וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על איומי "האש והזעם" נגד קוריאה: "לא הייתי תקיף מספיק"

10.8.2017 / 23:47

נשיא ארצות הברית מחריף את הטון בעקבות ההסלמה במתיחות מול פיונגיאנג. "התאפסו על עצמכם או שתהיו בצרות", הצהיר והוסיף כי צפון קוריאה צריכה "להתאפס במהרה - או שהיא תהיה בצרות שרק מדינות בודדות ברחבי העולם חוו בעבר"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסלים את התבטאויותיו הערב (חמישי) לנוכח המתיחות הגוברת מול קוריאה הצפונית, זאת לאחר שהאחרונה איימה לתקוף בטריטוריה האמריקנית גואם שבאוקיינוס השקט. "אולי לא הייתי תקיף מספיק", אמר טראמפ לקראת פגישה עם יועציו במהלך חופשתו בניו ג'רזי, תוך התייחסות לנאום "האש והזעם" שנשא מוקדם יותר השבוע.

"אזרחי ארצנו בטוחים, וגם בעלות בריתנו יהיו בטוחות", הצהיר נשיא ארצות הברית. "על קוריאה הצפונית להתאפס במהרה, או שהיא תהיה בצרות שרק מדינות בודדות ברחבי העולם כבר חוו.

"אם קוריאה הצפונית רק תחשוב על תקיפה של אזרחינו או של בעלות בריתנו, עליה להיות מתוחה, מאוד מתוחה", הוסיף הנשיא. "יקרו להם דברים שהם מעולם לא חשבו שעלולים לקרות להם".

לקריאה נוספת:
בצל איומי צפון קוריאה: יפן פרסה מערכת הגנה מפני טילים בטוקיו
קוריאה הצפונית: נשלים את התכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש
משחקי האש והזעם: החישוב המוטעה שעלול לגרום למלחמה גרעינית בקוריאה

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
טראמפ מחריף את הטון נגד קוריאה הצפונית. ניו ג'רזי, הערב/רויטרס

בהמשך ציין טראמפ כי למרות איומיה של קוריאה הצפונית, ארצו פתוחה לניהול משא ומתן וכי על סין להיות מעורבות בו. "סין יכולה וצריכה לעשות יותר", אמר טראמפ. מאוחר יותר הדגיש טראמפ כי אם קים "יעשה משהו בנוגע לגואם, יקרו דברים שלא נראו קודם בצפון קוריאה". דברי הנשיא באו על רקע איומיו נגד קוריאה הצפונית לפיהם ארצו תגיב "באש ובזעם" שהעולם עוד טרם ראה, מה שהוביל לתגובה הצפון קוריאנית ולאיום בתקיפת מטרות אמריקניות באוקיינוס השקט.

ההחרפה באיומים נרשמה בעקבות סנקציות חדשות שהטילה ביום שבת מועצת הביטחון של האו"ם, וברקע הערכת גורמים אמריקניים, שלפיהם המדינה הקומוניסטית המבודדת הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים – מה שיאפשר לה להרכיבם על טילים בין-יבשתיים. עם זאת, לא ברור אם היא כבר ניסתה זאת.

עוד באותו נושא

קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"התאפסו על עצמכם". דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס/רויטרס

גורם אמריקני רשמי מסר היום לרשת NBC כי סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) וגורמי מודיעין נוספים אישרו את ההערכה. בכך נראה שקוריאה הצפונית חצתה רף משמעותי נוסף בדרך להפיכתה למעצמה גרעינית.

שלשום פרסם ה"וושינגטון פוסט" את ההערכה של גורמי מודיעין אמריקנים, שנכתבה בחודש שעבר. "קהילת המודיעין מעריכה שקוריאה הצפונית ייצרה נשק גרעיני עבור טיל בליסטי", קבע המסמך, שפורסם בעיתון. עם זאת, לא ידוע אם נעשה ניסוי בראש הנפץ – אף שהקוריאנים טענו כך בשנה שעברה. הדוח הגיע בהמשך לדוח מודיעין אמריקני שקבע כי פיונגיאנג מחזיקה עד כ-60 טילים בארסנל האטומי שלה, אף שגורמים עצמאיים מעריכים כי המספר האמיתי נמוך יותר.

פקידים אמריקנים דחו את הטענה שהם הופתעו מההתפתחות, ואמרו כי זה היה צפוי כבר זמן מה. אבל מומחים חיצוניים אמרו כי נראה שאנשי המודיעין לא צפו את מהירות ההתקדמות של צפון קוריאה.

(עדכון ראשון 21:46)

קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לאחר שיגור טיל בליסטי נוסף/רויטרס
בסיס חיל האויר של ארה"ב בגואם 10 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
בסיס חיל האוויר האמריקני בגואם/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully