וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין שוחח עם טראמפ על המתיחות עם צפון קוריאה: "חייבים לנקוט איפוק"

על רקע ההסלמה במתיחות, אמר שי ג'ינפינג כי האינטרס המשותף של בייג'ינג ושל וושינגטון הוא לשמור על היציבות האזורית - ושמשטר קים לא יתחמש בנשק גרעיני. השניים סיכמו כי "על צפון קוריאה לחדול מהתנהגותה הפרובוקטיבית"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח הלילה (שבת) עם מקבילו הסיני שי גי'נפינג בטלפון בעקבות ההסלמה במתיחות בחצי האי הקוריאני. במהלך השיחה – עליה דיווחה הטלוויזיה הממשלתית בסין – השניים הסכימו כי האינטרס המשותף של סין ושל ארצות הברית הוא לוודא שקוריאה הצפונית לא תתחמש בנשק גריעיני, וכן להגן השלום והיציבות באזור.

"הצד הרלוונטי חייב לנקוט איפוק ולהימנע ממילים או מפעולות שהמגבירים את המתח", צוטט הנשיא הסיני בדיווח. בנוסף צוין כי השניים הסכימו כי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לאמץ סנקציות נוספות נגד קוריאה הצפונית היא צעד חשוב לקראת השגת שלום ויציבות בחצי האי.

לקריאה נוספת:
הנחיות חירום באי הנתון לאיום צפון קוריאה: "אל תביטו לכדור האש"
קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"
חרף האיומים: "לארה"ב ערוץ דיפלומטי חשאי עם קוריאה הצפונית"

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
טראמפ ונשיא סין שוחחו בטלפון בעניין קוריאה הצפונית/רויטרס

לפי הודעת הבית הלבן, השניים הסכימו בשיחתם כי על קוריאה הצפונית לחדול מהתנהגותה הפרובוקטיבית שמסלימה את המצב. בבית הלבן ציינו בנוסף כי "היחסים בין הנשיאים קרובים, ואנו מקווים לפתור בדרכי שלום את בעיית קוריאה הצפונית".

מוקדם יותר התייחס טראמפ פעם נוספת לאיומי שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. לדבריו, אם קים "יחליט לפגוע בגואם, בכל טריטוריה אמריקנית אחרת או בכל בעלת ברית של ארצות הברית, הוא יתחרט על כך, ויתחרט על כך במהרה".

הנשיא הוסיף כי קוריאה הצפונית היא "מדינה שלא התנהגה כראוי במשך עשרות שנים. אין לי ברירה אלא לטפל בזה, נצליח במהרה או שנצליח בדרך אחרת". כשנשאל אם דבריו אינם מעלים את הסיכוי למלחמה, השיב טראמפ: "אומרים את זה רק כי זה אני. יש עשרות מיליוני אנשים שכל כך שמחים על מה שאני אומר, סוף סוף יש נשיא שעומד לצד העם ובעלות הברית שלנו".

עוד באותו נושא

סין: נשמור על נייטרליות אם קוריאה הצפונית תתקוף את ארה"ב

לכתבה המלאה
נשיא סין בפגישה עם המנכ"ל היוצא, לינג צ'ון יינג בהונג קונג 29 ביוני 2017. רויטרס
קרא לנהוג באיפוק. שי ג'ינפינג, נשיא סין/רויטרס

אתמול התפרסם מאמר ב"גלובל טיימס", ביטאון מפלגת השלטון הקומוניסטית במדינה, שבו נטען כי סין תישאר נייטרלית במקרה של מתקפה מצד קוריאה הצפונית על ארצות הברית אך תנסה לסכל מתקפה מצדה של וושינגטון על פיונגיאנג. על פי המאמר, סין טוענת כי אין ביכולתה לשכנע את אף אחד מהצדדים לסגת. "יש צורך להבהיר לכל המעורבים כי אם פעולותיהם יסכנו את האינטרסים של סין, נגיב ביד חזקה", נכתב.

עוד נכתב במאמר כי "עלינו להבהיר שבמקרה של שיגור טילים מקוריאה הצפונית שיאיימו על אדמת ארצות הברית וזו תשגר מכת תגובה, נשמור על נייטרליות". אולם, מובהר בהמשך, "במקרה שארצות הברית וקוריאה הדרומית ינסו לבצע מתקפות שיביאו להפלת השלטון בקוריאה הצפונית ולשינוי המפה הפוליטית בחצי האי הקוריאני, סין תמנע מהן לעשות כך".

בהמשך המאמר מודגש כי "סין תתנגד נחרצות לכל צד שינסה לשנות את הסטטוס קוו באזורים הנוגעים לאינטרסים שלה. חצי האי הקוריאני הוא אזור שבו האינטרסים האסטרטגיים של כל הצדדים נפגשים ואסור לשום צד לנסות להיות השליט המוחלט שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, טראמפ וראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי התקשרו למושל האי גואם הטריטוריה האמריקנית שבאוקיינוס השקט. בסרטון שפרסם המושל אדי קאלבו בעמוד הפייסבוק שלו, נשמע טראמפ מבטיח לעמוד לצד תושבי האי. "אנחנו אתכם באלף אחוז", אמר טראמפ. המושל ענה לנשיא ארצות הברית שהוא חש בטוח כשהוא בשלטון. "אדוני הנשיא, כמושל גואם וכאזרח אמריקני, מעולם לא הרגשתי בטוח יותר מאשר כשאתה אוחז בהגה", אמר קאלבו.

"אל תדאג משום דבר", השיב טראמפ. "הם היו צריכים לקבל אותי לפני שמונה שנים. אני חייב לומר, אדי, אתה הולך להיות מפורסם מאוד. בכל העולם מדברים על גואם ועלייך".

תיירות בגואם 10 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
באי פורסמו אזהרות לקראת מתקפה. גואם/רויטרס, רויטרס

במקביל, בגואם פורסמו אתמול הנחיות חירום כדי לסייע לאזרחיה להתכונן לאיום אפשרי מצד קוריאה הצפונית. לפי ההוראות, אם ישוגר טיל לעבר האי הקטן, אין להביט בו ויש לתפוס מחסה. "אל תסתכלו לעבר הבזק או כדור אש, זה עלול לעוור אתכם", נכתב באזהרה. "מצאו מחסה מאחורי כל דבר שיוכל לשמש לכם להגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully