וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מנדלבליט: "אין קיצורי דרך בחקירות ראש הממשלה"

היועץ המשפטי לממשלה אמר בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין כי המטרה בחקירות היא "הגעה לחקר האמת". על ההפגנות בסמוך לביתו בפתח תקווה נגד השחיתות, אמר: "זו זכות יסוד במדינה דמוקרטית". פרקליט המדינה: "תנו לנו לעבוד"

צילום: קונטקט, עריכה: אריאל תמרין

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שלישי) בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין כי "חופש הביטוי וגם הזכות להפגין הם זכויות היסוד במדינה דמוקרטית". זאת, ברקע ההפגנות שנערכות מדי מוצאי שבת ליד ביתו בפתח תקווה על ידי מפגינים שמוחים נגד השחיתות ולקידום חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "על כך אין דיון, חשיבות ההגנה על חופש הביטוי מתחדדת במקום שבו נשמעים קולות צורמים לאוזן".

"ביקורת ממלאת תפקיד חיוני בחברה דמוקרטית", אמר מנדלבליט. "בהקשר זה, כמובן שגם לציבור יש קול חשוב בביקורת על רשויות השלטון, ומקומו של היועמ"ש אינו נפקד מכך. בהקשר הזה הבהרתי בעבר, ואני חוזר ומבהיר באופן הברור ביותר כי חופש הביטוי, ובכללו גם הזכות להפגין, הם מזכויות היסוד במדינה דמוקרטית".

ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
מנדלבליט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

מנדלבליט התייחס לחקירות נתניהו ואמר כי מתקיימות "אנו פועלים במרץ למען המטרה, והיא הגעה לחקר האמת. אני מפקח על הדברים מקרוב ועוקב אחריהם. החקירות נעשות ביסודיות ואין בהן קיצורי דרך. יש להפוך כל אבן, להפריך או לאשש את החשדות. חשוב לי להדגיש, אכיפת חוק איננה עניין פוליטי".

היועץ המשפטי לממשלה עוד הוסיף כי "השאלה שתישאל לגבי נבחרי הציבור, היא אם החקירה הניבה תשתית ראייתית ברף הנמוך והגשת כתב אישום לבית המשפט, כי אם לא תימצא תשתית להגשת כתב אישום, התיק ייגנז. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול באופן עצמאי ונטול פניות, לעולם לא נישען על שיקולים זרים".

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס גם הוא לחקירות נתניהו והבהיר כי "איננו מהססים לפעול נגד הדרגים הגבוהים החשודים בצמרת ישראל". ניצן מנה את כתבי האישום שהוגשו נגד אישי ציבור, ואמר כי "אין בכוונתנו להרפות. רשויות החקירה והמשפט מתנהלות במעשים, ולא בדיבורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד היועמ"ש, פ"ת 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנות מול ביתו של היועמ"ש בפ"ת/ראובן קסטרו

"תנו לנו לעבוד", הפציר ניצן כשהוא מתייחס לפרשות ראש הממשלה. "תנו למשטרה למצות את החקירה, תנו לנו להחליט רק לפי שיקולים ענייניים. בשלב הנוכחי המשטרה עדיין לא סיימה את החקירה שנפתחה בחודש ינואר האחרון. אי אפשר לקבל החלטה בתיק שהחקירה בו עדיין נמצאת בעיצומה. אנו מודעים לצורך בקידום החקירות במהירות האפשרית. עשרות נחקרו, הסכם עד מדינה נחתם לאחרונה, מאות ואלפי נספחים נאספו".

מוקדם יותר היום אמר השופט בדימוס דוד רוזן על תיק 1000 בו חשוד ראש הממשלה נתניהו, כי "עובד ציבור ושליח ציבור אינו יכול ליטול מתנות. זאת נורמה שצריכה להיות שולטת בכל, עובד ציבור צריך להבין – אין מתנות".

שי ניצן במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
פרקליט המדינה שי ניצן/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

על ההפגנות למען זירוז החקירות לקראת הגשת כתב אישום, אמר ניצן: "חופש ההפגנה הוא זכות בסיסית, ציפור נפשה של הדמוקרטיה. הפגנה הוא מכשיר מרכזי להעלאת סוגיות פוליטיות. ככלל, יש לאפשר הפגנה נגד גופים שאינם חלק ממערכת זו, נגד היועמ"ש, נגד פרקליט המדינה, נגד המשטרה, אין על כך מחלוקת. מניסיוני נגד החלטות שונות שקיבלתי בעבר במסגרת תפקידיי היו מחאות והפגנות, וגם אז סברתי שיש לאפשר הפגונת כאלה גם כאשר מופנות נגדי ונגדינו ובתנאי שהם מתקיימות בהתאם לחוק ופסיקת בית המשפט. אנשים שדורשים שלטון חוק חייבים לכבד את החוק בעצמם".

ואולם, הוא הוסיף: "ההפגנות לא תגרום לנו לקבל החלטה לא עניינית, ולא תגרום לנו לקבל החלטה לפני המועד שבה החקירה תמצה את עצמה. קבלת החלטה בדבר הגשת כתב אישום בעקבות לחץ ציבורי, איננה משפט צדק".

(עדכון ראשון: 17:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully