וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הגעתם של שני מטוסי ה-35-F לישראל נדחתה

29.8.2017 / 16:07

הגעת שני מטוסי "האדיר", שהייתה אמורה להתרחש מחר, נדחתה על ידי חיל האוויר האמריקני לטובת השלמת בדיקה טכנית. הדחייה נקבעה לאחר שזוהתה תקלה בדגם אחר של F-35 בארצות הברית, והוחלט לנקוט משנה זהירות גם בדגם שנרכש על ידי ישראל ולבדוק אותו שוב

צילום: דוברות חיל האוויר

(מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף אמיר אשל בטיסה ראשונה על "האדיר")

קליטתם של שני מטוסי F-35, "האדיר", שהייתה אמורה לקרות מחר, נדחתה היום (שלישי) על ידי חיל האוויר האמריקני לטובת השלמת בדיקה טכנית במטוסים. לפי דובר צה"ל, "תהליך קליטת המטוס בחיל האוויר לקראת הכרזה על כשירות המבצעית מתקדמת כמתוכנן".

קליטת החמקנים נדחתה ברקע תקלה שזוהתה בדגם אחר של F-35 בארצות הברית. אף שלא מדובר בדגם "האדיר" שישראל רכשה, החליטו בצבא ארצות הברית לעצור את העברתם כדי לנקוט משנה זהירות.

ב-7 בדצמבר המטוס אמור להיות מוכרז כמטוס מבצעי שמסוגל לקחת חלק בפעילות המיוחדת של החיל, הרחק מגבולות המדינה. במקביל, טייסת "נשר הזהב" בבסיס נבטים החלה בהיערכות לקליטת הסימולטורים המיוחדים להכשרת אנשי צוות האוויר ושמירה על כשירותם.

עוד בנושא:
הושלמה העסקה לרכישת 17 מטוסי F-35 נוספים מארצות הברית
בצל התבססות איראן בסוריה: תשעת מטוסי ה-F-35 יוכרזו כמבצעיים
50 חמקנים בשירות צה"ל: ישראל השלימה את רכש ה-F-35

מטוס ה-35-F הראשון של ישראל נחנך בטיסת בכורה בשמי הארץ. דובר צה"ל
"האדיר" בשמי ישראל/דובר צה"ל

ביום ראשון חתמה ישראל על עסקה לרכישת 17 מטוסי F-35 נוספים, שתגדיל את מספר מטוסי החמקן שברשות צה"ל ל-50, בשתי טייסות. ממשרד הביטחון נמסר כי מחיר המטוס ירד לראשונה אל מתחת למאה מיליון דולר למטוס.

הממשלה אישרה את הוספת 17 המטוסים כבר בנובמבר האחרון, ולפני כחודשיים התחייב משרד הביטחון בפני משרד ההגנה האמריקני על רכישתם. ב-2011 נחתם הסכם הבנות בין ירושלים לוושינגטון ובמסגרתו התחייב הממשל האמריקני למכירה אופציונלית של 75 מטוסי F-35 – שלוש טייסות בסך הכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully