וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים במקלטים: טיל מצפון קוריאה חלף בשמי יפן

29.8.2017 / 5:00

תושבים בצפון יפן נקראו להיכנס למקלטים בשל שיגור הטיל, שטס למרחק 2,700 קילומטרים ונחת בים. בליל שבת ערכה פיונגיאנג ניסוי בטילים קצרי טווח בשטחה. ראש ממשלת יפן: "נעשה הכל כדי להבטיח את שלום אזרחינו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מאות אלפים השתתפו בעצרת בפיונגיאנג נגד ארצות הברית, החודש)

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) טיל בליסטי שחלף מעל שטחה של יפן - כך דווח ברשת הטלוויזיה NHK בטוקיו. על פי הדיווח תושבים בצפון יפן נקראו לנקוט צעדי זהירות ולהיכנס למקלטים מחשש לפגיעת הטיל. צבא קוריאה הדרומית אישר כי איתר שיגור טיל משטחה של המדינה המבודדת. על פי הודעת הצבא הטיל שוגר מאזור סמוך לבירה פיונגיאנג. עוד נמסר כי הטיל טס למרחק של 2,700 קילומטרים והגיע מעופו לרום של 550 קילומטרים. הפנטגון הודיע כי לא נשקפה כל סכנה לצפון אמריקה במהלך השיגור וכי הצבא מבצע איסוף וניתוח של מידע על אודותיו.

בכלי התקשורת ביפן דווח כי הטיל התפרק במעופו לשלושה חלקים מעל הוקאידו ונחת במימי האוקיינוס השקט - במרחק של 1,180 קילומטרים מן האי. ראש הממשלה שינזו אבה אמר כי יעשה כל שבכוחו על מנת להגן על אזרחי ארצו. "ננקוט בכל המאמצים כדי להבטיח את שלום אזרחינו", אמר אבה לעיתונאים מחוץ ללשכתו, בדרכו להתייעצות ביטחונית. במהלך הלילה שוחח אבה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסיכם עמו כי יש להגביר את הלחץ על פיונגיאנג. לדברי אבה, טראמפ הצהיר שארצות הברית תומכת ביפן "במאה אחוז".

יושיהידה סוגה, יו"ר הקבינט של יפן, כינה את השיגור "איום רציני וכבד משקל" על שלום המדינה. הוא הוסיף כי ארצו מגנה את השיגור בכל תוקף וכי הוא מהווה הפרה של החלטות האו"ם. לדבריו, יפן פועלת בשיתוף פעולה צמוד עם ארצות הברית, קוריאה הדרומית ועם מדינות נוספות להגיב באופן הולם לשיגור.

לקריאה נוספת:
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים שנחתו בשטחה הימי
תיעוד: מרגלים מצפון קוריאה נתפסים במפעל הטילים האוקראיני
בסיור במפעל כימי: קים הורה על ייצור נוסף של מנועים וראשי קרב

תושבים בטוקיו חולפים על פני מסך המציג את מסלולו של טיל ששיגרה קוריאה הצפונית מעל המדינה, 29 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
אזרחים בטוקיו חולפים על פני מסך המציג את מסלול הטיל, הלילה/רויטרס, רויטרס
ראש ממשלת יפן שינזו אבה מגיב לשיגור הטיל של קוריאה הצפונית מעל המדינה, 29 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
סיכם עם טראמפ להגביר הלחץ על פיונגיאנג. ראש ממשלת יפן אבה/רויטרס, רויטרס

בשיחה עם עיתונאים לאחר ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי ביפן קרא שר החוץ טארו קונו קרא להפעיל יותר לחץ על קוריאה הצפונית, בעקבות השיגור. שר ההגנה איצונורי אונודרה מסר כי הטיל ששוגר הוא טיל בליסטי לטווח בינוני. לדבריו, מדובר בטיל מדגם "הוואסונג 12" - מהסוג ששיגרה פיונגיאנג בחודש מאי ושנכלל באיומיה כלפי בסיסי צבא ארצות הברית באי גואם.

גורמים דיפלומטיים מסרו כי ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית פנו לאו"ם בבקשה לקיים פגישה של מועצת הביטחון בנושא. לדברי הגורמים הפגישה צפויה להתקיים מאוחר יותר היום. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון שוחח עם עמיתו מקוריאה הדרומית וסיכם עמו לבחון הטלת סנקציות נוספות נגד משטרו של קים.

בתוך כך גינתה סיאול את השיגור שביצעה שכנתה מצפון. בהודעת משרד החוץ נמסר כי קוריאה הדרומית "תגיב בעוצמה בהתאם לברית האיתנה עם ארצות הברית" אם פיונגיאנג תמשיך בפרובוקציות דוגמת שיגורי טילים ועריכת ניסויים גרעיניים. דובר לשכת הנשיא מסר כי מפציצים של הצבא ערכו אימון בעקבות השיגור. סוכנות הידיעות "יונהאפ" דיווחה מפי גורם בלשכת הנשיא כי הצבא האמריקני בוחן הצבת "נכסים אסטרטגיים" בחצי האי הקוריאני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 25 באוגוסט 2017. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בניסוי טילים, בחודש שעבר/רויטרס
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת תמיכה בקים בפיונגיאנג, החודש/רויטרס

בליל שבת ערכה קוריאה הצפונית שיגור של שלושה טילים קצרי טווח שנחתו בשטחה הימי של המדינה, לאחר שטסו למרחק של 250 קילומטרים מאתר השיגור במחוז קנגוון. צבא ארצות הברית מסר לאחר השיגור אז הערכה כי הטילים התפוצצו מיד לאחר השיגור וכי בשום שלב לא נשקפה סכנה לאי גואם או לצפון אמריקה.

אתמול העריכו גורמים בצבא קוריאה הדרומית כי השכנה מצפון נערכת לניסוי גרעיני נוסף. זאת, על אף הסנקציות שאושרו נגדה לפני כשבועיים במועצת הביטחון של האו"ם. השיגורים האחרונים נערכו ברקע התרגיל הצבאי המשותף לקוריאה הדרומית ולארצות הברית, המדמה מצבי לחימה שונים בעזרת סימולציות ממוחשבות. התרגיל, המכונה "שומר חירות האולצ'י" יימשך עד ליום חמישי הקרוב ונתפס בעיני פיונגיאנג כאיום ביטחוני. משטרו של קים ג'ונג און אף איים ב"תגובה חסרת רחמים" לתרגיל.

(עדכון ראשון: 0:20)

ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין-יבשתי, קוריאה הצפונית, 28 ביולי 2017. רויטרס
ניסוי שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית, בחודש שעבר/רויטרס
שני מפציצים אמריקניים מסוג B1-B תועדו בסיור מעל חצי האי הקוריאני. רויטרס
מפציצים אמריקניים בטיסת תרגול בשמי קוריאה הדרומית, בחודש שעבר/רויטרס
בכירים במערכת הבטחון של דרום קוריאה וארה"ב נפגשו לתרגיל צבאי משותף. מערכת וואלה! NEWS
פגישה בין בכירי צבא אמריקניים וקוריאניים במהלך התרגיל המשותף, החודש/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully