וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מסלים את האיום: "ערוכים לפתרון צבאי מול צפון קוריאה"

נשיא ארצות הברית ממשיך את איומיו נגד משטרו של קים ג'ונג און, ומציע למנהיג צפון קוריאה "לבחור בדרך אחרת". לפי ציוצו בטוויטר ארצות הברית ערוכה למתקפה, במקרה שצפון קוריאה "תפעל באופן בלתי נבון"

צילום: רויטרס

"הפתרונות הצבאיים ערוכים למקרה שקוריאה הצפונית תפעל באופן בלתי נבון. מקווה שקים ג'ונג און ימצא דרך אחרת", כך צייץ היום (שישי) הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, בהחרפת איומיו מהשבוע האחרון נגד פיונגיאנג.

גם אתמול התבטא הנשיא נגד קוריאה, לאחר שהאחרונה איימה לתקוף בטריטוריה האמריקנית גואם שבאוקיינוס השקט. "אולי לא הייתי תקיף מספיק", אמר טראמפ לקראת פגישה עם יועציו במהלך חופשתו בניו ג'רזי, תוך התייחסות לנאום "האש והזעם" שנשא מוקדם יותר השבוע.

"אזרחי ארצנו בטוחים, וגם בעלות בריתנו יהיו בטוחות", הצהיר נשיא ארצות הברית. "על קוריאה הצפונית להתאפס במהרה, או שהיא תהיה בצרות שרק מדינות בודדות ברחבי העולם כבר חוו. אם קוריאה הצפונית רק תחשוב על תקיפה של אזרחינו או של בעלות בריתנו, עליה להיות מתוחה, מאוד מתוחה", הוסיף הנשיא. "יקרו להם דברים שהם מעולם לא חשבו שעלולים לקרות להם".

בתוך כך הודיע היום הפנטגון כי התרגיל הצבאי השנתי המשותף לצבא ארצות הברית ולצבא קוריאה הדרומית יתקיים כמתוכנן ב-21 באוגוסט. זאת, על אף הקריאות של מדינות רבות להרגעת הרוחות בחצי האי הקוריאני, שבמסגרתן נקראה וושינגטון להקפיא את התרגילים באזור ופיונגיאנג להימנע מעריכת ניסויי טילים נוספים.

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
טראמפ עם סגנו מייק פנס, אתמול בבית הלבן/רויטרס

במסיבת עיתונאים בברלין אמרה היום קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי אין פתרון צבאי למשבר בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. לדבריה, הסלמת הרטוריקה סביב המתיחות בחצי האי הקוריאני אינה הפתרון. עוד אמרה מרקל כי "יש צורך בעבודה משותפת עם מועצת הביטחון של האו"ם ובשיתוף פעולה בין כל הצדדים, בייחוד ארצות הברית וסין". היא הוסיפה כי ארצה תהיה מעורבת באופן אינטנסיבי בכל מגעים לפתרון שאינו צבאי.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב העריך כי ישנו סיכון גבוה שהמתיחות סביב תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית תסלים לכדי עימות צבאי. לדבריו, כי מוסקבה מודאגת מאוד מהאיומים ההדדיים בין וושינגטון לפיונגיאנג. "הצד החזק יותר והנבון יותר צריך לקחת את הצעד הראשון בהרגעת הרוחות", אמר לברוב במשדר טלוויזיוני שבמהלכו נפגש עם סטודנטים מארצו. עוד קרא לברוב לשני הצדדים להתחייב ליוזמה בהובלת רוסיה וסין להקפאת ניסויי הגרעין של קוריאה הצפונית מחד, והתמרונים הצבאיים המשותפים של קוריאה הדרומית ארצות הברית, מאידך.

משרד החוץ של סין קרא לארצות הברית ולקוריאה הצפונית להיות זהירות בהתבטאויות ובמעשים סביב המתיחות בנושא תכנית הטילים של פיונגיאנג. בהודעת המשרד החוץ נמסר כי על שני הצדדים "להימנע מלצעוד בנתיב של הפגנת כוח והסלמה מתמשכת של המצב". עוד נמסר כי סין רואה את המצב בחצי האי הקוריאני כ"רגיש מאוד ומורכב" וכי יש לפעול להרגעת הרוחות ולהגברת האמון ההדדי.

אתמול בלילה הודיעה פיונגיאנג כי עד לאמצע החודש הנוכחי היא תוכל להשלים את תכניתה לתקיפה באזור האי גואם באוקיינוס השקט, שבו נמצאים שני בסיסים של הצבא האמריקני, בהם נמצאים מפציצים ועוגנות ספינות וצוללות.

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה KCNA מסרה מדבריו של הגנרל קים ראק גיום שפירט כי בידי הצבא הצפון קוריאני היכולת לשגר ארבעה טילים לטווח בינוני שינחתו בים במרחק של 30 עד 40 קילומטרים מחופי גואם. זאת, בין היתר, במטרה "לשגר אזהרה נחרצת לארצות הברית".

בסיס חיל האויר של ארה"ב בגואם 10 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
בסיס הצי האמריקני בגואם/רויטרס, רויטרס

היום פורסם בביטאון מפלגת השלטון בסין, "גלובל טיימס", כי בייג'ינג תישאר נייטרלית במקרה של מתקפה מצד קוריאה הצפונית על ארצות הברית, אך תנסה לסכל מתקפה מצדה של וושינגטון על פיונגיאנג. על פי המאמר, לסין אין ביכולתה לשכנע את אף אחד מהצדדים לסגת. "יש צורך להבהיר לכל המעורבים כי אם פעולותיהם יסכנו את האינטרסים של סין, נגיב ביד חזקה", נכתב.

עיניה של סין נשואות מזה זמן רב למתיחות בחצי האי הקוריאני, מחשש לחזרה על תרחיש דומה לזה של מלחמת קוריאה בראשית שנות החמישים שעלול להביא לגל של פליטים מהאזור. בנוסף לכך חוששים בבייג'ינג מאפשרות שעימות כזה יסתיים באיחוד הקוריאות ובהצבת בעלת ברית של וושינגטון מעבר לגבולה המזרחי.

(עדכון ראשון: 14:38)

ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין-יבשתי, קוריאה הצפונית, 28 ביולי 2017. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לאחר ניסוי בטיל בליסטי בחודש שעבר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully