וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השנה השלישי להפיכה: 24 פצועים בפיגוע בבית חולים בבנגקוק

22.5.2017 / 10:35

הפיצוץ אירע בבית חולים המשמש קציני צבא לשעבר, שלוש שנים אחרי שהחונטה עלתה לשלטון והפילה את הממשלה הנבחרת. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות

עריכה: שניר דבוש
20 בני אדם נפצעו בפיצוץ מכונית תופת ליד מרכול בעיר פטאני שבדרום המדינה. מערכת וואלה! NEWS
20 בני אדם נפצעו בפיצוץ מכונית תופת ליד מרכול בעיר פטאני שבדרום המדינה/מערכת וואלה! NEWS

לפחות 24 בני אדם נפצעו היום (שני) בפיצוץ מטען בבית חולים צבאי בבנגקוק, בירת תאילנד, ביום השנה השלישי להפיכה הצבאית. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיצוץ בבית החולים פרמונגקוטקלו, מקום אשפוז מועדף על קצינים בדימוס. "זאת הייתה פצצה. מצאנו את החתיכות ששימשו להרכבתה", אמר מפקד צוות החבלנים במשטרה. "הרשויות בודקות את מצלמות האבטחה".

ההפיכה במאי 2014 הייתה ה-12 במספר מאז חדלה תאילנד להיות מונרכיה אבסולוטית, על אף שבית המלוכה שמר על כוח רב. היא התרחשה שמונה שנים לאחר הפיכה דומה, שבה הפיל הצבא את ראש הממשלה ואיש העסקים המיליארדר טקסין צ'ינוואט, שנמצא בגלות. עם שובה של הדמוקרטיה, הצליחה אחותו יינגליק לזכות בבחירות והייתה לראש הממשלה האישה הראשונה בתאילנד.

הפוטש הנוסף, בהובלת הרמטכ"ל פריות צ'אן אוצ'ה שמאז משמש ראש הממשלה, יצא לדרך לאחר חודשים של הפגנות אלימות של תומכי ראש הממשלה ומתנגדיה. הצבא טוען כי הוא השתלט על הממשלה כדי להשיב את הסדר, אולם מבקריו סבורים כי הוא מעוניין לשמר את כוחו בפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully