וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות חירום באי הנתון לאיום צפון קוריאה: "אל תביטו לכדור האש"

11.8.2017 / 22:40

לאחר שהשבוע הכריזה פיונגיאנג כי היא שוקלת לתקוף את הטריטוריה האמריקנית גואם, מנסים באי להתכונן למתקפת טילים אפשרית. במקרה של שיגור, התושבים התבקשו לא להביט לעבר הטיל מחשש שיתעוורו ו"למצוא מחסה תחת כל דבר שיכול לשמש להגנה". טראמפ: "קים יתחרט אם יפגע באי"

צילום: רויטרס

הטריטוריה האמריקנית גואם שבאוקיינוס השקט פרסמה הערב (שישי) הנחיות חירום על מנת לסייע לאזרחיה להתכונן לאיום אפשרי מצד קוריאה הצפונית. לפי ההוראות, אם ישוגר טיל לעבר האי הקטן, אין להביט בו ויש לתפוס מכסה. "אל תסתכלו לעבר הבזק או כדור אש, זה עלול לעוור אתכם", נכתב באזהרה. "מצאו מחסה מאחורי כל דבר שיוכל לשמש לכם להגנה".

בתוך כך, הערב התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פעם נוספת, כפי שעשה בימים האחרונים, לאיום מצד השליט קים ג'ונג און. לדבריו, אם קים "יחליט לפגוע בגואם, בכל טריטוריה אמריקנית אחרת או בכל בעלת ברית של ארצות הברית, הוא יתחרט על כך, ויתחרט על כך במהירה".

הנשיא הוסיף כי קוריאה הצפונית היא "מדינה שלא התנהגה כראוי במשך עשרות שנים. אין לי ברירה אלא לטפל זה, נצליח במהירה או שנצליח בדרך אחרת". כשנשאל אם דבריו אינם מעלים את הסיכוי למלחמה, השיב טראמפ: "אומרים את זה רק כי זה אני. יש עשרות מיליוני אנשים שכל כך שמחים על מה שאני אומר, סוף סוף יש נשיא שעומד לצד העם ובעלות הברית שלנו".

לקריאה נוספת
קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"
חרף האיומים: "לארה"ב ערוץ דיפלומטי חשאי עם קוריאה הצפונית"
טראמפ מסלים את האיום: "ערוכים לפתרון צבאי מול צפון קוריאה"

תיירות בגואם 10 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
פיונגיאנג מסרה כי היא "בוחנת בקפידה" את תקיפתו. גואם/רויטרס, רויטרס

השבוע איימה פיונגיאנג לשגר טילים לעבר גואם, שעות לאחר שטראמפ איים על המדינה המבודדת "באש ובזעם שהעולם טרם ראה". ההחרפה באיומים נרשמה בעקבות סנקציות חדשות שהטילה ביום שבת מועצת הביטחון של האו"ם, וברקע הערכת גורמים אמריקניים, שלפיהם קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים – מה שיאפשר לה להרכיבם על טילים בין-יבשתיים. עם זאת, לא ברור אם היא כבר ניסתה זאת.

בהודעה שהוקראה בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, נמסר כי המדינה "בוחנת בקפידה" תכנית של מתקפת טילים על גואם שבשטחו מוצבים כוחות צבא אמריקניים, בהם מפציצים שמעת לעת טסים בשמי חצי האי הקוריאני. בגואם מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקני עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.

היום איים טראמפ שוב על פיונגאינג וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הפתרונות הצבאיים ערוכים למקרה שקוריאה הצפונית תפעל באופן בלתי נבון. מקווה שקים ג'ונג און ימצא דרך אחרת". גם אתמול התבטא הנשיא נגד קוריאה הצפונית ואמר כי אולי לא היה "תקיף מספיק" בנאום "האש והזעם" שנשא.

עוד באותו נושא

גואם: האי היפהפה שנמצא תחת איום

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"יקרו להם דברים שהם מעולם לא חשבו שעלולים לקרות להם". טראמפ/רויטרס

"אזרחי ארצנו בטוחים, וגם בעלות בריתנו יהיו בטוחות", הצהיר נשיא ארצות הברית. "על קוריאה הצפונית להתאפס במהרה, או שהיא תהיה בצרות שרק מדינות בודדות ברחבי העולם כבר חוו. אם קוריאה הצפונית רק תחשוב על תקיפה של אזרחינו או של בעלות בריתנו, עליה להיות מתוחה, מאוד מתוחה", הוסיף הנשיא. "יקרו להם דברים שהם מעולם לא חשבו שעלולים לקרות להם".

בהמשך החודש תקיים ארצות הברית תרגיל צבאי שנתי משותף עם קוריאה הדרומית, שאת קיומו אישר הפנטגון היום. זאת, על אף הקריאות של מדינות רבות להרגעת הרוחות בחצי האי הקוריאני, שבמסגרתן נקראה וושינגטון להקפיא את התרגילים באזור ופיונגיאנג להימנע מעריכת ניסויי טילים נוספים.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully