וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"

אחרי שנשיא ארה"ב איים על פיונגיאנג כי היא תיתקל ב"אש וזעם" שלא ידע העולם, המשטר הקומוניסטי מגיב בחזרה ומסמן את הטריטוריה האמריקנית באוקיינוס השקט. "התכנית תצא לפועל כשקים יורה על כך", הזהירו. סין קראה לצדדים להפגין איפוק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ואביעד בללי

קוריאה הצפונית איימה הלילה (רביעי) לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקנית גואם שבאוקיינוס השקט, שעות לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על פיונגיאנג "באש ובזעם" שהעולם עוד טרם ראה. סין קראה לכל הצדדים לשמור על איפוק ולהימנע מצעדים שעלולים להחריף את המצב.

ההחרפה באיומים נרשמה בעקבות סנקציות חדשות שהטילה ביום שבת מועצת הביטחון של האו"ם, וברקע הערכת גורמים אמריקניים, שלפיהם המדינה הקומוניסטית המבודדת הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים – מה שיאפשר לה להרכיבם על טילים בין-יבשתיים. עם זאת, לא ברור אם היא כבר ניסתה זאת.

בהודעה שהוקראה בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, נמסר כי המדינה "בוחנת בקפידה" תכנית של מתקפת טילים על גואם שבשטחו מוצבים כוחות צבא אמריקניים, בהם מפציצים שמעת לעת טסים בשמי חצי האי הקוריאני. בגואם מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקני עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.

לקריאה נוספת על המשבר עם קוריאה הצפונית
טראמפ: "איומי גרעין מצפון קוריאה ייענו בלהבות זעם שהעולם לא ידע"
צפון קוריאה זועמת על הסנקציות: "ארה"ב טועה, היא לא מוגנת"

ND ארה"ב עברה משלב האיומים לשלב המעשים נגד קוריאה הצפונית. רויטרס
שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי בחודש שעבר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר של הצבא הצפון קוריאני מסר כי התכנית תצא אל הפועל ברגע שהמנהיג, קים ג'ונג און, יחליט לעשות זאת. בדיווח נוסף בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית אמר גורם אחר בצבא שפיונגיאנג תגן על עצמה במתקפת מנע, אם וושינגטון תראה "כל סימן של פרובוקציה נגדנו".

מושל גואם, אדי קלבו, אמר בעקבות האיומים של קוריאה כי האי "מוכן לכל תרחש", ואמצעי הגנה פרוסים במקום כדי להגן על התושבים. "גואם היא אדמה אמריקנית, אנחנו לא רק בסיס צבאי", אמר. בהודעת וידאו שפרסם ברשת הוא אמר כי הוא בקשר עם הבית הלבן, וכי משרדי ההגנה וביטחון המולדת הבהירו כי אין שינוי ברמת האיומים. המושל הוסיף כי הוא יכנס דיון עם מפקד הצבא באי וכן עם רשויות החירום כדי לדון במוכנות.

נשיא ארה"ב טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי, 8 באוגוסט 2017. רויטרס
מחריף את הטון כלפי קוריאה הצפונית. טראמפ, אתמול/רויטרס

קוריאה הצפונית לא מסתירה את תכניתה לפתח טיל המסוגל לשאת ראשי קרב גרעיניים המסוגלים לפגוע בלב שטחה של ארצות הברית, והתעלמה מאזהרות הקהילה הבינלאומית ומקריאותיה לעצור את פיתוח תכנית הטילים והגרעין שלה.

פיונגיאנג טוענת כי כך היא מגנה על עצמה מפני "עוינותה" של ארצות הברית, שלטענתה כוללת תרגילים צבאיים משותפים עם קוריאה הדרומית. ארצות הברית נותרה מבחינה טכנית במלחמה עם קוריאה הצפונית, מאז שהמלחמה בחצי האי הסתיימה ב-1953 בשביתת נשק בלבד. בסיאול מתגוררים עשרה מיליון איש, שנמצאים בטווח הטילים והרקטות של קוריאה הצפונית, שאותם לא ניתן יהיה להשמיד במכת התקיפה הראשונה של ארצות הברית.

עשרות אלפי חיילים אמריקנים מוצבים בקוריאה הדרומית וביפן השכנה, שהחודש מציינת את הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסקי בסוף מלחמת העולם השנייה.

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully