וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: העליב את המלך בפייסבוק - ונשלח ל-35 שנות מאסר

אזרח תאילנד הורשע בעשרה סעיפי אישום, לאחר שהודה שפגע בכבודה של משפחת המלוכה בפוסט שפרסם בפייסבוק של חברו. מאז ההפיכה הצבאית ב-2014, למעלה ממאה איש הורשעו במעשה דומה

תאילנד: יורש העצר וצ'יראלונגקון מונה למלך 50 יום לאחר מות אביו בגיל 88. רויטרס
35 שנות מאסר בגין העלבתו. המלך ראמה העשירי/רויטרס

גבר תאילנדי נשלח אתמול (שישי) ל-35 שנות מאסר, בגין פגיעה במלוכה בפוסט שפרסם בפייסבוק. בית משפט צבאי הרשיע את האיש, ששמו לא פורסם כדי למנוע התנכלות לבני משפחתו, בעשרה סעיפי אישום הנוגעים לפרסום תמונות וסרטונים של משפחת המלוכה בפייסבוק, תוך התחזות למשתמש אחר.

מארגון iLaw, העוקב אחר תיקים הנוגעים להעלבת המונרכיה בתאילנד, נמסר כי האיש, השתמש בעמוד פייסבוק של חבר, בו פרסם את התוכן המעליב. הוא הורשע בעשרה סעיפים שכל אחד מהם גרר שבע שנות מאסר, אך עונשו הופחת בחצי מכיוון שהודה במעשיו.

אזרחי תאילנד מתאבלים על מותו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
אזרחים מתאבלים על מותו של המלך הקודם, בשנה שעברה/רויטרס

בתחילה הוא הכחיש את המיוחס לו, אך בהמשך הודה לאחר ששהה למעלה משנה במעצר מבלי להישפט. כלי התקשורת לא הורשו להיכנס לאולם המשפט בעת הקראת גזר הדין, והמשפטים בנושא מתנהלים לרוב בחשאיות ומבלי שניתן לדווח עליהם, כדי שהעיתונאים לא יפרו בעצמם את החוק.

השימוש בחוק הדרקוני זינק תחת הכת הצבאית שתפסה את השלטון בתאילנד ב-2014, ולמעלה ממאה איש הואשמו מאז ההפיכה. התביעות נמשכו גם לאחר עליית המלך החדש ראמה העשירי, שהחליף את אביו שהלך לעולמו בשנה שעברה.

שיעורי ההרשעה בתיקי פגיעה במלוכה בתאילנד נחשבים גבוהים, ולעתים רחוקות חשודים משוחררים או מזוכים. מועצת זכויות האדם של האו"ם הזהירה כי השימוש נרחב של תאילנד בחוק "עשוי לגרום לפשע נגד האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully