וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית נערכת: "3.5 מיליון אזרחים התנדבו לשרת בצבא"

על רקע המתיחות עם ארצות הברית ואיומי הנשיא טראמפ, דיווח בטאון המשטר בפיונגיאנג "רודונג סינמון" כי מליונים יצטרפו לצבא כדי להילחם נגד הסנקציות החדשות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ מחריף את האיומים נגד קוריאה הצפונית)

כשלושה מיליון וחצי תושבים בצפון קוריאה הודיעו על רצונם להתנדב לשורות הצבא במדינה - כך דיווח היום (שבת) העיתון הרשמי במדינה "רודונג סינמון". בין המתנדבים, עובדים וחברי מפלגה שהודיעו כי יצטרפו לשורות הצבא כדי להילחם נגד הסנקציות החדשות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם נגד המדינה.

מוקדם יותר השבוע פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה הודעת גינוי נגד אותן הסנקציות, על רקע ההסלמה בין קוריאה הצפונית לארצות הברית. לפני כשלושה ימים התקיימה הפגנת המונים בפיונגיאנג להבעת תמיכה בממשל, בדומה למפגני כוח קודמים שהתקיימו במדינה בעבר.

לקריאה נוספת:
נשיא סין שוחח עם טראמפ על המתיחות עם צפון קוריאה: "חייבים לנקוט איפוק"
הנחיות חירום באי הנתון לאיום צפון קוריאה: "אל תביטו לכדור האש"
קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"

מאות אלפים הפגינו בפיונגיאנג נגד ארה"ב: "החרם והלחצים לא ימנעו את המשך קיומנו". רויטרס
מפגן התמיכה בשלטון. פיונגיאנג, השבוע/רויטרס

במהלך הלילה התייחס שוב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאיום מצד צפון קוריאה לתקוף באי גואם, טריטוריה אמריקנית באוקיינוס השקט. טראמפ שב והזהיר כי אם קים "יחליט לפגוע בגואם, בכל טריטוריה אמריקנית אחרת או בכל בעלת ברית של ארצות הברית, הוא יתחרט על כך, ויתחרט על כך במהרה".

הנשיא הוסיף כי קוריאה הצפונית היא "מדינה שלא התנהגה כראוי במשך עשרות שנים. אין לי ברירה אלא לטפל בזה, נצליח במהרה או שנצליח בדרך אחרת". כשנשאל אם דבריו אינם מעלים את הסיכוי למלחמה, השיב טראמפ: "אומרים את זה רק כי זה אני. יש עשרות מיליוני אנשים שכל כך שמחים על מה שאני אומר, סוף סוף יש נשיא שעומד לצד העם ובעלות הברית שלנו".

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
שוחח עם נשיא סין בנוגע למתיחות. דונלד טראמפ/רויטרס

בעקבות ההסלמה במתיחות טראמפ קיים הלילה שיחה טלפונית עם נשיא סין שי ג'ינפינג. במהלך השיחה – עליה דיווחה הטלוויזיה הממשלתית בסין – השניים הסכימו כי האינטרס המשותף של סין ושל ארצות הברית הוא לוודא שקוריאה הצפונית לא תתחמש בנשק גריעיני, וכן להגן השלום והיציבות באזור.

"הצד הרלוונטי חייב לנקוט איפוק ולהימנע ממילים או מפעולות שהמגבירים את המתח", צוטט הנשיא הסיני בדיווח. בנוסף צוין כי השניים הסכימו כי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לאמץ סנקציות נוספות נגד קוריאה הצפונית היא צעד חשוב לקראת השגת שלום ויציבות בחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully