וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שפיר פנתה ליועמ"ש: בדוק את חוקיות ביתו של ח"כ סמוטריץ'

4.3.2017 / 23:53

במכתב ששיגרה למנדלבליט הביעה שפיר מורת רוח מהפרסומים האחרונים שלפיהם ביתו של הח"כ שמתגורר בהתנחלות קדומים נבנה על קרקע פלסטינית פרטית. "לא ייתכן שהוא מקדם את חוק ההסדרה מבלי להודיע על ניגוד עניינים"

תגובות פוליטיות לדוח המבקר. שי מכלוף
"אין מילים לתאר את הבושה". שפיר/שי מכלוף

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה הערב (שבת) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשה ממנו לפתוח בבדיקה מקיפה בעניין השטח שעליו נבנה ביתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי). זאת, בעקבות פרסומים שונים שלפיהם הבית, שנמצא בהתנחלות קדומים שבשומרון, נבנה על קרקע פלסטינית פרטית.

לדברי שפיר, "בבית היהודי חושבים שספר החוקים הישראלי בכלל נועד לקדם אותם באופן אישי, ושכספי המסים של אזרחי ישראל נועדו לשרת את האינטרסים הקטנים של בנט וסמוטריץ'". עוד הוסיפה שפיר: "אין מילים לתאר את הבושה. חברי הכנסת הם נבחריו ושליחיו של הציבור כולו, ולכן אמורים לשמש דוגמה ומופת לאזרחי ישראל. לא ייתכן שחבר כנסת יקדם חוק בלתי חוקתי מהסוג הזה (חוק ההסדרה – ש"ב) מבלי שיתריע על ניגוד העניינים שבגינו יש לנו אינטרס אישי מובהק בהעברתו".

שפיר אמרה כי "בבית היהודי מזלזלים באופן תדיר בחוק, מגנים בחירוף נפש על עבריינים ובוגדים בעקרונות המדינה והציונות".

עוד בוואלה! NEWS:
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: רה"מ יורה לשנות את שמו של רחוב ערפאת
שיא בתמיכה באברכים: מחר תאושר תוספת 52.5 מיליון שקל בשנה לישיבות
יעלון: "אתמודד על ההנהגה הלאומית במפלגה חדשה; מוכן לאחד כוחות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המובלעת שבה נמצא ביתו של סמוטריץ' בהתנחלות קדומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששלחה שפיר למנדלבליט נכתב כי "לפני כמה ימים פורסמו בכלי התקשורת ידיעות שלפיהן ח"כ סמוטריץ' הקים את ביתו על קרקע לא חוקית. אם הדבר נכון, הרי שמחוקק ישראלי יזם – באופן חסר תקדים - חוק שנוגד בו בזמן הן את המשפט הבינלאומי, הן את העקרונות החוקתיים הישראליים ועתה, כפי שנחשף – אף את כללי האתיקה של חברי הכנסת".

בפנייתה הוסיפה שפיר כי "נדמה אפוא, כי התלהבותו היתרה של ח"כ סמוטריץ' בהליך החקיקה של החוק הבלתי-חוקתי נבעה בראש ובראשונה מהידיעה שגם ביתו הפרטי נבנה בניגוד לחוק החל ביהודה ושומרון, ולפיכך דאג כי גם הישוב בו הוא מתגורר יהיה חלק מרשימת הישובים הקבועים בתוספת לחוק. אם לא די בכך, סמוטריץ' בחר ביודעין שלא להביא את עניינו האישי בחוק הפוגעני לעיני הציבור וחברי הכנסת. על כן אבקשך לערוך בדיקה אודות הליכי התכנון והבניה באזור ההתנחלות קדומים אשר נעשו על אדמות פלסטיניות פרטיות ואת מעורבותו של ח"כ סמוטריץ' בהליכים אלה. לצד זאת, אבקשך לשקול כי בתגובת פרקליטות המדינה לבג"ץ יודגש עניינו האישי של ח"כ סמוטריץ' בהליך החקיקה כפגם נוסף לשאר הפגמים המהותיים שכלולים בחוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"בחר שלא להביא את עניינו האישי בחוק לידיעת הציבור". סמוטריץ'/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully