וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחסור בחומרי גלם: עובדי חיפה כימיקלים הוצאו לחופשה כפויה

16.7.2017 / 15:42

פרסום ראשון: כ-1,200 עובדי המפעל הוצאו לפני שבוע לחופשה, אך צפויים לשוב אליו בשבוע הבא. מפעל חיפה כימיקלים צפוי להיות מרוקן עד 31 ביולי 2017, בעוד שבועיים, לפי החלטת בית המשפט העליון. חיפה כימיקלים: "המשכורות משולמות במלואן לעובדים"

צילום: ארכיון צלמי וואלה, עריכה: יוסי אלטר

מרבית עובדי חיפה כימיקלים, כ-1,200 עובדים, הוצאו לפני שבוע לחופשה כפויה – כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. הסיבה לחופשה היא מחסור בחומרי גלם למפעל, הצפוי להיות מרוקן עד 31 ביולי 2017, בעוד שבועיים, לפי החלטת בית המשפט העליון.

יהודה פרץ, יו"ר ועד העובדים בדרום, שם עובדים מרבית עובדי החברה, אמר כי "כל עוד אין פתרון למשבר העובדים לא יחזרו לעבודה". לדבריו, "אנחנו מחכים להכרעת בג"ץ בנושא".

ביום חמישי האחרון הוציאה עיריית חיפה צו הפסקת עבודה לחברה. העירייה טענה כי חברת חיפה כימיקלים בונה מתקנים בניגוד לחוק וללא היתר כדי להיערך לקבלת אוניות המובילות אמוניה.

עוד בוואלה! NEWS:
מחטפים, זגזוגים וחריגה מסמכות: כך נראה המאבק על מכל האמוניה
עובדי חיפה כימיקלים הפגינו בתל אביב: "משבר האמוניה יסתיים בפיטורי אלפים"
דוח חיפה כימיקלים: מכל האמוניה לא מסוכן לתושבי המפרץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי החברה מפגינים בעזריאלי, בחודש אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר החליט בית המשפט העליון כי לא תוכנס אף אוניית אמוניה נוספת למפרץ חיפה. בית המשפט הדגיש שחברת חיפה כימיקלים, שהצהירה בעבר כי היא מתחייבת לעמוד בתנאי בית המשפט, חזרה בה, וכי מתן היתר רעלים לא יכול להחליף היתר בנייה ורישיון עסק.

מפעל חיפה כימיקלים אינו פועל זה יותר משלושה חודשים לאחר שאספקת האמוניה לחברה נעצרה בגלל כמה החלטות של בתי המשפט, המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה. באחרונה אישרה הממשלה חלופה לאספקת אמוניה לחברה, הכוללת הזרמת אמוניה מאוניות קטנות ישירות למפעלי החברה. עם זאת, ההחלטה צריכה לקבל אישור של עיריית חיפה להולכתו, והיא מסרבת להעניק אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חיפה כימיקלים: החלטת הממשלה לא מיושמת

מחיפה כימיקלים נמסר: "אנו מתמודדים מזה כחצי שנה עם מצב בלתי נסבל של חוסר ודאות ופגיעה באספקת האמוניה למשק הישראלי. מפעלי החברה סגורים יותר משלושה חודשים וחצי, שבהם משולמות משכורות מלאות לעובדים.

"הממשלה קיבלה החלטה באשר לפתרונות לטווח הקצר והארוך אחרי דיון מעמיק ומחשבה רצינית, ואולם החלטה זו לצערנו טרם יושמה על ידי המשרד להגנת הסביבה שלא הוציא למפעל היתר רעלים ומטורפדת על ידי ראש עיריית חיפה יונה יהב, שמנהל קמפיין הפחדה פופוליסטי רצוף בשקרים, במסגרתו אף שלל את רישיון העסק של צינור האמוניה.

"לא נותר לנו, אלא לקוות שהמדינה תצליח לאכוף את החלטותיה, תסדיר את ייבוא האמוניה למשק הישראלי באופן שיאפשר יצור מוגבר ותשיב את אלפי העובדים לתעסוקה סדירה".

מעיריית חיפה נמסר: "ניסיונות ההתעלמות של חיפה כימיקלים מהחלטות כל הערכאות המשפטיות כולל בית המשפט העליון הם הגורם למצב. די להקשיב לדבריו של כבוד השופט מלצר שאמר לעובדים כי עומדת להם העילה לתבוע את הנהלת המפעל על כך שלא נערכה בזמן לסגירת מיכל האמוניה כמתחייב מהחלטת הממשלה.

עיריית חיפה חוזרת על עמדתה כי יש לבחון את כל החלופות לטווח הקצר והארוך בסקר סיכונים בלתי תלוי ומתחייבת לקבל את החלופה שנמצאת נכונה ולא דווקא את מה שנוח להנהלת המפעל משיקולים כלכליים וללא כל התחשבות בסיכון הקיים למיליון מתושבי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully