וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "חוק ההסדרה יעזור לבעלי הקרקעות הפלסטינים"

22.8.2017 / 0:27

בתשובת המדינה על העתירות שהוגשו נגד החוק נכתב כי הוא לא יפגע בבעלי הקרקעות, אלא דווקא ישפר את מצבם. "יוענק תשלום נדיב חסר תקדים או קרקע חלופית לבעלים המוכחים של הקרקע", נכתב

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הכנסת אישרה את חוק ההסדרה, בחודש פברואר)

המדינה הגישה אתמול (שני) לבג"ץ את תשובתה על העתירות שהוגשו נגד "חוק ההסדרה", שנועד להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון. בעיקרי תגובת המדינה נכתב כי החוק "יעזור לבעלי הקרקעות הפלסטינים", ישפר את מצבם ולא יפגע בהם. בשבוע שעבר הוציא בית המשפט העליון צו ביניים הדוחה בחודשיים את כניסתו לתוקף של החוק, עד לתגובות היועץ המשפטי לממשלה והכנסת לעתירות שהוגשו נגד החוק.

"עמדת ממשלת ישראל היא כי חוק ההסדרה עומד הן בקריטריונים של המשפט הבינלאומי והן במבחני המשפט הישראלי", נכתב בתשובת המדינה. "ממשלת ישראל דוחה את ניסיון העותרים להלך אימים על הממשלה ופקידיה בתואנה כי החוק מהווה עבירה על המשפט הבינלאומי. ממשלת ישראל דוחה את הניסיון להחיל על מדינת ישראל אמות מידה שונות ומחמירות מאלו המקובלות בעולם".

לקריאה נוספת:
ח"כ שפיר פנתה ליועמ"ש: בדוק את חוקיות ביתו של ח"כ סמוטריץ'
לראשונה: המדינה שוקלת להשתמש בחוק ההסדרה
עתירה ראשונה נגד חוק ההסדרה: "מפר את זכויות הפלסטינים בגדה"

פינוי הנערים המתבצרים על גג מבנה בעופרה, 1 במרץ 2017. טל אנגלנדר
"החוק נותן מענה אנושי, מידתי וסביר". הריסות הבתים בעפרה, במרץ/טל אנגלנדר

עוד נכתב בתשובת המדינה כי פלסטינים שיוכיחו בעלות על קרקע יקבלו על כך פיצוי. "על פי החוק, יוענק תשלום נדיב חסר תקדים או קרקע חלופית לבעלים המוכחים של הקרקע, על פי בחירתם. בכך, מספק להם החוק מענה משופר ביחס להליכי הפקעה לצרכי ציבור בישראל.

"החוק למעשה נותן מענה אנושי, מידתי וסביר למצוקה אמתית של תושבים ישראלים שבנו את ביתם בתמיכת גורמים ממשלתיים במהלך השנים, ונותן לבעלי הקרקעות הפלסטיניים אפשרות לקבל תמורה הולמת לזכויותיהם. בכך, למעשה, משפר החוק את מצבם של בעלי הקרקעות ביחס למצב הנוכחי בו הם מצויים ללא קרקע, ללא תמורה וללא אפשרות לבצע עסקאות מכר, זאת בשל חקיקה גזענית של הרשות הפלסטינית המטילה עונש מוות במקרה של מכירת קרקע ליהודים".

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
ההצבעה על חוק ההסדרה בכנסת/רויטרס

בתשובת המדינה נכתב עוד כי הממשלה סבורה שמניעת פינוי והסדרת בתיהם של מאות משפחות ישראליות הוא "אינטרס לאומי, חברתי, מדיני ואנושי מן המעלה הראשונה. לאירוע המדיני בטחוני של עקירת יישובים/שכונות השלכות רוחב דרמטיות. במשך שנים, היה מעמדם של אותם יישובים ושכונות תלוי על בלימה. הסדרתם מתבקשת והיא מחובתה הראשונית של ממשלת ישראל כלפי אזרחים שומרי חוק אשר נאלצו לחיות בחוסר ודאות והקפאה לאחר שהסתמכו בתום לב על פעולות שלטוניות".

לסיום, נכתב כי "הממשלה מאמינה שגם בית המשפט הנכבד יידע לשמור על איפוק וריסון ויאפשר לממשלה הנבחרת לממש את מדיניותה ולהביא פתרון מאוזן ומידתי למציאות בלתי אפשרית לכלל האוכלוסיות. מציאות שממשלות ישראל לדורותיהן היו שותפות לה".


(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully