וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה כימיקלים מסרבים לשימוע: "הפיטורים לא חוקיים"

27.8.2017 / 10:47

עשרות מעובדי המפעל התייצבו מול שעריו, ומסרבים לשתף פעולה עם ההנהלה: "יש חלופות ראויות, אין להנהלה הגינות מינימלית. עובדים נשלחים לאבטלה רגע לפני החגים". ההנהלה: "מבינים ללב העובדים, לא נותרה ברירה"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עמותת 'צלול', ערוץ היוטיוב של Abbas Nasralla, עריכה: יוסי אלטר

כ-40 מעובדי מפעל חיפה כימיקלים התייצבו הבוקר (ראשון) בכניסה למפעל, והודיעו כי לא יתייצבו לשיחות השימוע לפני פיטורים שזומנו אליהן בשבוע שעבר. העובדים טוענים כי מכתבי הפיטורים, שנמסרו לעובדים בבתיהם, אינם חוקיים משום שההנהלה לא התייעצה עם העובדים טרם המהלך.

חבר ועד העובדים ישראל ליבוביץ' אמר הבוקר כי השימועים נקבעו למרות התחייבות הנהלת החברה בפני ועדת הכספים של הכנסת לתקופת הקפאה של שלושה שבועות, שטרם הסתיימה. "ההנהלה הייתה אמורה לקיים שיחות משא ומתן בניסיון למנוע את מהלך הפיטורים. קיום השיחות נעשה למראית עין בלבד", אמר ליבוביץ', שהוסיף: "ההנהלה אמרה את שלה: העובדים המסורים, חלקנו 40 שנה במפעל, כבר לא רצויים במפעל. למרות רווחיות המפעל. למרות הפתרונות החלופיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי חיפה כימיקלים בכניסה למפעל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהוועד נמסר כי "מדובר בפיטורים נוסח הנהלת חיפה כימיקלים", ונטען כי בחלק מהמקרים נקראו העובדים לבוא ולאסוף "מכתב מהעבודה". "ילדי עובדים קמו בבוקר וגילו כי הוריהם מפוטרים. ההנהלה דבקה בעמדתה קרת הלב, אין להם מינימום של הגינות מינימלית כלפי עובדים מסורים, שנשלחים לאבטלה רגע לפני החגים, מבלי להסתכל להם בעיניים".

חבר הוועד רוני מגן אמר כי המכתבים נמסרו לעובדים מתחת לדלתות בתיהם. "אנחנו כבר לא מצליחים להבין את הראש של הנהלת החברה. אני עדיין מקווה שמדובר בהפעלת מנוף לחץ על מקבלי ההחלטות ושבסוף המפעל לא ייסגר, אבל החשש מפני סגירה קיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העובדים בכניסה למפעל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששלח עמי וטורי, מזכיר ארגוני בכוח לעובדים המשמש הארגון היציג של עובדי המפעל, נטען כי הודעות הפיטורים אינן חוקיות, משום שההנהלה הפרה את מחויבותה להיוועץ עם הוועד, שנקבעה בהסכם הקיבוצי שנחתם ב-2011. העובדים חולקים על הטענה שסגירת המפעל נדרשת, חרף הריקון המתוכנן של מכל האמוניה. "הפתרונות האפשריים המדוברים כרגע בין הרשויות יכולים בנקל לשמש חלופות ראויות. לפיכך מדובר במהלך בלתי חוקי, בלתי אנושי ובטל", נכתב בפניה להנהלה.

"אנחנו למודי ניסיון במאבקים מול ההנהלה הזו", אמר אלי אלבז יו"ר וועד העובדים. "מנכ"ל החברה טוען שהוא מפסיד מיליון דולר ביום? לפני שש שנים, שבתנו במחאה על פערי השכר בין עובדי דור א' ועובדי דור ב' . אז היה המנכ"ל מוכן לעמוד בשביתה של חצי שנה בכדי לשבור אותנו - ונכשל. גם הפעם הוא ייכשל. בארבעים שנה ראיתי הנהלות באות והולכות. בסופו של דבר חיפה כימיקלים זה אנחנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימות בכניסה למפעל חיפה כימיקלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהנהלת חיפה כימיקלים נמסר: "לאחר חמישה חודשים בהן חברת חיפה כימיקלים עמדה מושבתת וללא הכנסות, אך הקפידה לשלם לעובדיה משכורות החליטה הממשלה על פתרון לאספקת אמוניה לצרכי תעשיית הדשנים, שהוגדר על ידי כל המומחים וגורמי הבטחון כבטוח ביותר. אף על פי שהממשלה הגיעה להחלטה, ראש עיריית חיפה יונה יהב החליט למנוע מהממשלה ומהתעשייה ליישם את הפתרון וסרב לתת רישיון עסק לצינור שיוביל את האמוניה מהאניה למפעל ללא כל ביסוס מקצועי וכנגד 400 עובדים. בניגוד לכל ראש עיר אחר בישראל שנלחם על פרנסת עובדיו, יונה יהב כפה על חיפה כימיקלים ועל עובדיה פיטורים וגורלם נמצא אך ורק בידיו.

"ההנהלה מבינה ללב העובדים אך לא נותרה בידה ברירה, הפיטורין אינם גזירת גורל וצר לנו שהדברים הגיעו לידי כך שוועד עובדי הצפון לא מפנה את מאבקו אל יונה יהב - האדם היחיד שיכול להציל את מקום עבודתם".

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully