וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: 18 שנות מאסר לאדם שפרסם סרטונים נגד המלך

גבר בן 61 הורשע בפרסום הסרטונים שהוגדרו כעלבון לראמה העשירי, והוא האחרון שנשלח לכלא תחת החוק הדרקוני שמגביל את הביקורת כלפי בית המלוכה. החונטה הצבאית הגבירה את השימוש בו מאז עלתה לשלטון

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

אזרח תאילנד נשלח היום (רביעי) ל-18 שנות מאסר בעקבות פרסום שישה סרטונים שנחשבו כעלבון למלך מאהה וצ'יראלונגקון, ראמה העשירי, בהרשעה האחרונה תחת שלטון החונטה שהחריפה את המאבק במבקרי הארמון והצבא. השימוש בחוק השומר על כבוד בית המלוכה זינק מאז ההפיכה הצבאית ב-2014, ויותר ממאה בני אדם הואשמו בעבירות דומות מאז.

טארה, בן 61 ששם משפחתו לא נחשף על ידי עורכת דינו, נעצר ב-2015 אחרי ששיתף חומרים שלכאורה פגעו במשפחת המלוכה. הוא הורשע בהתאם לסעיף 112 בחוקה, הקובע כי כל מי "שמכפיש, מעליב על המלך, המלכה, יורש העצר או העוצר" יישלח לעד 15 שנות מאסר. הוא לא יוכל לערער על כך מאחר שהוא נעצר בזמן שהמדינה הייתה תחת משטר צבאי.

לקריאה נוספת בנושא
תאילנד: העליב את המלך בפייסבוק - ונשלח ל-35 שנות מאסר
ביום השנה השלישי להפיכה: 24 פצועים בפיגוע בבית חולים בבנגקוק

מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון, מאי 2017. רויטרס
מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון/רויטרס

ארגוני זכויות אדם האשימו את הרשויות בתאילנד באיומים על מתנגדיה השלטון דרך צנזור דבריהם והעמדתם לדין. הממשל הצבאי מכחיש זאת וטוען כי הוא מגן על הביטחון הלאומי של הממלכה. בשבוע שעבר נעצר פרביט רוג'נפרוק, עיתונאי מוערך בתאילנד, באשמת הסתה, אחרי שביקר את החונטה. לדבריו, מעצרו יוצר "אפקט של פחד" במקביל לדיכוי המתמשך של מבקרי השלטון.

"התפשטות הדיקטטורה של החונטה בתאילנד מגיעה הרבה מעבר למוקדיה המסורתיים ואל הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק", אמר היום בראד אדמס, מנהל אזור אסיה בארגון משמר זכויות האדם. "האישומים המפוקפקים הללו נגד הערות שלוות בפייסבוק צריכים להיות מבוטלים מיד", אמר, כשהוא מתייחס להעמדתו לדין של העיתונאי ושל שני שרים לשעבר, שהואשמו בעבירות דומות בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully