וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: הנשיא קניאטה זכה בכהונה נוספת; יריבו סירב להכיר בהפסדו

11.8.2017 / 23:30

מהומות פרצו בכמה שכונות בניירובי ובעיר המזוהה עם האופוזיציה לאחר ההכרזה על ניצחונו של הנשיא המכהן. ועדת הבחירות המרכזית דחתה את טענות מנהיג האופוזיציה לזיופים אך מפלגתו החרימה את ההכרזה

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

נשיא קניה אוהורו קניאטה זכה הערב (שישי) לכהונה נוספת לאחר שהוכרזו התוצאות הרשמיות בבחירות שנערכו במדינה ביום שלישי השבוע. קניאטה זכה ל-54.27% מהקולות בעוד יריבו מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה זכה ל-44.74%.

אודינגה טען מוקדם יותר השבוע לזיופים בבחירות ואמר כי האקרים פרצו למערכת הנתונים של ועדת הבחירות המרכזית. ועדת הבחירות המרכזית ומשקיפים בינלאומיים דחו את הטענות לזיופים. זמן קצר לאחר ההודעה על ניצחונו של קניאטה פרצו עימותים בין תומכיו של אודינגה למשטרה בכמה שכונות בבירה ניירובי ובעיר קיסומו במערב המדינה, המוכרת כמעוז האופוזיציה.

נשיא קניה אוהורו קניאטה לאחר ההכרזה על ניצחונו בבחירות, 11 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הנשיא קניאטה וסגנו לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות, הערב/רויטרס, רויטרס

יום למחרת הבחירות כשהסתמן כי קניאטה מוביל בפער של כמיליון קולות יצאו תומכיו של אודינגה לרחובות והתעמתו עם המשטרה. במהומות בשכונות עוני בניירובי ובקיסומו נהרגו חמישה בני אדם בכמה תקריות, בהם שני בוזזים שנורו בידי המשטרה.

בנאום שנשא לאחר ניצחונו ביקש קניאטה לפנות לאודינגה ולתומכיו "אני פונה אל אחינו והיריבים הראויים שלנו, אנו לא אויבים. כולנו אזרחיה של רפובליקה אחת". זאת, לאחר שמפלגתו של אודינגה הודיעה זמן קצר לפני ההכרזה כי לא תקבל את תוצאות הבחירות מבלי שתינתן לה גישה לשרתי המחשב של ועדת הבחירות כדי לבחון בעצמה את נתוני ההצבעה. אולם, המפלגה הודיעה כי לא תעתור לבית המשפט נגד תוצאות הבחירות. עם זאת מסר נציג האופוזיציה בוועדת הבחירות כי "זה לא סופו של הסיפור הזה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיג האופוזיציה בקניה ראילה אודינגה טען לזיופים בבחירות, 9 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
מנהיג האופוזיציה אודינגה מציג את טענותיו לזיופים בבחירות, שלשום/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully