וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיור במפעל כימי: קים הורה על ייצור נוסף של מנועים וראשי קרב

23.8.2017 / 10:04

מנהיג קוריאה הצפונית שיבח את אנשי מכון המחקר וכינה אותם גיבורים, אולם לא ציין איומים מפורשים כלפי ארה"ב שהטילה סנקציות חדשות. טראמפ הביע אופטימיות: "הוא מתחיל לכבד את ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הורה על ייצור נוסף של מנועי רקטות מדלק מוצק ושל ראשי קרב – כך דיווחה היום (רביעי) התקשורת במדינה הקומוניסטית, אולם הדיווח לא כלל איומים כלפי וושינגטון אחרי שבועות של מתיחות גבוהה בין הצדדים.

הדיווח על ביקורו של קים במכון מחקר כימי פורסם שעות ספורות לאחר ששר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון הביע נימה מפויסת כלפי פיונגיאנג, ובירך על מה שכינה איפוק שמפגין המשטר המבודד לאחרונה. גם הנשיא דונלד טראמפ הביע אופטימיות זהירה לגבי שיפור אפשרי ביחסים עם הצפון, בתום חודשים מתוחים סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

קים תודרך על ההתקדמות בייצור ראשי נפץ לטילים בליסטיים בין-יבשתיים ובמנועים הפועלים בדלק מוצק, במהלך סיורו במכון לחומרים כימיים של האקדמיה המדעית הצבאית.

קוריאה הצפונית ערכה שני ניסויים גרעיניים ועשרות ניסויי טילים מאז תחילת השנה שעברה, והגבירה את המתיחות בחצי האי הקוריאני. שני ניסויים ראשונים אי-פעם בטילים בין-יבשתיים בחודש שעבר הובילו לסבב חדש של סנקציות מצד הקהילה הבינלאומית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור במפעל כימי, 23 באוגוסט 2017. רויטרס
מפקח על התקדמות הפיתוח. קים בסיור במפעל הכימי/רויטרס

אתמול אמר טילרסון כי הוא מקווה שבקרוב ייתכן דיאלוג בין הצדדים, ובעצרת שקיים הלילה בפיניקס, אמר טראמפ על קים: "אני מכבד את העובדה שהוא מתחיל לכבד אותנו. ואולי, כנראה שלא, אבל אולי – משהו טוב יכול לצאת מזה". במקביל, נמשך הלחץ על פיונגיאנג עם סנקציות חדשות שהטילה ארצות הברית על חברות וגורמים סיניים ורוסיים בשל תמיכתם בתכנית הגרעין והטילים שלה.

קוריאה הדרומית וארצות הברית עורכות בימים אלו תרגיל צבאי שנתי ממוחשב, המדמה לחימה בחצי האי הקוריאני. התרגיל החל ביום שני ויסתיים ביום חמישי הבא. קוריאה הדרומית תערוך גם תרגיל התגוננות אזרחית בהמשך היום.

בפיונגיאנג דווח עוד כי קים העניק "בונוסים מיוחדים" לגורמים במכון, וכינה ואותם גיבורים. בתמונה שצולמה מסיורו, הוא נראה כשהוא לבוש בחליפה אפורה ומחייך לפני לוח ובו שורטט תהליך ייצור כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully