וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "חיפה כימיקלים" זועמים: "נצא מהמפעל רק בשקי גופות"

עובדי מפעל "חיפה כימיקלים" מחו מחוץ לשערי המפעל הדרומי של החברה, נגד ההחלטה לסגור את שני המפעלים ולפטר את 1,500 העובדים. בהסתדרות מאיימים: נשבית את הדרום בעוד שבוע אם לא יימצא פתרון למשבר

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

"רק נס יציל אותנו", כך אומר היום (רביעי) עמי אלבז, בן 57, שעובד כבר 21 שנים במפעל "חיפה כימיקלים" במפרץ חיפה. הנהלת החברה הודיעה היום על פיטורי שני המפעלים שלה – בצפון ובדרום, ועל פיטורי 1,500 העובדים בחברה. "הממשלה הייתה צריכה מזמן לפתור את המשבר. היה כאן רצף של טעויות, וכולם התבצרו בעמדות שלהם, ולא ניסו ליצור הבנות. אנחנו הקורבן".

"ויתרתי על הרבה דברים כי האמנתי ביציבות של המפעל", אומר אלבז, תושב קריית ביאליק. רוני מגן, בן 38 מנהריה, אב לשלושה ילדים העובד 12 שנה במפעל, לא הופתע מהפיטורים. "יש גבול להפסדים שההנהלה יכולה לספוג בלי לייצר, המשרד לאיכות הסביבה שמו רגליים לכל החלופות שהוצגו לייבוא האמוניה".

עוד בוואלה! NEWS:
1,500 עובדים יפוטרו: חיפה כימיקלים סוגרת גם את המפעל בדרום
העליון אישר לדחות את ריקון מכל האמוניה עד 18 בספטמבר
בשל מחסור בחומרי גלם: עובדי חיפה כימיקלים הוצאו לחופשה כפויה

הפגנות של עובדי חיפה כימקלים בדרום 2 ביולי 2018. שי מכלוף
הפגנת העובדים במפעל בדרום/שי מכלוף

"אני כועס על עיריית חיפה", אמר מגן, "הם רמסו אותנו. הממשלה לא התעוררה בזמן, ואין מבוגר אחראי שיפתור את המשבר. אני מכיר רק את המפעל הזה. התחלתי מאפס והתקדמתי. זה הבית שלי. אני לא יודע איפה אמצא עבודה". מהחברה נמסר היום כי "לאחר מאמצים כבירים, הגענו לנקודה שבה לא נוכל להחזיק את פעילות החברה בישראל".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר בעקבות המשבר כי דרום הארץ יושבת ביום שלישי הבא אם לא יימצא פתרון. "מספיק עם הסחבת והברברת, ודי למופע האווילות שקשור לטיפול בחיפה כימיקלים", אמר ניסנקורן. "מאות משפחות וכל כלכלת ישראל משלמים על כך מחיר כבד. אני מצפה מהצדדים, בהם נציגי הממשלה ובעלי החברה, למצוא פתרון מיידי. אם לא יימצא פתרון", איים, "ביום שלישי תהיה שביתה בכל אזור הדרום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגן. עובד 12 שנה במפעל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר ועד עובדי חיפה כימיקלים, מקס קיון, אמר בתגובה למשבר כי "אני חבר ליכוד והצבעתי כל חיי למפלגה הזאת, והיא קוברת אותי חי. אם הנושא לא ייפתר היום, נצא מהמפעל רק עם שקי גופות. העובדים מתוסכלים וכועסים, ומרגישים שהוליכו אותנו שולל, וכל זה בגלל ממשלת הליכוד". עובדי המפעל בדרום חסמו בבוקר את הכניסה אליו, והבעירו צמיגים.

גם חבר הוועד מני מזרחי כועס על מפלגת הליכוד. "כועסים על מפלגת השלטון, ובייחוד על השר אלקין. יכלו למצוא פתרון לפני זמן רב וגם עכשיו אפשר למצוא פתרון. יש פה אנשים שעובדים כבר שנים והתחייבו למשכנתאות. אני מצפה מראש הממשלה שייקח את הדבר הזה לידיו, ויפתור אותו במהירות".

הנהלת חברת "חיפה כימיקלים" הודיעה על סגירת החברה, ועל פיטורי כלל עובדיה בצפון ובדרום. שי מכלוף
הפגנת העובדים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully