וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל העזיבות נמשך: יועץ בכיר של טראמפ סיים את תפקידו

26.8.2017 / 7:52

סבסטיאן גורקה, ששימש יועץ בכיר למלחמה בטרור כתב במכתב התפטרותו כי ישנם "כוחות שאינם תומכים בהבטחת טראמפ להשיב את אמריקה לגדולתה". הבית הלבן: הוא לא התפטר אך גם לא עובד פה יותר. גורקה מצטרף לרשימה ארוכה של מודחים ומתפטרים בקרבת הנשיא

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

סבסטיאן גורקה, יועץ בכיר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עזב הלילה (שבת) את תפקידו. גורקה שימש יועץ בכיר למלחמה בטרור בממשלו של טראמפ, ונחשב לבעל בריתו של האסטרטג הראשי המודח סטיב באנון שעזב את הבית הלבן ביום שישי שעבר. עם עזיבתו של באנון התרבו ההערכות כי גם ימיו של גורקה בממשל ספורים. במכתב ההתפטרות שלו, ציטט גורקה "כוחות שאינם תומכים בהבטחתו של הנשיא להשיב את אמריקה לגדולתה", בתור סיבת העזיבה שלו. גורם בבית הלבן אמר הלילה כי גורקה כלל לא התפטר, אך אישר כי "הוא אינו עובד בבית הלבן יותר".

עוד כתב גורקה לנשיא כי "למרבה הצער, חוץ ממך האנשים שהכי מייצגים את ההבטחה להשיב את אמריקה לגדולתה הועברו מתפקידם או שחתרו תחתם באופן שיטתי בחודשים האחרונים". בכך, רמז גורקה על גורמים כמו היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמסטר ובני הזוג ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ, אשר זכו מבנון לכינויים "דמוקרטים " ו"גלובליסטים".

עוד בנושא
טראמפ חתם על צו האוסר גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב
ארגונים יהודיים יחרימו שיחה עם טראמפ: "סייע לאנטישמים"
טראמפ צובר עוד יריבים: "נתק עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט"

סבסטיאן גורקה, יועץ בכיר לנשיא דונלד טראמפ שהתפטר. 5 בפברואר 2017. AP
מקורב נוסף עוזב. גורקה/AP

הדחתו של באנון בשבוע שעבר סיימה חודש צפוף במיוחד של עזיבות כפויות בבית הלבן. ההדחה, חריקה נוספת בצוותו של הנשיא דונלד טראמפ, הגיעה לאחר פיטוריהם של הדובר לשעבר שון ספייסר וראש הסגל לשעבר ריינס פריבוס, שסיימו את תפקידם ביולי, ויו"ר מערך התקשורת אנתוני סקרמוצ'י שפוטר בתחילת אוגוסט. אלו מצטרפים לשורת בכירים נוספים שהודחו בממשל טראמפ מאז החלה כהונתו בתחילת השנה, ובהם היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין.

הראשון בסבב הפיטורים של החודש החולף היה ספייסר, שהדחתו ריחפה באוויר כמה חודשים בעקבות שורת פליטות פה מביכות וטעויות עובדתיות, שהעמידו בספק את התאמתו לתפקיד הדובר. בין היתר, זכורות אמירותיו כי טקס ההשבעה של טראמפ היה "עם הכי הרבה קהל אי פעם", וכי "אפילו אדם נתעב כמו היטלר לא השתמש בנשק כימי". הוא אף התעמת באופן אישי עם עיתונאים ושיבש שמות של מנהיגים.

עוד באותו נושא

השבוע שדרש מטראמפ לאתחל מחדש - וגרם לעוד יועץ לאבד את משרתו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ בישיבת קבינט, 12 ביוני 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully