וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פיגוע הדריסה וצעדת הימין: אתר ניאו-נאצי הורד מהאוויר

16.8.2017 / 18:54

שרתי אינטרנט בהם גוגל ופייסבוק חסמו את האתר "דיילי סטורמר", שהפיץ דברי נאצה על האישה שנדרסה למוות כשמחאה נגד הימין הקיצוני בווירג'יניה. האתר עלה בעבר לכותרות כשקרא להחרים עסקים של יהודים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

האתר הניאו-נאצי "דיילי סטורמר", שקרא לא פעם לתהלוכות נגד יהודים ולהחרמת עסקיהם, הורד מן האוויר לאחר שהשרת המארח, "GO DADDY", הודיע שיפסיק להציג את תכניו לאחר הפנת הימין הקיצון בשרלוטסוויל שבווירג'יניה. המייסד והכותב הקבוע של האתר, אנדרו אנגלין, כתב אחרי האירועים דברי נאצה בעלי אופי סקסיסטי על הת'ר הייר, שנדרסה למוות כשמחתה נגד ההפגנה. אז, נמסר מהשרת כי יפסיק לאחסן את התכנים המוצגים בו בגלל עבירה על מדיניות החברה.

האתר הקיצוני החל להשתמש בשירותי גוגל, והחברה הודיעה מיד כי היא חוסמת אותו. אנגלין ניסה להעביר את הפעילות לשרת אחר, שחסם את פעילות האתר תוך פחות מיממה, ובמקביל פייסבוק הודיעה שתחסום קישורים לאתר. כרגע, מי שמנסה להיכנס אליו נתקל בהודעת שגיאה.

עד כה פעל האתר במשך ארבע שנים והפיץ גזענות ושנאה כנגד יהודים ומיעוטים. האתר עלה לכותרות בפעם האחרונה בחודש דצמבר אחרי שהפיץ מספרי טלפון של תושבים יהודים בעיירה וייטפיש במדינת מונטנה, וקרא להטריד אותם, אחרי שחברים בקהילה היהודית הקטנה מחו כנגד פעילותו של ראש תנועת ה"אלט-רייט" הקיצונית בארצות הברית, ריצ'רד ספנסר, המתגורר לסירוגין בוויטפיש. זאת, לאחר שנראה מצדיע במועל יד וקורא "הייל טראמפ" בעצרת בבירה וושינגטון.


עוד בנושא:
"ניאו-נאצים – החוצה!": המחאה הגזענית הפרה את השקט בווירג'יניה
מתחת למאבק על פסלי הגנרלים מסתתר הפצע המדמם של החברה האמריקנית
טראמפ התקפל בפני הימין הקיצוני: "בבית הלבן היו המומים מדבריו"

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
הפגנת הימין בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, בשבת/רויטרס

בעלי עסקים בוייטפיש החלו להתקומם נגד משפחתו המתגוררת בעיירה ומחזיקה בבניין בעיר, שאותו היא משכירה לשתי חנויות. הבעלים של אחת החנויות, המשמשת כסלון יופי, אמרה אז לרשת "ABC" שהקישור של העסק שלה למשפחת ספנסר מזיק לו, ושהיא תעבור למיקום אחר אם אמו של ריצ'רד, שריל, לא תמכור את הבניין לבעלים אחרים. אמו של ספנסר טענה כי מדובר בהתנכלות ותלתה את האשמה בלחצים שהופעלו עליה למכור את הבניין בארגון יהודי בשם "האהבה שוכנת כאן".

הארגון התנער לחלוטין מטענותיה, ואנשיו הבהירו כי אין להם כל בעיה עם מגוריו של ספנסר בעיירה, או עם עסקיה של אמו. עם זאת, טענותיה הספיקו לפעילים ניאו-נאצים כדי לטעון ש"היהודים הם גזע מרושע של פסיכופתים מלאי שנאה", כפי שכתבו באתר. עוד נכתב באתר הגזעני על היהודים כי "כשאתה עושה משהו שהם לא אוהבים, הם ישתמשו בכל הכוח שלהם בתקשורת כדי לרדת עליך ולעשות לך רצח אופי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
צהפגנת הימין בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, בשבת/רויטרס

האתר פרסם את תמונותיהן של מנהלות ארגון "האהבה שוכנת כאן", ואת תמונות בני משפחתה של סוכנת נדל"ן יהודייה, טניה גרש, שאמרה בריאיון ל"ABC" כי "שריל יכולה לכמור את הבניין, ולתרום כסף למאמצים של ארגוני זכויות אדם להילחם ברעיונות העליונות הלבנה שמפיץ בנה". בהמשך, פורסמו פרטים של חברים אחרים בקהילה היהודית. לחלק מן התמונות הוצמד טלאי צהוב, וצורפו כתובות המייל הפרטיות שלהם, מספרי הטלפון האישיים וכתובות ביתם, לצד דברי נאצה קשים.

"כמה משפחות הוטרדו בצורה נוראית", סיפרה לוואלה!NEWS פעילה בארגון "האהבה שוכנת כאן", חווה שאו. לדבריה, "הייתה קריאה ברשת לפגוע בעסקים יהודיים, הפרטים של הילדים פורסמו, אבל הרשויות המקומיות וה-FBI התערבו, וזה גרם לנו לחוש בטוחים יותר". כשנשאלה לתחושותיה בעקבות הפרסום באתר הניאו-נאצי וגל התגובות שהביא עמו לעיירה הקטנה, השיבה שאו כי "התגובה נעה על הציר שבין פחד עמוק לביטחוננו האישי מצד אחד, ועד לתחושה שאנחנו חזקים יותר יחד מן הצד השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully