וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שגריר ישראל במצרים שב לקהיר - אחרי שמונה חודשים בארץ

פואד סלמה וטל שלו

29.8.2017 / 19:01

השגריר דוד גוברין, שעזב בחשאי את השגרירות במצרים בשנה שעברה בשל "שיקולים ביטחוניים", נצפה בנמל התעופה בקהיר יחד עם שמונה אנשי צוות. במשרד החוץ לא התייחסו לידיעה, ח"כ סבטלובה: "מברכת על החזרה"

עריכה: גדי וינסטוק

שגריר ישראל במצרים דוד גוברין שב היום (שלישי) לקהיר, כשמונה חודשים לאחר ששב לארץ בעקבות "שיקולים ביטחוניים". בתקשורת המצרית דווח כי גוברין נחת היום בנמל התעופה בקהיר בטיסה ישירה מתל אביב של חברת "אייר סיני". במשרד החוץ לא התייחסו לדיווחים.

גורמים בנמל התעופה בקהיר מסרו כי גוברין הגיע יחד עם צוות של שמונה אנשים, ומשם המשיך לכיוון מגורי הסגל הדיפלומטי בקהיר כשהוא מלווה בשיירת אבטחה גדולה. המקורות ציינו כי הוא ביקר במצרים כבר בסוף השבוע שעבר, לביקור קצר שנועד להכין את שובו.

שגריר ישראל בקהיר דוד גוברין מגיש את כתב האמנה לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי,  31 באוגוסט 2016. ארמון הנשיא, אתר רשמי
השגריר גוברין מוסר את כתב האמנה לנשיא מצרים א-סיסי, בשנה שעברה/אתר רשמי, ארמון הנשיא

ח"כ קסניה סבטלובה, חברת ועדת החוץ והביטחון, מסרה: "אני מברכת על חזרתו של השגריר דוד גוברין למצרים. לשגריר תושב חשיבות רבה, ובמיוחד בשכנתנו מדרום נוכח החשיבות האסטרטגית. היחסים הביטחוניים שמתקיימים עם ממשלו של א-סיסי הם חשובים, אך לא די בהם. ישנו משקל רב גם ליחסים הדיפלומטיים בין המדינות".

גוברין נכנס לתפקידו לפני כשנה אחרי שהחליף בתפקיד את חיים קורן, שביקש לשוב לישראל אחרי שנתיים בתפקיד. גוברין כתב דוקטורט על ליברליזם ערבי ופרסם סרטון ביוטיוב בחודש יולי 2016, שבו הציג את עצמו בפני הציבור המצרי ושוחח על חיבתו למדינה ועל תקוותו להידוק היחסים בין מצרים לישראל.

בעוד שהנציגות במצרים שבה לפעילות, השגרירות בירדן אינה פועלת מזה כחודש וחצי - מאז תקרית הירי, שבה ירה למוות מאבטח בשני אזרחים ירדנים, ושהובילה לעזיבת השגרירה עינת שלאין ואנשי צוותה.

מפגינים חוגגים בקהיר לאחר הפילו את החומה בשגרירות המצרית. רויטרס
הפגנה מול שגרירות ישראל בקהיר/רויטרס

הדיווחים על החזרתו של השגריר בשנה שעברה פורסמו רק חודשיים לאחר עזיבתו, על ידי הפרשן הפוליטי אמין אל-מהדי, המצוי בקשרים עם גורמים ישראליים. לדבריו, הסיבה האמתית למהלך הייתה מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי סביב סוגיית רצועת עזה. עם זאת, גורמים ישראליים הכחישו כי זאת הסיבה והתעקשו כי מדובר בשיקולים ביטחוניים. בניגוד ליתר השגרירים הזרים במצרים, הישראלי זקוק לאבטחה כבדה בכל פעם שהוא יוצא מהשגרירות מה שמקשה על עבודתו.

על אף הסכם השלום בין מצרים לישראל, שנחתם ב-1979, רוב הציבור במצרים עדיין מתנגד ליחסים קרובים עם ישראל, בין היתר בשל הסכסוך עם הפלסטינים. בספטמבר 2011 תקף המון זועם את מתחם השגרירות בקהיר ושישה אנשי ביטחון התבצרו במקום. בעקבות לחץ אמריקני, כוחות מצריים מיוחדים חילצו את הקבוצה ומאז השגרירות עברה למבנה קטן במגורי השגריר הממוקמים בפרבר דרומי של קהיר.

השגריר החדש בגרמניה מסר את כתב האמנה לנשיא שטיינמאייר

שגריר ישראל החדש בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, הגיש היום את כתב האמנה לנשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. יששכרוף, דיפלומט בכיר המשרת מזה 36 במשרד החוץ ובתפקידו האחרון כיהן כמשנה למנכ"ל המשרד, החליף בתפקיד את יעקב הדס והגיע לברלין בתחילת השבוע.

בהמשך היום הניח השגריר יששכרוף זר לזכר יהודי העיר ברלין, שנשלחו למחנות ההשמדה בשואה, בטקס מיוחד ברציף 17 בעיר. בשבוע הבא יששכרוף יארח את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שיוצא לביקור בגרמניה במהלכו יפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין.

שגריר ישראל חדש בגרמניה, ג?רמי יששכרוף 29.8.17. שגרירות ישראל בברלין / בועז ארד, מערכת וואלה! NEWS
השגריר יששכרוף במסירת כתב האמנה/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ישראל בברלין / בועז ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully