ההודעה על ניצחונו של הנשיא פרצו עימותים בין תומכיו של אודינגה למשטרה בכמה שכונות בבירה ניירובי ובעיר קיסומו שבמערב המדינה, המוכרת כמעוז האופוזיציה.

בנאום שנשא לאחר ניצחונו ביקש קניאטה לפנות לאודינגה ולתומכיו: "אני פונה אל אחינו והיריבים הראויים שלנו, אנו לא אויבים. כולנו אזרחיה של רפובליקה אחת". זאת, לאחר שמפלגתו של אודינגה הודיעה זמן קצר לפני ההכרזה כי לא תקבל את תוצאות הבחירות מבלי שתינתן לה גישה לשרתי המחשב של ועדת הבחירות כדי לבחון בעצמה את נתוני ההצבעה. אולם, המפלגה הודיעה כי לא תעתור לבית המשפט נגד תוצאות הבחירות. עם זאת מסר נציג האופוזיציה בוועדת הבחירות כי "זה לא סופו של הסיפור הזה".

עימותים בקניה בעקבות פרסום תוצאות הבחירות, אוגוסט 2017. רויטרס
ניירובי, היום/רויטרס
נשיא קניה אוהורו קניאטה לאחר ההכרזה על ניצחונו בבחירות, 11 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הנשיא קניאטה וסגנו לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully