וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה חדשה: לקויי למידה לא ייבחנו על פחות חומר בבגרויות

10.8.2017 / 21:07

במזכירות הפדגוגית של משרד החינוך הוחלט כי החל משנת הלימודים הקרובה תלמידים לקויי למידה, וזכאים להתאמות במבחני הבגרות, ידרשו להיבחן על כל חומר הלימוד, לאחר שבעבר נבחנו רק על חלקו

צילום: צלמי וואלה!NEWS, משרד החינוך, מט"ח וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

הנחיה חדשה של המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך לקראת שנת הלימודים תשע"ח קובעת כי תלמידים שאובחנו כלקויי למידה וזכאים להתאמות במבחני הבגרות ידרשו להבחן על כל חומר הלימודים. לפיכך, לא תהיה הקלה שבמסגרתה יבחנו התלמידים על חלק מהחומר, אך התלמידים יורשו לענות על פחות שאלות.

ההחלטה התקבלה בסיום עבודת מטה בין המזכירות הפדגוגית לאגף לקויות למידה במשרד. עד עתה תלמידים שהיו זכאים להתאמות ברמה 3 (הגבוהה ביותר – מ.ש), היו זכאים במקרים מסוימים להיבחן רק על חלק מחומר הלימוד לבגרות, אולם מעתה "מבחני הבגרות המותאמים בכל המקצועות יכללו את כל חומר הלמידה בבחינות הבגרות. הבחירה המתאפשרת בבחינה מותאמת, לא תאפשר להוריד מחומר הלימוד לבחינה", לשון הודעת יו"ר המזכירות הפדגוגית, ד"ר משה ויינשטוק, לפני כשבועיים.

עוד ידיעות בנושא חינוך בוואלה! NEWS
רפורמת הסרדינים: רק ברבע מכיתות א' וב' לומדים יותר מ-30 תלמידים
אתר חדש של משרד החינוך חושף את נתוני בחינות המיצ"ב בבתי הספר
מערך שיעור על בוכריס עורר סערה: "נגמרו הקצינים שישמשו דוגמה?"

בגרות בצרפתית, בית ספר אליאנס, תל אביב, מאי 2015. יותם רונן
תוגדר "תכנית התערבות אישית" לכל תלמיד שיתקשה/יותם רונן

במקום לימוד חלק מהחומר בלבד, מעתה יזכו התלמידים לאפשרות לענות רק על חלק מהשאלות. "ההתאמה נעשית על אופן הבחירה בין השאלות", הסביר ויינשטוק. בשירות הפסיכולוגי-חינוכי במשרד הבהירו כי "התאמה במבחן מסוג זה, מאפשרת בחירה רבה יותר בין שאלות הבחינה ו/או מענה על פחות שאלות, תוך הקפדה שהתלמיד ייבחן על כל נושאי הבחינה שנבחנים כלל התלמידים". המהלך יתחיל בתשע"ח לשנת ניסיון, בסיומה יבחנו "השפעות והשלכות הנוהל על מנת לוודא שאכן הוא נותן מענה ראוי לתלמידים אלו".

במקביל להנחיה זו, הודיע המשרד בחודש יוני על רפורמה באבחונים לאחר מאבק משפטי של הורים שהגיע לבית המשפט העליון. המאבק הארוך התנהל בעוד המשרד ביקש לצמצם את האחוז הגבוה של התלמידים המאובחנים בלקויות למידה, ובשלב מסוים אף הוגבלו הזכאים להתאמות ל-10% מתלמידי כל בית ספר.

לאחר שהמאבק אף הגיע לעליון, הכריז משרד החינוך בחודש יוני על רפורמה ולפיה כבר בתחילת חטיבת הביניים יאתרו בתי הספר את התלמידים שייתכן שסובלים מלקויות למידה. עבור תלמידים אלו תגובש "תכנית התערבות אישית", ואם יימצא בסיום חטיבת הביניים כי בחינות ללא התאמות יפגעו בתלמיד, הוא יופנה לאבחון בשירות הפסיכולוגי, שיקבע אם יקבל הקלות בבחינות הבגרות. המשרד אף ישתתף במימון האבחונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully