וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאיים: "הארסנל הגרעיני של ארה"ב חזק יותר מאי פעם"

נשיא ארה"ב אמר כי הוא מקווה שלעולם לא יזדקק להשתמש בנשק גרעיני, אך הזהיר את קוריאה הצפונית: "תמיד נהיה המדינה החזקה בעולם". שר ההגנה מאטיס קרא לפיונגיאנג "להימנע מפעולות שיביאו להשמדתה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך אתמול (רביעי) לאיים על קוריאה הצפונית, ואמר כי "הארסנל הגרעיני שלנו" חזק יותר מאי-פעם. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף טראמפ כי הוא "מקווה שלא נצטרך" להשתמש בו. זאת ברקע המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון סביב פיתוח תכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית המבודדת.

דבריו של טראמפ הגיעו לאחר ששר החוץ שלו רקס טילרסון שלח מסרים מרגיעים יותר, שלפיהם פיונגיאנג אינה מבינה שפה דיפלומטית. שלשום אמר טראמפ כי קוריאה הצפונית תחווה "אש וזעם" שהעולם לא ראה מעודו אם תאיים על ארצות הברית.

"ההוראה הראשונה שלי בתור נשיא הייתה לחדש ולהפוך את הארסנל הגרעיני שלנו למודרני", כתב טראמפ בטוויטר. "עתה, הוא חזק יותר ועוצמתי יותר מאי-פעם, בתקווה שלעולם לא נידרש להשתמש בכוח הזה - אבל תמיד נהיה המדינה החזקה ביותר בעולם".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
משחקי האש והזעם: החישוב המוטעה שעלול לגרום למלחמה גרעינית בקוריאה
קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"
טראמפ: "איומי גרעין מצפון קוריאה ייענו בלהבות זעם שהעולם לא ידע"

נשיא ארה"ב טראמפ ממריא לחופשתו בניו ג'רזי, 4 באוגוסט 2017. רויטרס
מחריף את הטון. טראמפ/רויטרס

שר ההגנה ג'יימס מאטיס קרא לשליט קים ג'ונג און "לקחת בחשבון את הקול האחיד שהשמיעו חברות מועצת הביטחון של האו"ם" כלפי תכנית הגרעין וניסויי הטילים של ארצו. עוד אמר מאטיס כי על פיונגיאנג לחדול מבחינת דרכי פעולה שעלולת להביא להפלת השלטון והשמדתה.

"ארצות הברית ובנות בריתה הראו בעבר את יכולותיהן והמחויבות האיתנה שלהן להגנה מפני מתקפה", הוסיף. "על קים ג'ונג און לקחת בחשבון את הקול האחיד שיצא ממועצת הביטחון של האו"ם ואת הצהרותיהן של ממשלות ברחבי העולם, שהסכימו כי קוריאה הצפונית מהווה איום על הביטחון והיציבות העולמיים. על קוריאה הצפונית להפסיק לבודד את עצמה ולחדול מהמירוץ להשגת נשק גרעיני. עליה להפסיק לבחון דרכי פעולה שיביאו להפלת המשטר ולהשמדת אזרחיה".

מאטיס הוסיף כי הנשיא טראמפ הורה לו עם כניסתו לתפקיד לפעול להבטחת מוכנות צבא ארצות הברית להתמודדות עם טילים בליסיטיים ולשימור יכולות ההרתעה הגרעיניות של המדינה. "בעוד שמחלקת המדינה עושה כל מאמץ אפשרי להתמודד עם האיום הגלובלי הזה באמצעים דיפלומטיים ראוי לציין כי היכולות הצבאיות המשולבות שלנו ושל בעלות בריתנו הן היכולות המדויקות ביותר והנרחבות ביותר בעולם, מבחינת התקפה והגנה כאחד. פעולות המשטר בקוריאה הצפונית יוסיפו להיות פחותות מאלו משלנו והיא תפסיד בכל עימות או מירוץ חימוש שתיזום", הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
ראש בראש עם טראמפ. קים בתרגיל צבאי/רויטרס

מוקדם יותר אתמול אמר מזכיר המדינה טילרסון, שניסה לשכך את המתיחות הגואה בחצי האי הקוראיני, כי הוא לא סבור שישנו איום מידי מצד קוריאה הצפונית. "אני חושב שאזרחי ארצות הברית יכולים לישון בשקט בלילה", אמר בטרם נחת באי גואם שבאוקיינוס השקט, מטרה שלפי קוריאה הצפונית נמצאת על הכוונת שלה. הוא אמר כי הוא לא שקל לבטל את הביקור המתוכנן מראש בטריטוריה, שבה נמצא בסיס אמריקני גדול.

"אני חושב שהנשיא רק חיזק את העובדה שלארצות הברית יש את היכולת להגן על עצמה לחלוטין מפני כל מתקפה, ואנחנו ובעלי בריתנו נעשה זאת", אמר בהתייחסו לדברי טראמפ אתמול. לדבריו, לקהילה הבינלאומית היה "שבוע טוב" ביחס לקוריאה הצפונית, כשהוא מזכיר את הסנקציות החדשות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם וכן את הצהרות שרי החוץ של מדינות האזור.

המתיחות הגבוהה ממילא התגברה ביממה שחלפה, לאחר שבדוח מודיעין שנחשף אתמול בוושינגטון פוסט עלה כי קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים, שאותם תוכל להרכיב על טילים בליסטיים בין-יבשתיים. עם זאת, עדיין לא ברור אם היא כבר בחנה אותם.

(עדכון ראשון: 15:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully