וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הסרדינים: רק ברבע מכיתות א' וב' לומדים יותר מ-30 תלמידים

31.7.2017 / 14:13

פרסום ראשון: שנתיים אחרי ההכרזה על רפורמת הכיתה הקטנה בעקבות מחאת הסרדינים מראים נתוני משרד החינוך שיפור במספרי התלמידים בכיתות. גודלן של כ-45% מהכיתות בשכבות אלה נע בין 25 ל-29 תלמידים. בנט: "הנתונים מדברים בעד עצמם"

צילום: צלמי וואלה, עריכה: אריאל תמרין

רק כרבע מהכיתות בשכבות א' וב' כוללות יותר מ-30 תלמידים – כך עולה מנתונים שמתפרסמים היום (שני) לראשונה בוואלה! NEWS של משרד החינוך אחרי יישום רפורמת הכיתה הקטנה. לפי הנתונים, גודלן של כ-45% מהכיתות בשכבות אלה נע בין 25 ל-29 תלמידים ובכרבע אחר של הכיתות הוא נע בין 20 ל-24. במשרד החינוך מציינים כי לפני הרפורמה ביותר מחצי מהכיתות היו יותר מ-30 תלמידים.

במשרד החינוך מברכים על השינוי בגודל הכיתות בשכבות הנמוכות בבתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי, שנתיים אחרי תחילתה של רפורמת הכיתה הקטנה ביוזמת השר נפתלי בנט. לפי הנתונים, אם בשנת 2015 למדו ב-53% משכבת כיתות א' יותר מ-30 תלמידים, הרי שבשנת 2017 הצטמצם שיעור הכיתות ל-27%. בדומה לכך, בשכבת כיתות ב', שנכנסה לרפורמה רק בתחילת 2017, עמד שיעור הכיתות שבהן יותר מ-30 תלמידים לפני כן, ב-2016, על 52%, הרי שבשנת 2017 הצטמצם המספר ל-27%.

בשנתיים האחרונות נפתחו ברחבי הארץ מאות כיתות חדשות כחלק מיישום הרפורמה. בתחילת שנת הלימודים הבאה יחיל משרד החינוך את הרפורמה גם על שכבת כיתות ג', כך שמספר התלמידים המקסימלי בכיתה ינוע בין 28 ל-32, בהתאם במדד הטיפוח הבית ספרי. בעוד שלוש שנים היא תושלם כשתיושם עד כיתה ו'.

לקריאה נוספת:
הסרדינים באמת יצאו מהקופסה? "אי אפשר ליישם את התכנית של בנט"
דוח: הכיתות בחינוך היסודי בישראל הן מהצפופות ביותר ב-OECD
עדיין סרדינים: כיתות א' ייפתחו עם 39 תלמידים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני משרד החינוך עולה כי גם מספר הכיתות שבהן פחות מ-25 תלמידים הולך וגדל – 25% מכיתות א', לעומת 14% בלבד טרם יישום הרפורמה; 27% מכיתות ב', לעומת 16% לפני שנה. באחוז אחד מכיתות א' וב' יש מתחת ל-20 תלמידים.

"לפני שנתיים הבטחנו שנקטין את כמות התלמידים בכיתות והנה הבטחנו וקיימנו", אמר בנט שהוסיף כי "הנתונים מדברים בעד עצמם". לדבריו, "צמצום מספר התלמידים בכיתה מאפשר למידה טובה יותר וממוקדת יותר לתלמידים מצד אחד, ולמורים שיכולים כעת להשקיע יותר בכל תלמיד ותלמיד. זהו מתווה צומח, כשבכל שנה עוד שכבת גיל תיכנס לרפורמת הכיתה הקטנה – כך שבתוך חמש שנים כל תלמידות ותלמידי ישראל בבתי הספר היסודיים מכיתה א' ועד כיתה ו' ילמדו בכיתות קטנות. זו בשורה של ממש להורי, מורי ותלמידי ישראל".

באוגוסט 2015 הציג בנט את תכניתו לצמצום מספר התלמידים בכיתה בעקבות "מחאת הסרדינים" שפרצה באותה השנה. במסיבת העיתונאים הודיע בנט כי החל משנת הלימודים הקרובה לא יעלה מספר התלמידים בכיתה א' על 32 בשכבות האכלוסייה החלשות. בשכבות האוכלוסייה החזקות יהיו עד 34 תלמידים בכיתה א'. בעקבות זאת, ייפתחו בספטמבר 300 כיתות א' חדשות. לדבריו, מדובר ב"מתווה צומח" - בשנת הלימודים תשס"ז הדבר יעבור גם לכיתות ב' וכך הלאה. בתוך חמש שנים, הוא צפה, יצטמצם מספר התלמידים בכל הכיתות עד כיתה ו'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה של הורים ותלמידים מול הבית של שר החינוך נפתלי בנט. פורום וועדי הורים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הסרדינים, 2015/מערכת וואלה! NEWS, פורום וועדי הורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully