וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: חמישה הרוגים במהלך עימותים בצל המחאה על זיופים בבחירות

שני בני אדם נורו בידי שוטרים במהלך הפגנה בשכונת עוני בניירובי. במתקפה על קלפי בדרום המדינה נרצח פעיל במפלגת השלטון ושני תוקפיו נורו למוות בידי המשטרה. מנהיג האופוזיציה אודינגה טען לזיופים בבחירות

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

שני בני אדם נורו היום (רביעי) למוות בניירובי בירת קניה, במהלך הפגנות של תומכי מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה נגד הפסדו המסתמן בבחירות לנשיא המכהן אוהורו קניאטה. לטענת המשטרה השניים נורו במהלך ניסיון גניבת רכוש בחסות ההפגנות. בתקרית נוספת בשעות הערב נכנסו שני אנשים חמושים בסכין מצ'טה לתחנת קלפי בדרום המדינה, במחוז טאנה ודקרו למוות פעיל במפלגת השלטון. עד ראייה שהיה במקום סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי שוטרים שהוזעקו לזירה ירו בשני החמושים והרגו אותם. על פי נתוני ועדת הבחירות המרכזית במדינה נכון לשעה 16:30 (שעון ישראל) נספרו 96% מהקלפיות במדינה מהם עולה כי קניאטה זכה ל-54.4% מהקולות מול 44.8% של אודינגה – פער של 1.4 מיליון קולות.

אודינגה, בן 72, טען מוקדם יותר בהופעה בטלוויזיה כי תוצאות הבחירות זויפו ואמר כי האקרים פרצו למערכות הנתונים של ועדת הבחירות, תוך שהם משתמשים בזהותו של בכיר בוועדה שנרצח ב-31 ביולי. אותו בכיר, כריסטופר מסאנדו היה אחראי לניהול מערכות המידע של ועדת הבחירות ועל פי גורמים רשמיים במדינה הוא עונה בטרם נרצח. אודינגה הפנה אצבע מאשימה למפלגתו של קניאטה, בן 55, "מפלגת היובל".

לדבריו, "מפלגת היובל הונתה את אזרחי קניה בקנה מידה גדול מזה של כל ניסיון זיוף בחירות בהיסטוריה של ארצנו. הפעם תפסנו אותם". אודינגה הציג בחשבון הטוויטר שלו אומדן שביצעה מפלגתו לתוצאות הבחירות שלפיו הוא זכה ל-8.1 מיליון קולות וקניאטה ל-7.2 מיליון; אולם, הנתונים לא לוו במסמכים שיוכלו לאמתם. בכיר בוועדת הבחירות המרכזית דחה את טענותיו של אודינגה לזיופים, אך הוועדה פתחה בחקירתן. בשעות הערב הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי לא נמצאה כל ראייה לפריצה למחשביה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לפיגוע בצרפת: שישה חיילים נפצעו מדריסה בפרבר של פריז
טראמפ מאיים: "הארסנל הגרעיני של ארה"ב חזק יותר מאי פעם"
תאילנד: 18 שנות מאסר לאדם שפרסם סרטונים נגד המלך

מפגינים בניירובי בירת קניה מתעמתים עם שוטרים לאחר הפסדו המסתמן של מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
המשטרה טענה שההרוגים נורו בעת גניבת רכוש. מפגין משליך אבנים בניירובי, היום/AP, אי-פי
מנהיג האופוזיציה בקניה ראילה אודינגה טען לזיופים בבחירות, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
טען כי הוא מוביל ב-900 אלף קולות על הנשיא קניאטה. אודינגה, היום/AP, אי-פי

במרבית המדינה נשמר השקט, אך בכמה שכונות עוני ניירובי ובעיר קיסומו הנחשבת למעוז האופוזיציה פרצו הפגנות של תומכיו של אודינגה לאחר הופעתו בטלוויזיה. בקיסומו אף פתחו שוטרים באש חיה כדי לפזר מפגינים וירו גז מדמיע לעברם.

שר הפנים פרד מאטיאנגי הזהיר משימוש ברשתות החברתיות כדי לעודד מהומות ולפי גורמי ממשל בכירים ייתכן שכמה אתרים ייחסמו כדי להרגיע את הרוחות. "אנחנו יכולים להבטיח לכל האזרחים ותושבי המדינה שהמדינה בטוחה ואני קורא לכולם להמשיך בשגרת יומם", אמר מאטיאנגי.

המהומות העלו חשש מפני הסלמה כמו זו שהובילה לאחר הבחירות בשנת 2007 למותם של יותר מאלף בני אדם. אודינגה הפסיד אז בבחירות למאווי קיבאקי, שבסיום חודשים של מהומות הסכים למנותו לראש הממשלה. בשנת 2013 הפסיד אודינגה פעם נוספת בבחירות לקניאטה, והעלה גם אז טענות לזיופים.

(עדכון ראשון: 18:11)

מפגינים בניירובי בירת קניה מתעמתים עם שוטרים לאחר הפסדו המסתמן של מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
שר הפנים הזהיר משימוש מתסיס ברשתות חברתיות. מהומות בניירובי, היום/AP, אי-פי
מפגינים בניירובי בירת קניה מתעמתים עם שוטרים לאחר הפסדו המסתמן של מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
כוחות משטרה בניירובי, היום/AP, אי-פי
נשיא קניה אוהורו קניאטה עם תומכיו לאחר ניצחונו המסתמן בבחירות, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
מוביל ביותר ממיליון קולות לאחר ספירת 96% מהקלפיות. הנשיא קניאטה, היום/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully