וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר חדש של משרד החינוך חושף את נתוני בחינות המיצ"ב בבתי הספר

7.8.2017 / 16:00

השוואה בין בתי ספר, צפייה בממוצע הארצי, חיפוש קל של ערים ובתי ספר וצפייה בנתוני האלימות במוסד ורמת התלמידים במתמטיקה, שפה, אנגלית ומדעים: משרד החינוך חושף את הנתונים הנעלמים. ואיפה בית הספר שלכם?

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

משרד החינוך השיק היום (שני) לראשונה אתר שיחשוף את נתוני מבחני המיצ"ב של בתי הספר בישראל וכן את מדדי "האקלים החינוכי" של התיכונים. באתר החדש, שהשיקה הרשות הארצית למדידה ולהערכה במשרד, ניתן לאתר בית ספר בקלות ולראות את נתוני המבחן, שנערך בכיתות ה' ו-ח' ואמור לשקף את רמת תחומי הדעת שפה, מתמטיקה, אנגלית, מדע וטכנולוגיה. בצמוד אליהם, נשאלים התלמידים על האקלים הפדגוגי בבית הספר, בין השאר על האלימות והיחס בין מורים לתלמידים.

באתר ניתן גם להשוות את נתוני המיצ"ב לנתונים הארציים, לבתי ספר דומים ולנתוני השנים הקודמות של המוסד. בנוסף, מוצגים באתר מדדי שביעות הרצון מבית הספר, יחסים בין באי בית הספר, הוראה, למידה והערכה, חינוך חברתי-ערכי ומוגנות והתנהגות נאותה.

לאתר "מיצ"ב ברשת" - לחצו כאן

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"צעד נוסף להגברת השקיפות"/ראובן קסטרו
הישגים לימודיים - מדידה והערכה בחינוך, מיצ"ב אוגוסט 2017. צילום מסך מתוך אתר משרד החינוך, מערכת וואלה! NEWS
הישגים לימודיים - מדידה והערכה בחינוך, מיצ"ב אוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מתוך אתר משרד החינוך
אקלים חינוכי- מדידה והערכה בחינוך, מיצ"ב אוגוסט 2017. צילום מסך מתוך אתר משרד החינוך, מערכת וואלה! NEWS
אקלים חינוכי- מדידה והערכה בחינוך, מיצ"ב אוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מתוך אתר משרד החינוך

"משרד החינוך עושה צעד נוסף בהגברה ובהעמקה של השקיפות לציבור בישראל", אמר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. "האתר ינגיש בעבור אנשי חינוך, חוקרים והורים מידע חינוכי שיוכל לשרת אותם באופן מהימן, נגיש וידידותי.

במהלך הימים הקרובים המשרד ירחיב את מערך השקיפות כאשר הוא יפרסם מגוון רחב ונוסף של נתונים אודות מערכת החינוך". אבוהב הוסיף: "אני מאמין שבאמצעות הרחבה של השקיפות נוכל לתת לציבור תמונה רחבה ומקיפה אודות פעילותה של מערכת החינוך בישראל".

בנט: "אנחנו נמצאים במשבר מול יהודי ארה"ב; הם מרגישים שקיבלו סטירת לחי ממשלת ישראל". שלומי גבאי
בעבר נמנע המשרד מפרסום נתוני המיצ"ב. בנט/שלומי גבאי

בעבר נמנע משרד החינוך מפרסום נתוני המיצ"ב הבית ספריים ופרסם רק את הממוצע הארצי. ב-2012 פסק בית המשפט העליון בתשובה לעתירת הורים כי יש לפרסם את הנתונים גם לפי בתי ספר ומאז הם יוצאים לאור, כשעתה בצורה מונגשת באתר החדש.

במשרד החינוך הזהירו בעבר מ"טבלאות השוואה" בין בתי ספר ויישובים על פי נתוני המיצ"ב ובין השאר, בשל כך, יצרו במשרד בשנתיים האחרונות מדד חדש הנקרא "התמונה החינוכית", הכולל כ-50 מדדים ממקורות מידע שונים, העוסקים בציונים, באקלים בית ספרי ובערכים המקנים המוסדות לתלמידים. התמונה החינוכית מתפרסמת ברמה הארצית ועל פי יישובים אולם בשלב זה טרם מתפרסמים הנתונים של בתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully