וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה העסקה לרכישת 17 מטוסי F-35 נוספים מארצות הברית

27.8.2017 / 12:10

ישראל חתמה על עסקה שתעלה את מספר מטוסי החמקן שברשות צה"ל ל-50, משרד הביטחון: "המחיר ירד לראשונה אל מתחת ל-100 מיליון דולר למטוס". בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי בחודש הבא תושלם קליטתם של תשעה מטוסים, ובדצמבר הם יהפכו מבצעיים

צילום: דובר צה"ל

ישראל חתמה על עסקה לרכישת 17 מטוסי F-35 נוספים, שתגדיל את מספר מטוסי החמקן "אדיר" שברשות צה"ל ל-50, בשתי טייסות. ממשרד הביטחון נמסר כי מחיר המטוס ירד לראשונה אל מתחת ל-100 מיליון דולר למטוס.

הממשלה אישרה את הוספת 17 המטוסים כבר בנובמבר האחרון, ולפני כחודשיים התחייב משרד הביטחון בפני משרד ההגנה האמריקני על רכישתם. ב-2011 נחתם הסכם הבנות בין ירושלים לוושינגטון ובמסגרתו התחייב הממשל האמריקני למכירה אופציונלית של 75 מטוסי F-35 – שלוש טייסות בסך הכול.

בעקבות ירידת המחיר, ישקול צה"ל להקיים את הטייסת השלישית של מטוסי F-35. בצמרת חיל האוויר יכריעו בקרוב אם רכש הטייסת הבא יהיה של החמקן או של F-15. ראש הממשלה בנימין נתניהו מצדד במטוס החדש מדגם B, שנוחת וממריא באופן אנכי.

בשבוע שעבר פורסם כי חיל האוויר ישלים בחודש הבא את קליטתם של תשעה מטוסי F-35, לאחר ששני מטוסים נוספים ייקלטו בסוף החודש. גורמים בחיל האוויר אישרו כי תהליך קליטת המטוס החדש, נמצא בשלבים מתקדמים ביותר. ב-7 בדצמבר הוא צפוי להיות מוכרז כמטוס מבצעי שמסוגל לקחת חלק בפעילות החיל הרחק מגבולות המדינה.

הטיסה הראשונה של מטוס האדיר בפורט וורת' שבטקסס, 28 בנובמבר 2016. לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס, מערכת וואלה! NEWS
מטוס ה"אדיר" של חיל האוויר/מערכת וואלה! NEWS, לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס

גורמים בחיל האוויר מדגישים כי במסגרת האימונים נחשפה עוצמתו של המטוס, לא רק בדיוק שהפגין בתקיפת מטרות אלא גם באיכות ובכמות המודיעין שניתן להפיק באמצעות הטכנולוגיה של ה"אדיר", שמהווה שובר שוויון בשדה הקרב המודרני.

הגורמים הוסיפו עוד כי בשל עוצמתו ויכולותיו של המטוס, עולות בחיל האוויר תהיות באשר לצורך בצמצום מספר המטוסים בטייסת ויצירת שיטות הפעלה חדשות במבנה מטוסי הקרב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש טייסת חמקן יעמוד סגן אלוף ותחתיו חמישה טייסי קרב, שעברו אימונים ייחודיים בארצות הברית. להבדיל ממטוסי קרב דו-מושביים מסורתיים הנמצאים בשירות, ה"אדיר" הוא מטוס חד-מושבי, מה שמונע מטייסים חדשים ליהנות מטיסה עם מדריך כטייס משנה.

יותר מ-180 טייסים ו-1,900 אנשי תחזוקה משש מדינות עברו את תכנית ההכשרה למטוס ה-F-35. מרכז ההדרכה למטוס ה-F-35A בבסיס חיל האוויר לוק הוכשר במלואו במאי 2015. הבסיס יהיה הצי הגדול ביותר של מטוסי ה-F-35, עם שש טייסות שיכילו 144 מטוסים.

מטוס ה-F-35 בבסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
אחד מתוך 50. מטוס ה-F-35 הראשון שהגיע לישראל, בבסיס נבטים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully